Muskampen 2025: Segraren korad!

Jättelustigt problem med tangentbord, knappar registrerar inte.

Permalänk

Jättelustigt problem med tangentbord, knappar registrerar inte.

Hej!

Jag har nu dragit på mig ett väldigt lustigt problem jag aldrig upplevt tidigare. Jag kör på ett Logitech k120 (som jag gjort i princip hela min karriär) Har bytt till ett likadant typ 2 gånger för att detta alltid fungerar prima. Spelet jag kör och alltid kört är Counter-Strike.

Plötsligt en vacker dag börjar jag märka att tangentbordet slutar läsa av knapptryckningar ibland. Oftast känns det som i samband med att jag håller in shift till och från. Ett tag var det helt kaotiskt, kunde inte ens gå till höger och vänster och massa skumma grejer. Köpte nytt tangentbord när det blev såhär. Knapp 3 och 4 och R är de knappar som oftast och hela tiden strular just nu. Många knappar fungerar normalt hela tiden, inga problem. Alltså bara enstaka knappar som slutar registrera plötsligt, oftast samma återkommande knappar. Så när jag smyger ibland, håller in skift och/eller W mycket generellt, så kan jag inte ta fram granater eller kniv eller liknande med knapp 3 eller 4. Får sitta och klicka på knappen många gånger eller hårdare och ibland fungerar det. Oftast får jag släppa skift eller W och börja om och spamma 3-4 så brukar det fungera igen. Märker inte av några strul inne i Windows utanför spelandet.

Vad har jag gjort för att försöka lösa problemet?

Jag har omformaterat datorn/avinstallerat cs:go
Köpt nytt tangentbord.
Provat andra USB-portar.
Jag har provat fixa med settings i Ease access center.

Det är ett plug-and-play USB så drivrutiner är inget man laddar ner. Men står att dom är uppdaterade och fungerar normalt.

Ja vad har jag mer gjort? Vad kan man mer göra?

Skulle vara asnajs om någon kan hjälpa mig, har fått lägga ner hela cs karriären på grund av detta xD

Permalänk
Medlem

Låter som ett vanligt ghosting problem, skulle rekommendera att köpa ett tangentbord med anti-ghosting/N-key rollover

Permalänk

@Moodyn: Ja man kan ju faktiskt tro det, känns lite som så. Men detta är inget jag haft problem med någonsin i mina dagar. Har liksom aldrig förstått poängen med flashiga tangentbord och massa skit, har alltid fungerat med ett simpelt enkelt tangentbord för mig. Har kört med detta tangentbord hela cs:go eran, aldrig något strul. Förens nyligen då, och då köpte jag ett nytt bara likadant men problemet upprepar sig. Är ju rädd för att kosta på mig ett high-tech tangentbord om det inte är det som är felet liksom.