USB förlängningskabel - kontroller funkar inte!

Permalänk
Medlem

USB förlängningskabel - kontroller funkar inte!

Hej
Jag har två xbox 360 kontroller. Jag har två olika USB-förlängningskablar (båda 5m) som funkar med tangentbort/mus. Men:

kontrollerna funkar i alla USB-uttag utan förlängnings-USB-kabel.
dom funkar inte i något uttag MED förlängningskabeln (lyser till en sekund och slocknar sen).

Dom hamnar som "unknown USB device (device descriptor request failed)" i device manager om jag har förlängningskabel.

Klarar inte sig elen fram i 5m-kabel eller? Måste jag ha en usb hub med elförsörjning kanske? det är typ fem meter till soffan så kortare kabel funkar inte...

Tack för hjälpen!
Erik

Permalänk

Vill minnas att max längd för usb-kabel är 5 meter, dock finns det aktiva usb-förlängare som då kan kopplas ihop för längre överföring.

Permalänk
Medlem

Så det är känt att usb kabelns längd reducerar antalet ampere den klarar att överföra? Redan vid fem meter m

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Usb2 standarden specificerar maxlängd till 5m och skälet till det är lite mer komplicerat. Goggla "max längd usb kabel" och du kommer att få mer ingående svar bland annat här från Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Så mina kontroller kanske funkar med en usb 2.0 förlängningskabel om den bara är 3m? Iaf kanske? Så 5m förlängningskablar kan bara användas till mindre känsliga saker (tex mus eller vanligt tangentbord)

Eller så behöver jag en hubb (med egen strömförsörjning gissar jag?) Kan jag då ha min 5m förlängning till hubben eller kommer den sabba hubben också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av herrerik:

Eller så behöver jag en hubb (med egen strömförsörjning gissar jag?) Kan jag då ha min 5m förlängning till hubben eller kommer den sabba hubben också?

Om man har en egen strömförsöjd hubb, kan man öka längden med ytterligare 5m (5m kabel till hubben + 5m från den) då den kommer att agera som en typ av förstarkare, det finns dock begränsningar med det också.

USB Cable Length Limitations And How To Break Them

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.