Permalänk

Multiskrivare hemmabruk

Tjena,
Ska köpa en skrivare i julklapp och googlat runt lite på tester osv. men hittar inget vidare...
Kommer mest användas till skanning och lite utskrifter. Inget dagligt bruk och inget problem om den är långsam. Behöver vara användarvänlig och inte allt för stor.
Någon som har något förslag? Själv har vi en HP Envy 7640 som vi är nöjda med. Är den nåt att satsa på eller finns det bättre alternativ?
Tackar!

Permalänk
Medlem

Hej,

något dyrare men jag och min sambo köpte Epson ET2650 som vi(hon) hittills har skrivit ut ca 400 sidor ur. Enligt mig bra kvalitet på både scan och utskrift. Kan ev finnas bättre om du vill skriva ut foto? men här var inte det vår fokus.
Inga patroner vilket innebär billig i drift (120kr för en flaska bläck som håller 3-4000 sidor plus) och med bläck som inte torkar.
Detta var det viktigaste för mig, att inte behöva skriva ut ofta för att hålla bläcket vid "liv" eller att behöva byta patroner varje år för flera hundra bara för att man inte skrivit ut tillräckligt ofta eller för att bläcket tog slut.

Ingen spilltank vilket kräver noll koll på hur det funkar i övrigt?(förtidigt att säga)
Och WIFI såklart.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hej,

något dyrare men jag och min sambo köpte Epson ET2650 som vi(hon) hittills har skrivit ut ca 400 sidor ur. Enligt mig bra kvalitet på både scan och utskrift. Kan ev finnas bättre om du vill skriva ut foto? men här var inte det vår fokus.
Inga patroner vilket innebär billig i drift (120kr för en flaska bläck som håller 3-4000 sidor plus) och med bläck som inte torkar.
Detta var det viktigaste för mig, att inte behöva skriva ut ofta för att hålla bläcket vid "liv" eller att behöva byta patroner varje år för flera hundra bara för att man inte skrivit ut tillräckligt ofta eller för att bläcket tog slut.

Ingen spilltank vilket kräver noll koll på hur det funkar i övrigt?(förtidigt att säga)
Och WIFI såklart.

Håller med om detta val, ypperlig ekonomi eftersom bläcket kostar bara 1/10-del av vanliga patroner.
ET-2650 har dock inte automatiskt duplex (dubbelsidig utskrift) så vi valde ET-2750 istället.
Men grunden är densamma...

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/justnu/favoriter/brother-dcp-9020... jag har denna och är nöjd med den. Den har wifi, så det är lätt att koppla många enheter, eller skriva ut direkt från mobilen. Jag föredrar laser, men om huvudsakligen ska skrivas ut fotografier, då kanske man ska ha foto skrivare i minst A3.

Permalänk
Medlem

Ville ha laser och "alla" funktioner, rekommenderar HP color laserjet pro MFP M477FDW.
Obs finns flera modeller FDW har både wifi och ethernet

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Inaktiv

En multifunktionsskrivare ska enligt mig ha.
Wifi och Automatisk Duplex, sedan en vettig skärm. Automatisk duplex är att den skriver ut på båda sidor samtidigt och det gör jag alltid med skrivare. I min bekantskapskrets så kör vi med skrivare av typen: Brother DCP-L2XXXDW, den har funnits hur länge som helst och det kommer alltid nyare versioner med liten annan beteckning.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/skrivare-...

Vi har väl totalt på alla skrivare skrivit ut mer än 30 000 sidor och ingen har stött på något problem med papperstrassel eller liknande mer än SBS med wifi. Jag kör min med nätverkskabel till routern.

Jag köpte nyss en ny toner till min skrivare, 500kr på kjell och co för 2600sidor

Idag så hade jag nog gått över till en färgskrivare som den nedanför, 50% 1000kr dyrare, men så mycket roligare.
Sedan finns det säkert en budgetskrivare att köpa idag, men en skrivare utan Automatisk Duplex vill jag ej röra.

Skrivet av zosma:

https://www.netonnet.se/art/justnu/favoriter/brother-dcp-9020... jag har denna och är nöjd med den. Den har wifi, så det är lätt att koppla många enheter, eller skriva ut direkt från mobilen. Jag föredrar laser, men om huvudsakligen ska skrivas ut fotografier, då kanske man ska ha foto skrivare i minst A3.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hej,

Och WIFI såklart.

Låter ju bra! Då får man ställa sig frågan om man behöver dubbelsidig utskrift och om det är värt att uppgradera till 2750 som klp65. Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zosma:

Skrivet av Pimmp:

Ville ha laser och "alla" funktioner, rekommenderar HP color laserjet pro MFP M477FDW.
Obs finns flera modeller FDW har både wifi och ethernet

Skrivet av anon159643:

En multifunktionsskrivare ska enligt mig ha.
Wifi och Automatisk Duplex, sedan en vettig skärm. Automatisk duplex är att den skriver ut på båda sidor samtidigt och det gör jag alltid med skrivare. I min bekantskapskrets så kör vi med skrivare av typen: Brother DCP-L2XXXDW, den har funnits hur länge som helst och det kommer alltid nyare versioner med liten annan beteckning.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/skrivare-...

Vi har väl totalt på alla skrivare skrivit ut mer än 30 000 sidor och ingen har stött på något problem med papperstrassel eller liknande mer än SBS med wifi. Jag kör min med nätverkskabel till routern.

Jag köpte nyss en ny toner till min skrivare, 500kr på kjell och co för 2600sidor

Idag så hade jag nog gått över till en färgskrivare som den nedanför, 50% 1000kr dyrare, men så mycket roligare.
Sedan finns det säkert en budgetskrivare att köpa idag, men en skrivare utan Automatisk Duplex vill jag ej röra.

De känns lite dyra för vår smak... Ska bara skanna och skriva ut dokument för att slippa skicka brev när det kommer papper som den äldre generationen inte längre kan förstå. Men tack ändå!