Söker ett program för PDF läsning

Permalänk
Inaktiv

Söker ett program för PDF läsning

Hej. Jag är på jakt efter ett program där man kan läsa pdf filer. Det spelar ingen roll om det kostar eller är gratis. Jag börjar bli trött på adobes och undrar om det finns något annat än det som ni rekommenderar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon292978:

Hej. Jag är på jakt efter ett program där man kan läsa pdf filer. Det spelar ingen roll om det kostar eller är gratis. Jag börjar bli trött på adobes och undrar om det finns något annat än det som ni rekommenderar?

Jag gillar FoxIT Reader, till skillnad från Adobe som hänger sig och bråkar konstant har det funkat felfritt för mig i alla år.

https://www.foxitsoftware.com/pdf-reader/

Permalänk
Medlem

Edge läser PDF'er.
När du ändå inte kan bli av med det kan du ju använda det till nånting

Permalänk
Hedersmedlem

Även Chrome kan öppna PDF-filer.

Men för vissa typer av filer, t.ex. formulär, blir det så att man ändå måste ha Adobe Reader.

Är det något särskilt du stör dig på i Adobe Reader? Mycket av de mest irriterande momenten går att stänga av...

Permalänk
Inaktiv

@pv2b: Var nånting för ett tag sedan att adobe flash och pdf reader hade öppen lucka för hackers/virus att komma in. Sånt stör jag mig på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon292978:

@pv2b: Var nånting för ett tag sedan att adobe flash och pdf reader hade öppen lucka för hackers/virus att komma in. Sånt stör jag mig på.

Isåfall så borde du sluta med datorer helt. Säkerhetshål förekommer i alla produkter.