Windows defender - "Skydd mot virus & hot" inaktiverad

Permalänk
Medlem

Windows defender - "Skydd mot virus & hot" inaktiverad

Hej,
har fått lite problem med Windows Defender, "Skydd mot virus & hot" är inaktiverad, när jag försöker aktivera den står det ungefär: " detta hanteras av din organisation", jag kan alltså inte själv aktivera skyddet.
I samma veva som detta blev inaktiverat dirigeras mina nätsökningar(har edge&chrome) om till www.seek-search.com.

I första hand vill jag kunna aktivera "Skydd mot virus & hot" igen, hur gör jag för att kunna göra detta?
Sedan vill jag få bort omdirigeringen till ovan nämnda adress.

Denna vill jag aktivera igen(bild från nätet, inte min screenshot)

Permalänk
Medlem

@D1360: troligtvis har just seek-search installerats på din datorn, kolla under add/remove programs om den finsn där är avinstallera. sen låter det ju som att du fått in något obra på din dator, så jag skulle rekommendera en ominstallation, eller köra diverse malware removals efter varandra

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att kunna aktivera "Skydd mot virus & hot" ? När jag försöker göra detta står det något i stil med att min IT-organisation sköter detta, ska ta en skärmdump ikväll.
Jag verkar inte ha behörighet att aktivera virusskyddet på min egen dator?

Jag är ganska säker på att jag kunnat göra detta tidigare, så någonting måste ha ändrat på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Hur gör jag för att kunna aktivera "Skydd mot virus & hot" ? När jag försöker göra detta står det något i stil med att min IT-organisation sköter detta, ska ta en skärmdump ikväll.
Jag verkar inte ha behörighet att aktivera virusskyddet på min egen dator?

Jag är ganska säker på att jag kunnat göra detta tidigare, så någonting måste ha ändrat på detta.

Ta bort programmet som beskrivet ovan, ladda ner malwarebytes och kör en runda med det, återställ webläsaren

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare