Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI BIOS version

Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI BIOS version

Hej, någon som köpt ett Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI senaste tiden från komplett?
Ska hämta ut mitt nya Ryzen bygge idag eller imorgon och vet att de "första" moderkorten inte har stöd för 2400G etc, men tänkte om "nyare" moderkort har uppdaterade bios?
Pratade med komplett men de visste inte om det var eller inte, annars kunde jag skicka in kostnadsfritt för uppdatering av BIOS, men kändes ändå lite jobbigt att bygga ihop allt och sedan koppla lös och packa ihop och skicka tillbaka... sedan vänta en vecka eller vad det kan ta att få tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Pratade med komplett men de visste inte om det var eller inte, annars kunde jag skicka in kostnadsfritt för uppdatering av BIOS, men kändes ändå lite jobbigt att bygga ihop allt och sedan koppla lös och packa ihop och skicka tillbaka... sedan vänta en vecka eller vad det kan ta att få tillbaka.

Jobbigt?

Det finns ingen anledning till att sätta i ett chassi, om man ska testa en sådan sak.

Du lägger moderkortet på sin kartong, sätter dit CPU, RAM & grafik-kort (om det har intergrerat GPU chip, kan du skippa grafik-kortet), petar dit strömkablarna från PSU, kopplar in skärm, kopplar ström till PSU, "kortsluter" de två pinnar som chassit's powerknapp kopplas till, och vips så märker du om moderkortet klarar processorn.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Jobbigt?

Det finns ingen anledning till att sätta i ett chassi, om man ska testa en sådan sak.

Du lägger moderkortet på sin kartong, sätter dit CPU, RAM & grafik-kort (om det har intergrerat GPU chip, kan du skippa grafik-kortet), petar dit strömkablarna från PSU, kopplar in skärm, kopplar ström till PSU, "kortsluter" de två pinnar som chassit's powerknapp kopplas till, och vips så märker du om moderkortet klarar processorn.

jo så kan man göra såklart... måste dock plocka ur nätagget ur min nuvarande HTPC

Permalänk
Medlem

Om någon undrade så var det senaste bios version F22, så allt gick kanon!