Bästa ultrabooken i dagsläget för runt 15000:- ?

Permalänk
Medlem

Bästa ultrabooken i dagsläget för runt 15000:- ?

Ska antagligen ut och resa lite i början på nästa år och behöver något redskap med mig.

Jag var mycket inne på en Ipad pro, men i slutändan så är det för stort handikapp, måste kunna ha ett mer riktigt OS, iOS är för begränsande fortfarande.

Jag vill ha vettig kvalitet, bra skärm som går att läsa i ljusare utemiljöer, bra batteritid, så tyst som möjligt, BRA tangentbord och trackpad.
13" är väl vettigaste då jag kommer ha den på mig typ alltid.

De jag kollat på är Asus Zenbook, Dell XPS, HP Spectre, Surface book 2 (dock dyrare), har även kollat in nya macbook air, men jag tror inte jag vill ha en Mac då jag fortfarande föredrar windows på datorer.

Någon som har erfarenhet utav alla dessa ultrabooks som finns och kan ge någon input?
Kollat massor av reviews men man blir lite virrig ;O

Permalänk
Medlem

Surface är bra grejer! Surface book 2 har ju grym batteritid (med tangentbordet inkopplat) . Jag har idag en surface pro 4 och är jättenöjd. Det enda jag saknar är spelprestanda...men det åtgärdas nästa gång jag byter dator. Då blir det en surface med gamingkort...så jag kan sälja av den stationära jag har idag för gaming.
Jag rekomenderar verkligen surface som är 2:1 rolls.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard