Paketerbjudande? Microsoft Surface Pro 6

Permalänk
Medlem

Paketerbjudande? Microsoft Surface Pro 6

Hej!

Känner någon till om det finns något paketerbjudande hos någon affär där man får med tangentbord (Type Cover) samt penna?
En redan dyr dator/surfplatta blir genast mycket dyrare än dyrast, haha.

edit: Microsoft Surface Pro 6 12,3" Svart

Tack på förhand!

// LLXT

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vad sjutton, jag vet att jag har sett paket som inkluderar type cover (jag har själv shoppat Pro6 nyligen) men nu ser det ut som att det inte finns något sånt längre.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Vad sjutton, jag vet att jag har sett paket som inkluderar type cover (jag har själv shoppat Pro6 nyligen) men nu ser det ut som att det inte finns något sånt längre.

Jag smyker in med ytterligare en fråga, Hur känns det att ha denna enhet i knät? Känns den klumpig/ostadig eller går det bra?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av llxt:

Jag smyker in med ytterligare en fråga, Hur känns det att ha denna enhet i knät? Känns den klumpig/ostadig eller går det bra?

Det är inte helt smidigt, dina lår måste vara helt "raka" typ, dom får helst inte luta upp eller ner, då känns det som att den ska välta. Fördelen är att den är så himla smidig att den nästan går ner i innerfickan på vinterjackan

Jag har en i7, 8Gb ram och 256GB ssd (snålade lite hehe). Men jag är annars toknöjd! Jättebra skärm, 8 timmars batteri om man inte göra så avancerade saker (jag använder typ webläsare, rdp och bash i jobbet).

På jobbet har jag den "dockad" (via magnet-kontakten) i MS egna dockningsstation som matar 2 st 1440p-skärmar via mini-DP samt att surfacen är min trams-skärm för typ reddit (och det här inlägget)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle jag sitta med den i en föreläsningssal och ta anteckningar med den i knäet då är kickstandet en nackdel. Bättre med en Laptop i det läget. (Dina ben måste vara långa nog att ge en skön position).

Men med det sagt, jag är skit nöjd med alla mina Surface Pro jag ägt och har. Men just att ha den i knäet är inte optimalt då har jag hellre än hederlig laptop.

(När jag halvligger i soffan hemma då är den dock skitskön. Problemet blir om man blir tvingad att sitta normalt och ha den i knäet... iaf för mig )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oxies Husse:

Skulle jag sitta med den i en föreläsningssal och ta anteckningar med den i knäet då är kickstandet en nackdel. Bättre med en Laptop i det läget. (Dina ben måste vara långa nog att ge en skön position).

Men med det sagt, jag är skit nöjd med alla mina Surface Pro jag ägt och har. Men just att ha den i knäet är inte optimalt då har jag hellre än hederlig laptop.

(När jag halvligger i soffan hemma då är den dock skitskön. Problemet blir om man blir tvingad att sitta normalt och ha den i knäet... iaf för mig )

Det beror förstås på vilken typ av anteckningar man ska ta. Behöver man skriva text med tangentbordet, med datorn i knät, är inte Surface ideal men om man behöver rita eller använda pennan på något sätt snarare än tangentbordet så funkar det väldigt bra. Har man någon form av bord så funkar det ju väldigt bra med tangentbordet också, vilket man ju vanligtvis har i föreläsningssalar.

Det är ju den klassiska kritiken mot Surface, att den inte funkar så bra i knät, men för de allra flesta så har ju det väldigt liten betydelse. Teknikjournalister hör dock till gruppen som faktiskt använder sina datorer i knät hyfsat ofta så att de kritiserar detta är inte så konstigt, men det är som sagt inget problem för de allra flesta så denna kritik har fått väldigt mycket mer uppmärksamhet än vad den förtjänar.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för att ni delade med er av eran information / erfarenheter! Mycket bra