Permalänk
Medlem

Känns verkligen rätt i tiden för en som växte upp med TNG och Voyager. Får lovande vibbar : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Kolsvart Katt:

Känns verkligen rätt i tiden för en som växte upp med TNG och Voyager. Får lovande vibbar : )

Ja, det känns betydligt mer klassiskt Trek än Discovery. Håller tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

"Data, Seven of Nine, Troi, Riker and Hugh will be returning"

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Kanske opoppis åsikt, men står absolut inte ut med Alison Pill. Någon slags uncanny valley med henne.. Ser fram emot serien trotts detta.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Nån trodde att den där tjejen är Lal, Datas dotter! Hade ju varit riktigt härligt.

Ser fram emot det här, älskar Picard (och Data) nåt gränslöst. En risk som finns är att det blir lite för "mörkt" eller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

En risk som finns är att det blir lite för "mörkt" eller så.[/size]

Absolut en risk. Lite synd att man inte kan drömma stort längre. Förutspås en ljus framtid är det "corny" helt enkelt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Skrivet av gibbon_:

Absolut en risk. Lite synd att man inte kan drömma stort längre. Förutspås en ljus framtid är det "corny" helt enkelt.

Jo det är inte det minsta coolt längre (och saker måste ju vara coola). Tänk om det kunde få vara som förr att det ibland kan handla helt enkelt om något nördigt litet tekniskt mysterium ombord på skeppet. Picard för mig är en oerhört respektingivande figur men också en som man kan skratta åt i nästan varje avsnitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vad handlar det om? kommer man bara hänga med han på hans vingård när han går runt och är vin packad och berättar om bravader från för i sann dokumentär anda?

Varvar det lite med "earl grey, hot"....lool

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir bra. Kul att de fått med folk från TNG/Voyager men dessa blir ju knappast huvudrollsinnehavare (förutom Picard) och vi får istället en helt ny besättning med lägre medelålder och ex Starfleet personal mm. Dvs ingen ny Enterprise! Om vi bortser från nostalgin har vi alltså en pensionär till kapten som förmodligen är hopplös efter i utvecklingen då denne varit borta från scenen ett bra tag, en ung besättning samt någon ung tjej som kan bli "allas undergång".

Nja...Väntar och ser. Det positiva är att Patrick Stewart har ett finger med i spelet när det gäller manus och kan guida författarna för att det ska kännas som fortsättning på just TNG/Voyager samt vad Picard står för.

Gillar inte Discover alls. Gav det flera chanser men kunde inte se det helt enkelt då det var många allvarliga grundläggande problem i den serien som jag inte gillar. Hoppas att Picard kan få StarTrek på rätt spår igen då det är sista chansen till en refresh med de äldre skådespelarna.

Permalänk
Avstängd

Jag blev intresserad av trailern måste jag säga. Men jag hade hoppats på att se tuvok och voyager EMH. Doc ifrån voyager hade varit optimalt då seven of nine och Doc hade en bra dynamik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ja, det känns betydligt mer klassiskt Trek än Discovery. Håller tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av backspace:

"Data, Seven of Nine, Troi, Riker and Hugh will be returning"

Att samla ihop gamla gänget är kanske inte direkt nödvändigt men för mig välkommet inslag om det skulle stämma. Det som däremot har gått lite långt är den moderna ljussättningen och effekterna. Tillbaka till rötterna med "Klassisk Trek"!

Är detta något som kommer lanseras på Svenska Netflix direkt, eller blir det en USA premiär där vi sedan får vänta ohyggligt länge för att se om överhuvudtaget?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Data verkar ha fått en allergisk reaktion.

Permalänk
Medlem

Var väl ett Borg-skepp i teasern...

Picard är kung, hoppas han får svära lite också, skitrolig gubbe när han inte blir censurerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Data verkar ha fått en allergisk reaktion.

Har jag inte helt fel, så dog Data i sista TNG filmen och hans tidigare modell överlevde. Man ser i slutet på filmen att han börjar nynna på samma melodi som data gjorde ibland. Det, och så har Brent Spiner med övriga cast blivit äldre. Ingen lär ju se samma ut som på "den gamla goda tiden".

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av HoboCop:

Att samla ihop gamla gänget är kanske inte direkt nödvändigt men för mig välkommet inslag om det skulle stämma. Det som däremot har gått lite långt är den moderna ljussättningen och effekterna. Tillbaka till rötterna med "Klassisk Trek"!

Är detta något som kommer lanseras på Svenska Netflix direkt, eller blir det en USA premiär där vi sedan får vänta ohyggligt länge för att se om överhuvudtaget?

Netflix lär du få vänta på..

Det är en Amazon Prime-serie utanför USA (och Kanada?).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om den "mörkare" stilen, det är ju lite av vad som är på tapeten nu för tiden.
Vill man ha gamla Star Trek så är jag fortfarande helt övertygad om att då är det The Orville man borde titta på.

Men... jag kan inte förneka att jag tog på mig mina Audeze-lurar, satt med kaffekoppen i båda händerna och höll den framför hakan och fick gåshud över hela kroppen, för tredje gången när jag såg "teasern".

