Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag la min beställning i torsdags. Nu verkar det inte gå längre så du får nog hålla utkik rätt som det är går det nog beställa.

Tack för infon! Ska ha lite utkik då

Permalänk
Skrivet av sebastiannystrom:

Är det någon av er som köpt/ställt sig i kö på xbox series x på webbhallen? bokade i helgen och det står nu att det är skickat samt fått koll-id? trots att det på hemsidan visar att det inte finns i lager? Är det någon mer här som det har hänt likadant för?

Beställde 20201121, får min levererad imorgon(20201124). Blev väldigt förvånad 😁 Beställde hos webhallen.

Visa signatur

Wruuum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastiannystrom:

Är det någon av er som köpt/ställt sig i kö på xbox series x på webbhallen? bokade i helgen och det står nu att det är skickat samt fått koll-id? trots att det på hemsidan visar att det inte finns i lager? Är det någon mer här som det har hänt likadant för?

Ja jag beställde också en hos Webhallen i helgen natten till söndag och även min är skickad idag. Det var en chansning tänkte att den inte skulle dyka inom de närmsta veckorna. Det stod bara 50+ på väg i parantes som det gör nu. Jag såg dock att vissa butiker hade fått påfyllning i slutet på förra veckan men att de försvann strax efter öppning så man hade lite hopp som verkligen infriades. Verkar som Webhallen fått bra tilldelning från Microsoft.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av DMM:

Jag hoppas att jag hör till minoriteten men min Series X dog idag. Tänkte starta för att spela men den ville inte gå igång. Bytte sladd och eluttag men den är stendöd.
Får åka tillbaka till Webhallen imorgon. Den är bara 5 dagar gammal.

Sägs att det är många som har problem med det som har 317 i slutet av sitt serienummer. Dom som är tillverkade i aug. Min är tillverkad 28 aug men har använt xboxet i flera dagar så peppa peppa på den.

Permalänk
Skrivet av KulanZ:

Ja jag beställde också en hos Webhallen i helgen natten till söndag och även min är skickad idag. Det var en chansning tänkte att den inte skulle dyka inom de närmsta veckorna. Det stod bara 50+ på väg i parantes som det gör nu. Jag såg dock att vissa butiker hade fått påfyllning i slutet på förra veckan men att de försvann strax efter öppning så man hade lite hopp som verkligen infriades. Verkar som Webhallen fått bra tilldelning från Microsoft.

Aha! Ja det verkar som det, såg att min var sorterad och beräknad imorgon nu

Permalänk
Skrivet av torghandlarn:

Beställde 20201121, får min levererad imorgon(20201124). Blev väldigt förvånad 😁 Beställde hos webhallen.

Verkar som att min också kommer imorgon! Fan så kul ju

Permalänk
Skrivet av sebastiannystrom:

Verkar som att min också kommer imorgon! Fan så kul ju

Riktigt kul, hade hoppats att den skulle komma fram lagom till julledigheten, men detta är ju helt super. 😁

Visa signatur

Wruuum!

Permalänk
Medlem

Så, de bästa trådade hörlurarna för Xbox, vad säger ni?
Anledningen till trådat är att damen ibland sitter vid Xbox A och ibland vid B, drygt att para om trådlösa dagligen.

Jag har ett par HS75 BX vid den ena xboxen med pga av den där idiotiska klacken på insidan av kåpan tar hennes örhängen emot och börjar göra ont efter en stund. Så då är de enklare att hon kan flytta med ett trådat.

Spanade på Turtle beach elite pro 2, vad tror ni om de?

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av torghandlarn:

Beställde 20201121, får min levererad imorgon(20201124). Blev väldigt förvånad 😁 Beställde hos webhallen.

Samma här, beställde 20201119

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Sägs att det är många som har problem med det som har 317 i slutet av sitt serienummer. Dom som är tillverkade i aug. Min är tillverkad 28 aug men har använt xboxet i flera dagar så peppa peppa på den.

Min är också tillverkat 28 augusti, dock slutar serienumret med 517. Har haft sen sen release dagen, och än så länge inga problem.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har Digital Foundry analyserat prestandan i Call Of Duty Cold War.
Stabila 60 FPS med Raytracing på för Series X - och både PS5 och Series X presterar stabilt i 120 FPS. Vilka konsoler vi fått!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Nu har Digital Foundry analyserat prestandan i Call Of Duty Cold War.
Stabila 60 FPS med Raytracing på för Series X - och både PS5 och Series X presterar stabilt i 120 FPS. Vilka konsoler vi fått!

https://youtu.be/RnZAN91pUiw

Kul att se!

Tror att det kommer vara riktigt lika i prestandan mellan konsolerna denna gen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Nu har Digital Foundry analyserat prestandan i Call Of Duty Cold War.
Stabila 60 FPS med Raytracing på för Series X - och både PS5 och Series X presterar stabilt i 120 FPS. Vilka konsoler vi fått!

https://youtu.be/RnZAN91pUiw

Vet du vad de säger om S då? Hinner inte se videon nu.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Nu har Digital Foundry analyserat prestandan i Call Of Duty Cold War.
Stabila 60 FPS med Raytracing på för Series X - och både PS5 och Series X presterar stabilt i 120 FPS. Vilka konsoler vi fått!

https://youtu.be/RnZAN91pUiw

Blev riktigt hypad. Kan det inte bli någon fin BF rea på Cold war nu till xboxen? Verkligen enda spelet som inte har någon rea alls

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag la min beställning i torsdags. Nu verkar det inte gå längre så du får nog hålla utkik rätt som det är går det nog beställa.

Hej la du din beställning i torsdags 19/11? Och lagerdatumet var den 22e dec då?

Jag lade min beställning på elgiganten den 17/11, lagerdatumet på produktsidan var då 4e januari. Med tanke på hur mkt det där datumet ändrats så kontaktade jag elgiganten idag via chatten och fick då beskedet att jag kunde vänta mig att den levererades 7e januari. Så datumet som står på produktsidan verkar bara berätta när nästa leverans inkommer, trots att hela denna verkar uppbokad redan. Jag skulle ju vilja hävda att detta gör att den informationen värdelös för den som funderar på att lägga en beställning hos dem

Jag la ytterligare en beställning på webhallen nu istället, hoppas på att jag har lika mkt tur som dom som beställde där nu i helgen.

Permalänk
Medlem

Är det bara min handkontroll som tar ca 30-40 sekunder att stängas av efter att konsolen stängts av? Är det vanligt?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Är det bara min handkontroll som tar ca 30-40 sekunder att stängas av efter att konsolen stängts av? Är det vanligt?

Ingen aning, jag stänger inte av min kontrol och inte xboxen heller. Utan när jag slutar spela så lämnar jag den till start skärmen tills den går i standby läge, kontrollen stänger av sig innan dess. När jag spelar RDR2 så lämnar jag figuren i Moonshine shack, och stänger tv:n eller ändrar till tv kanaler istället. Då nästa gång jag börjar spela har jag en färdigt last av sprit.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Försöker bestämma mig för vilket headset jag ska ha... Står just nu och väger mellan Arctis 9X och Corsair hsb 75xb. Någon som har testat båda och kommit fram till vilka som gillades mest?

Har också en extra XSX som jag kan hämta ut vid mitt postombud om någon vill ha? Till inköpspris så klart.. Bara att PM:a! Hämtas endast och i så fall runt Odenplan, Stockholm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av muxx:

Försöker bestämma mig för vilket headset jag ska ha... Står just nu och väger mellan Arctis 9X och Corsair hsb 75xb. Någon som har testat båda och kommit fram till vilka som gillades mest?

Har också en extra XSX som jag kan hämta ut vid mitt postombud om någon vill ha? Till inköpspris så klart.. Bara att PM:a! Hämtas endast och i så fall runt Odenplan, Stockholm..

Har inte Arctis 9X, men har hsb 75xb och steelseries wireless arctis pro(som jag antar låter likvärdigt med 9X) och jag tycker defnitivt 75xb låter bättre till gaming.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Ingen aning, jag stänger inte av min kontrol och inte xboxen heller. Utan när jag slutar spela så lämnar jag den till start skärmen tills den går i standby läge, kontrollen stänger av sig innan dess. När jag spelar RDR2 så lämnar jag figuren i Moonshine shack, och stänger tv:n eller ändrar till tv kanaler istället. Då nästa gång jag börjar spela har jag en färdigt last av sprit.

Tack för info! Hur är det för er andra som stänger av sin Xbox? Tar det ca 30-40 sekunder innan lampan slocknar på kontrollen?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av delidana:

Tack för info! Hur är det för er andra som stänger av sin Xbox? Tar det ca 30-40 sekunder innan lampan slocknar på kontrollen?

Nej så lång tid brukar det inte ta, inte för att jag har mätt dock. Men jag är rätt säker på att kontrollen slocknar på samma tid som konsolen, så några sekunder max. Jag kan testa igen ikväll om ingen ger dig mer utförligt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Hej la du din beställning i torsdags 19/11? Och lagerdatumet var den 22e dec då?

Jag lade min beställning på elgiganten den 17/11, lagerdatumet på produktsidan var då 4e januari. Med tanke på hur mkt det där datumet ändrats så kontaktade jag elgiganten idag via chatten och fick då beskedet att jag kunde vänta mig att den levererades 7e januari. Så datumet som står på produktsidan verkar bara berätta när nästa leverans inkommer, trots att hela denna verkar uppbokad redan. Jag skulle ju vilja hävda att detta gör att den informationen värdelös för den som funderar på att lägga en beställning hos dem

Jag la ytterligare en beställning på webhallen nu istället, hoppas på att jag har lika mkt tur som dom som beställde där nu i helgen.

Okej då räknar jag med januari så blir jag inte besviken. Men det är bra då får jag mer speltid per krona på min one s

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej så lång tid brukar det inte ta, inte för att jag har mätt dock. Men jag är rätt säker på att kontrollen slocknar på samma tid som konsolen, så några sekunder max. Jag kan testa igen ikväll om ingen ger dig mer utförligt svar.

Okej jag tror att jag har hittat en bugg eller en feature. Om jag ändrar energiinställningar till standby så stängs kontrollen av samtidigt som lampan på konsolen slocknar. Om jag ändrar energiinställningar till energisparläge så tar det ca 30 sekunder för kontrollen att stängas av. Ingen big deal men bra att veta Kan någon reproducera?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

Då var det dags för mig

Edit: Är galet överraskad över hur smooth det är med 4k 120hz, spelar vanligtvis på datorn med 1440p 144hz.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Konsolgrävare

Snyggt! Vad blir det för spel?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Snyggt! Vad blir det för spel?

Warzone, Fifa 21 och andra spel som stödjer XSX i väntan på Cyberpunk 2077!

Tar gärna emot tips också

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

Jag beställde mitt xbox av Webhallen den 22/11 och vips 2 dagar senare har jag hämtat upp konsolen 😊. Kanske ska köpa en trisslott när ändå turen infinner sig.

Visa signatur

The wheel of time turns, and Ages come and pass. What was, what will be, and what is, may yet fall under the Shadow.

Permalänk

@Davitto Min största wow upplevelse har varit i ori 2. Ser riktigt bra ut, så kan rekommendera det starkt.

Permalänk

beställde webhallen 2020-11-19 15:23, men jag har inte fått nån än. har upphämtning i linköping
verkar vara rena lotteriet?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-guvnor:

beställde webhallen 2020-11-19 15:23, men jag har inte fått nån än. har upphämtning i linköping
verkar vara rena lotteriet?

Jag beställde samma dag, fick den idag i Stockholm

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.