Vinn nätagg från Seasonic

4:3 LCD-skärm på minst 21 tum?

Permalänk

4:3 LCD-skärm på minst 21 tum?

Tjena!
Jag ligger i planeringsfasen för ett arkadkabinettbygge. Dock så är jag lite osäker på hru jag ska göra med skärm. Utgick från att det skulle vara världens enklaste grej att hitta en billig 4:3 LCD-skärm på minst 21'' på loppis eller dylikt men så var det inte. De enda jag hittar är ca 19'' eller 16:9. Har ni tips på var jag kan leta eller några andra alternativ som skulle funka i mitt bygge? Tanken är att köra en LAKKA-distro på en enklare dator och emulera diverse gamla arkadspel.

Permalänk
Medlem

Tror det inte var så vanligt med större än 19" innan man gick över till bredbild.
Dock så får du ju tänka på att många av dem kan ju även vara 5:4 och inte 4:3.

Alternativet är ju att leta på mer ställen som blocket/tradera/e-bay etc.

Annars så brukar ju alltid att ge upp och sluta leta, för då brukar ju sakerna dyka upp i drösvis

Permalänk
Skrivet av loefet:

Annars så brukar ju alltid att ge upp och sluta leta, för då brukar ju sakerna dyka upp i drösvis

Ain't that the truth...

Jag antar att jag får dra igång några bevakningar på ovan nämnda sidor och bara vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Tror det inte var så vanligt med större än 19" innan man gick över till bredbild.
Dock så får du ju tänka på att många av dem kan ju även vara 5:4 och inte 4:3.

Alternativet är ju att leta på mer ställen som blocket/tradera/e-bay etc.

1600*1200 på 20-21" fanns på bättre skärmar, men det är klart att de inte är lika vanliga som de med lägre upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

...Annars så brukar ju alltid att ge upp och sluta leta, för då brukar ju sakerna dyka upp i drösvis

Detta!

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K