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd

se en 80 årig stappla omkring, ja jo, nä tack.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Trailern triggade mig en del. Värsta för egen del är att jag inte har Amazon, vet inte ens kostnaden? runt 80 kr?

Har HBO och Netflix idag.

Gillar Star Trek. Nyligen betat mig igenom Next Generation igen. Överlag bra serie även om många avsnitt var rätt kassa. Håller på med DS9 som nog är min favoritserie av alla Star Trek. Ska på Voyager igen sen efter DS9.

Kollat på första säsongen av Star Trek: Discovery. Mina omedelbara känsla efter några avsnitt var "njaeee" men sen tog den sig. Inte helt hypad över

slutet på säsongen.

Dold text

Ska kolla på andra säsongen så småningom men är mer sugen på "gamla" Star Trek för stunden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Netflix tackade nej till en "PICARD" serie...
För att det är samma gäng som skapade STD som ligger bakom detta

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Fick så mycket gåshud att armarna sprack på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Data verkar ha fått en allergisk reaktion.

En oerhört smittsam sjukdom som heter ålder.

Permalänk
Medlem

Det finns mycket okunskap i denna tråd. Alla vet att James T. Kirk var den bästa kaptenen Starfleet någonsin haft.

Blir dock roligt med en serie som fokuserar på en riktig ikon som faktiskt har erfarenhet av gedigen Trek. Som många andra trekkies så fann jag reboot filmerna en skymf och den nya Discovery har bara fått en enda detalj korrekt; en massiv budget. Allt annat är riktigt dåligt. The Orville är närmare men har sina egna problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Jo det är inte det minsta coolt längre (och saker måste ju vara coola). Tänk om det kunde få vara som förr att det ibland kan handla helt enkelt om något nördigt litet tekniskt mysterium ombord på skeppet. Picard för mig är en oerhört respektingivande figur men också en som man kan skratta åt i nästan varje avsnitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Mysterium hur den kunde bli bra, hotpants och alldeles för mycket holo deck fillers. Trots det något med TNG som får mig att se om den ibland . Antagligen pg av det du beskriver

Permalänk
Medlem

@Spicebeast: hoppas det aldrig händer mig

Permalänk
Medlem

Finns väll ingen äkta fan som kan tycka att Discovery är bra?

Blir lite orolig för Picard också, även om det ser lovande ut. CBS kanske f*ckar upp det.
För mycket menlöst action/våld och tycker inte om den nya 'stylishen'.

Förhoppningsvis är språket bättre...

The Orville hade några riktigt bra episoder, men som sagt, sina egna problem.
Men kändes stundtals mer trekkie än Discovery, vilket säger mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riche:

Finns väll ingen äkta fan som kan tycka att Discovery är bra?

Blir lite orolig för Picard också, även om det ser lovande ut. CBS kanske f*ckar upp det.
För mycket menlöst action/våld och tycker inte om den nya 'stylishen'.

Förhoppningsvis är språket bättre...

The Orville hade några riktigt bra episoder, men som sagt, sina egna problem.
Men kändes stundtals mer trekkie än Discovery, vilket säger mycket.

Jo, det finns definitivt äkta fans som gillar Discovery, jag gillar serien skarpt, gillar även de nya filmerna som är så populära att hata.

Och jag är en urgammal fan av Star Trek (såg ST TOS på sjuttiotalet i svensk TV och var såld direkt), var till och med i West Coast Trekkers i många år på nittiotalet och såg bla. en exklusiv förhandsvisning på Draken av "First Contact" vilket fortfarande är mitt absolut bästa biominne.

Picard ser löjligt bra ut, tror inte att detta projekt kan misslyckas (ta i trä...).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Jag älskar Star Trek TOS, TNG, och VOY samt alla filmer.

Ent, DIS och DS9 fsstnade jag aldrig förr av någon oförklarlig anledning ;/

Jag hoppas Picard ger mig det bästa av det bästa serierna

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riche:

Finns väll ingen äkta fan som kan tycka att Discovery är bra?

Blir lite orolig för Picard också, även om det ser lovande ut. CBS kanske f*ckar upp det.
För mycket menlöst action/våld och tycker inte om den nya 'stylishen'.

Förhoppningsvis är språket bättre...

The Orville hade några riktigt bra episoder, men som sagt, sina egna problem.
Men kändes stundtals mer trekkie än Discovery, vilket säger mycket.

Jag är ett äkta fan och jag har telefonen som bevisar det!

Jag gillar också Discovery skarpt och även de senaste filmerna så alla Trekkers är inte bakåtsträvande troll.

En födelsedagspresent från en sedan länge bortglömd flickvän på nittiotalet, var skitjobbig att använda då knappsatsen var US. Har varit ett prydnadsföremål i princip hela tiden. Men det var klart coolt att "Red Alert" hördes över hela lägenheten när det ringde.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Det spelar knappast någon roll huruvida man kan vara ett äkta fan eller inte och tycka om STD. Huvudsaken är att alla parter kan respektera varandras åsikter och ståndpunkter.

När det gäller Picard så hoppas jag på det bästa men förväntar mig absolut inget, som jag alltid gör numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riche:

Finns väll ingen äkta fan som kan tycka att Discovery är bra?

https://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman