Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Jag äger i dagsläget Xbox one S. Funderar på om jag antingen ska köpa Xbox One X eller nya X. Hur stor skillnad är det spelmässigt? Jag förstår att den nya konsolen har bättre laddtider, men bortsett från det, hur mycket märks av när man spelar? Jag menar, båda stödjer ju 4K?

Till er som beställt, har ni cashat direkt eller tog ni abonnemang?

Om jag beställer nu, när får jag det i såna fall? Jag läste att någon på forumet skrev att Webhallen skulle få in en stor batch i mitten av december? Någon som har koll på Elgiganten?

Kort svar: Glöm One X. Den är obsolete.

Möjligen kan du fundera på Series S om du, initialt, vill spara pengar. Men hamnar du situationen att SSDn inte räcker är XSS ett dåligt köp ijmf med XSX.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ipac:

Kort svar: Glöm One X. Den är obsolete.

Möjligen kan du fundera på Series S om du, initialt, vill spara pengar. Men hamnar du situationen att SSDn inte räcker är XSS ett dåligt köp ijmf med XSX.

Jag instämmer.
Det bästa vore att satsa på Series X, så ångrar du dig inte sen.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem

STOR UPPDATERING FÖR AC: VALHALLA SLÄPPS IDAG! [5,3 GB]:
https://www.ubisoft.com/en-gb/game/assassins-creed/valhalla/n...

Ganska lång lista med mängder av improvements:

GRAPHICS/PERFORMANCE MODE INTRODUCTION
- Added an option to the game that allows players to choose between Performance or Visual Quality.
- This option is available for Xbox Series X|S & PlayStation®5.
- Choosing Performance allows the game to adapt the resolution and graphic settings to maintain 60 FPS.
- Choosing Quality enables the game to run maximum resolution and graphic settings while maintaining 30 FPS.
- Default values since launch of the game are as follows:
- Xbox Series X / PlayStation®5: Performance
- Xbox Series S: Quality

En punkt är särskilt intressant givet problemen med tearing i spelet på Xbox som Digital Foundry påpekade:
GAME IMPROVEMENTS
PERFORMANCE AND STABILITY
- Improved stability and performance.
- (Xbox Series) Improved experience on Xbox Series S | X consoles including screen tearing
- (PC) Addressed a VRAM/RAM leakage issue when alt tabbing to desktop.

Så, för dem med TV utan VRR-stöd så borde upplevelsen nu vara mjukare.
Hoppas Digital Foundry gör ett uppdaterat test med denna uppdatering.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Najk:

STOR UPPDATERING FÖR AC: VALHALLA SLÄPPS IDAG! [5,3 GB]:
https://www.ubisoft.com/en-gb/game/assassins-creed/valhalla/n...

Ganska lång lista med mängder av improvements:

GRAPHICS/PERFORMANCE MODE INTRODUCTION
- Added an option to the game that allows players to choose between Performance or Visual Quality.
- This option is available for Xbox Series X|S & PlayStation®5.
- Choosing Performance allows the game to adapt the resolution and graphic settings to maintain 60 FPS.
- Choosing Quality enables the game to run maximum resolution and graphic settings while maintaining 30 FPS.
- Default values since launch of the game are as follows:
- Xbox Series X / PlayStation®5: Performance
- Xbox Series S: Quality

En punkt är särskilt intressant givet problemen med tearing i spelet på Xbox som Digital Foundry påpekade:
GAME IMPROVEMENTS
PERFORMANCE AND STABILITY
- Improved stability and performance.
- (Xbox Series) Improved experience on Xbox Series S | X consoles including screen tearing
- (PC) Addressed a VRAM/RAM leakage issue when alt tabbing to desktop.

Så, för dem med TV utan VRR-stöd så borde upplevelsen nu vara mjukare.
Hoppas Digital Foundry gör ett uppdaterat test med denna uppdatering.

Låter som en bra uppdatering 🙂

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Kanske dum fråga...
Mycket snack om VRR och HDMI2.0, men om jag sitter på en PC-skærm med FreeSync och "vanlig" HDMI, vill min Xbox SX dra nytta av det?

MSI Optix MAG271CQR med HDMI 2.0 ær alltså den jag har.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Hehe, ordet "normalkrävande" är förstås väldigt luddigt. T.ex. normal/medel-gränsen för ALLA spel som släppts de senaste 5 åren (inkl enkla Indie titlar osv, Candy crush vad vet jag? ) är förstås lägre än den gräns jag hade i bakhuvudet, "normal/medel-nivån" för de titlar som ofta är med i benchmarks. I det sammanhanget är Rainbow six Siege ett väldigt lättdrivet spel.

- Då spelet var med i TechpowerUps svit var det det mest lättkrävande i deras spelsvit:
https://tpucdn.com/review/msi-geforce-gtx-1660-super-gaming-x/images/average-fps-3840-2160.png

- Med 4K menade jag förstås native 4K. Dynamisk 4K är en helt annan sak och kan innebära lite vad som helst egentligen. Som vi sett i t.ex. AC:Valhalla kan det vara närmare 1440p än 4K t.ex.

- Konsolversionen kör ofta andra settings än Ultra.

Om vi går tillbaka till TechpowerUp. Deras nuvarande testsvit består 23 spel med stor variation i krav. Låt oss använda denna svit för att få en ballpark på vad "normalkrävande" egentligen innebär:

Om vi då tittar på hur olika hårdvaror presterar för fps i medel för dessa spel (4K och Ultra el motsvarande) så får man följande:
https://tpucdn.com/review/powercolor-radeon-rx-6800-xt-red-devil/images/average-fps_3840-2160.png
3090 toppar och mäktar med 107 fps.
RX6800 som vi vet är tydligt snabbare än XSX landar på 81 fps.
5700XT, strax under 10 RDNA1 TFlops, mäktar med 50 fps.
Osv.
Slutsats: XSX är inte ens nära.

Ja och spelen kommer i sin tur bli gradvis mer krävande...precis som det alltid varit.

Ja alltså, det är görbart på One X eller ännu enklare med om det är så. Men det är inte görbart på spel som är representativa/genomsnittliga för plattformen.

Windows tar inte särskillt mkt resurser på GPU sidan. I de fall det går att benchmarka PC versioner mot Konsol versioner (dvs då det är möjligt att köra "console settings" på PC) så blir resultaten ofta ungefär där man kan förvänta sig. XBox One X motsvarar på ett ungefär ett RX580 t.ex.

Tack för riktigt bra och utförligt svar. ⭐👌

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raQblad:

Kanske dum fråga...
Mycket snack om VRR och HDMI2.0, men om jag sitter på en PC-skærm med FreeSync och "vanlig" HDMI, vill min Xbox SX dra nytta av det?

MSI Optix MAG271CQR med HDMI 2.0 ær alltså den jag har.

Jo så länge den stöder freesync över HDMI och så så ska det inte vara några problem. Det du inte får med 2.0 är ju 4K120.

Permalänk
Medlem

Är det webhallen man ska satsa på för att få en konsol vid nästa leverans eller är bokningsköerna helt överfulla?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

Någon som vet hur det ser ut med Elgigantens leverans av fler X? Tänkte köpa ett med All access. Måste man förhandsboka ett redan nu i butik eller det går inte till så? Står inget på hemsidan gällande när de kommer in igen

Permalänk
Skrivet av IscoNotFrisco:

Någon som vet hur det ser ut med Elgigantens leverans av fler X? Tänkte köpa ett med All access. Måste man förhandsboka ett redan nu i butik eller det går inte till så? Står inget på hemsidan gällande när de kommer in igen

Ingen vet, det är en total gissningslek. Min gissning är att ingen har konsoler inne just nu, men att alla kommer få leverans ungefär samtidigt i december. Sen vem som kommer få flest... tja, vem vet? Men ju tidigare du bokar upp dig på en desto snabbare bör du få en.

Du behöver inte gå in i butik, nätbokning räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IscoNotFrisco:

Någon som vet hur det ser ut med Elgigantens leverans av fler X? Tänkte köpa ett med All access. Måste man förhandsboka ett redan nu i butik eller det går inte till så? Står inget på hemsidan gällande när de kommer in igen

Hej!

Se mitt tidigare inlägg:
#18755962

Leveransdatumet verkar ha dykt upp på hemsidan nu igen under eftermiddagen, det var borta under gårdagen och förmiddagen. Budskapet jag fick när jag chattade med dem i tisdags verkar dock vara att leveransen dom väntar sig den 16e nov redan är fullbokad. Jag vet inte varför dom skriver ut detta leveransdatum på produktsidan när hela leveransen redan är fullbokad, men jag antar att det är för att locka folk att beställa.

Min beställning på elgiganten la jag den 17e och efter beskedet jag fick via chatten la jag även en beställning hos webhallen den 24e. Det var någon som skrev att de fått besked från webhallen om en leverans i mitten på november.

Jag gissar att "fullpris"- och all access-konsoller hamnar i samma kö, jag har dock inga bevis för att så är fallet.

För övrigt så har hela den här hösten/&vintern visat på hur dåliga vår butiker är på att kommunicera med sina kunder. Jag lider med deras kundtjänst. Jag hoppas att det är något de tar med sig framöver att satsa på transparenta och öppna kö-system, och att man kommunicerar utåt när nästa leverans av bristvaran som väldigt många kunder har beställt kan tänkas inkomma. I dagsläget så har detta inte prioriterats och det har resulterat i att deras medarbetare fått hantera väldigt många ärende via mail/telefon/chat.

Framöver hoppas jag även att potentiella bristvaror börjar säljas bakom bankid-inlogging/captcha så att även scalpers hålls borta.

Det blev en lite rant i slutet där med, sorry!

Permalänk
Skrivet av Baba Ghannouj:

Ingen vet, det är en total gissningslek. Min gissning är att ingen har konsoler inne just nu, men att alla kommer få leverans ungefär samtidigt i december. Sen vem som kommer få flest... tja, vem vet? Men ju tidigare du bokar upp dig på en desto snabbare bör du få en.

Du behöver inte gå in i butik, nätbokning räcker.

Skrivet av iDEOT:

Hej!

Se mitt tidigare inlägg:
#18755962

Leveransdatumet verkar ha dykt upp på hemsidan nu igen under eftermiddagen, det var borta under gårdagen och förmiddagen. Budskapet jag fick när jag chattade med dem i tisdags verkar dock vara att leveransen dom väntar sig den 16e nov redan är fullbokad. Jag vet inte varför dom skriver ut detta leveransdatum på produktsidan när hela leveransen redan är fullbokad, men jag antar att det är för att locka folk att beställa.

Min beställning på elgiganten la jag den 17e och efter beskedet jag fick via chatten la jag även en beställning hos webhallen den 24e. Det var någon som skrev att de fått besked från webhallen om en leverans i mitten på november.

Jag gissar att "fullpris"- och all access-konsoller hamnar i samma kö, jag har dock inga bevis för att så är fallet.

För övrigt så har hela den här hösten/&vintern visat på hur dåliga vår butiker är på att kommunicera med sina kunder. Jag lider med deras kundtjänst. Jag hoppas att det är något de tar med sig framöver att satsa på transparenta och öppna kö-system, och att man kommunicerar utåt när nästa leverans av bristvaran som väldigt många kunder har beställt kan tänkas inkomma. I dagsläget så har detta inte prioriterats och det har resulterat i att deras medarbetare fått hantera väldigt många ärende via mail/telefon/chat.

Framöver hoppas jag även att potentiella bristvaror börjar säljas bakom bankid-inlogging/captcha så att även scalpers hålls borta.

Det blev en lite rant i slutet där med, sorry!

Hej, tack för svar. När jag besökte deras butik för några veckor sedan sa de till mig att All Access måste man besöka butiken fysiskt. Jag uppfattade det inte som att man kan förhandsboka ett exemplar, varken fysiskt eller på nätet, för att sedan hämta ut den geom All Access? Om man kan göra så måste jag verkligen se till att boka ett redan nu! :/ På nätet går det just nu inte att se beräknat leveransdatum eller boka/köpa, så jag förmodar att man måste besöka butiken fysiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IscoNotFrisco:

Hej, tack för svar. När jag besökte deras butik för några veckor sedan sa de till mig att All Access måste man besöka butiken fysiskt. Jag uppfattade det inte som att man kan förhandsboka ett exemplar, varken fysiskt eller på nätet, för att sedan hämta ut den geom All Access? Om man kan göra så måste jag verkligen se till att boka ett redan nu! :/ På nätet går det just nu inte att se beräknat leveransdatum eller boka/köpa, så jag förmodar att man måste besöka butiken fysiskt.

Hej!

Just nu kan jag se förväntat lev. datum på nätet. Där står det 16e dec. Men det har saknats det senaste dygnet eller så, för att precis ha återkommit. Det går dock ej att boka, då Köp-knappen är utgråad.

All access måste man fixa i butik, vet dock inte om man kan beställa en online och sedan lösa all access när man väl hämtar ut den. Tänk på att ifall du väljer denna vägen så kan du inte göra trixet med att konvertera xbox live guld till gamepass för att få ner gamepass-kostnaden under de ~3 första åren

Permalänk
Skrivet av IscoNotFrisco:

Hej, tack för svar. När jag besökte deras butik för några veckor sedan sa de till mig att All Access måste man besöka butiken fysiskt. Jag uppfattade det inte som att man kan förhandsboka ett exemplar, varken fysiskt eller på nätet, för att sedan hämta ut den geom All Access? Om man kan göra så måste jag verkligen se till att boka ett redan nu! :/ På nätet går det just nu inte att se beräknat leveransdatum eller boka/köpa, så jag förmodar att man måste besöka butiken fysiskt.

Ok, sorry. Hade inte koll på att all access endast funkar i butik.

Permalänk
Skrivet av iDEOT:

Hej!

Just nu kan jag se förväntat lev. datum på nätet. Där står det 16e dec. Men det har saknats det senaste dygnet eller så, för att precis ha återkommit. Det går dock ej att boka, då Köp-knappen är utgråad.

All access måste man fixa i butik, vet dock inte om man kan beställa en online och sedan lösa all access när man väl hämtar ut den. Tänk på att ifall du väljer denna vägen så kan du inte göra trixet med att konvertera xbox live guld till gamepass för att få ner gamepass-kostnaden under de ~3 första åren

Ja, precis. Datumet 16 december har kommit och gått i någon dag nu, konstigt nog.

Nä, det borde inte gå att ordna via nätet, tänker jag. Hoppas de kommer in nu den 16 december och att de inte är öronmärkta till folk som bokat?

Eftersom jag tänkt teckna 2 år med Game pass ultimate så har jag redan ordnat med 1 år med det "tricket" Kanske dumt, men hade inte lust att punga ut med mer för 3 år nu och sedan aktivera mina 2 år från All Access om 2 år framåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av IscoNotFrisco:

Hej, tack för svar. När jag besökte deras butik för några veckor sedan sa de till mig att All Access måste man besöka butiken fysiskt. Jag uppfattade det inte som att man kan förhandsboka ett exemplar, varken fysiskt eller på nätet, för att sedan hämta ut den geom All Access? Om man kan göra så måste jag verkligen se till att boka ett redan nu! :/ På nätet går det just nu inte att se beräknat leveransdatum eller boka/köpa, så jag förmodar att man måste besöka butiken fysiskt.

Jag skulle skippa All Access och enbart köpa ett S/X.

Jag betalar bara 10 spänn i månaden för ultimate. Detta är för att jag är en snål jävel som saknar moral;)

Gör en ny användare. Tag del av Ultimate erbjudandet (10 sek första månaden för nya kunder) Stäng av automatisk löpande prenumeration.
När en månad har gått, Gör en ny användare igen.
Rinse and repeat

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pho3nicX:

Jag skulle skippa All Access och enbart köpa ett S/X.

Jag betalar bara 10 spänn i månaden för ultimate. Detta är för att jag är en snål jävel som saknar moral;)

Gör en ny användare. Tag del av Ultimate erbjudandet (10 sek första månaden för nya kunder) Stäng av automatisk löpande prenumeration.
När en månad har gått, Gör en ny användare igen.
Rinse and repeat

Billigt. Om man värderar sin tid till noll.

Permalänk
Skrivet av Pho3nicX:

Jag skulle skippa All Access och enbart köpa ett S/X.

Jag betalar bara 10 spänn i månaden för ultimate. Detta är för att jag är en snål jävel som saknar moral;)

Gör en ny användare. Tag del av Ultimate erbjudandet (10 sek första månaden för nya kunder) Stäng av automatisk löpande prenumeration.
När en månad har gått, Gör en ny användare igen.
Rinse and repeat

Haha sjukt. Men då har du inte tillgång till dina egna spel i ditt bibliotek? Om du använder olika Microsoft-accounts, eller har jag missat något? Har i alla fall redan köpt 1 år Gold och konverterat för 10 kr, för tanken var att köpa All Access. Då det inte var någon ränta betalar jag gärna av konsolen som en mobiltelefon i 2 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Billigt. Om man värderar sin tid till noll.

Vill man punga ut fullpris för något fast man inte behöver så kan man ju givetvis fortsätta att göra det.
Kryphål är till för att utnyttjas, Det är min filosofi

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk
Medlem
Skrivet av IscoNotFrisco:

Haha sjukt. Men då har du inte tillgång till dina egna spel i ditt bibliotek? Om du använder olika Microsoft-accounts, eller har jag missat något? Har i alla fall redan köpt 1 år Gold och konverterat för 10 kr, för tanken var att köpa All Access. Då det inte var någon ränta betalar jag gärna av konsolen som en mobiltelefon i 2 år

Jorå. Alla spelen är prydligt samlade i det gemensamma biblioteket.
Du kan spela med vilken användare/profil du vill. (Det räcker med att det finns en användare med Ultimate privilegier på konsolen.)

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pho3nicX:

Vill man punga ut fullpris för något fast man inte behöver så kan man ju givetvis fortsätta att göra det.
Kryphål är till för att utnyttjas, Det är min filosofi

Jo absolut. Hade jag haft dåligt med pengar så hade jag absolut lagt tiden på sådana saker, men nu är det inte riktigt värt det för att spara en femtiolapp i månaden, byta hemmakonto på xboxen, skapa nya konton och så vidare tar ju lite tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo absolut. Hade jag haft dåligt med pengar så hade jag absolut lagt tiden på sådana saker, men nu är det inte riktigt värt det för att spara en femtiolapp i månaden, byta hemmakonto på xboxen, skapa nya konton och så vidare tar ju lite tid.

Ultimate kostar visserligen 135 kr/mån.

Ca en minut tar det att göra på själva konsolen. Det enda som tar några sekunder extra är betalningsinformationen men jag kör via klarna så det går på ett kick.
Skapa konto. Mailadress: "rjhrjhtrtjhtrjy5555@dd.com" och sedan ett lösenord = klart. (Man behöver inte ens verifiera mailadressen)
Du kommer ju aldrig att använda profilen efter det så konton och lösenord är ju inget direkt som man behöver komma i håg

Men men, det var bara ett tips. Jag har inte direkt dåligt med pengar men jag har lärt mig att många bäckar små blir snabbt en stor å..

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pho3nicX:

Ultimate kostar visserligen 135 kr/mån.

Jo, till fullpris. Snittpriset för mig har varit runt 50-60 per månad tror jag.

Citat:

Ca en minut tar det att göra på själva konsolen. Det enda som tar några sekunder extra är betalningsinformationen men jag kör via klarna så det går på ett kick.
Skapa konto. Mailadress: "rjhrjhtrtjhtrjy5555@dd.com" och sedan ett lösenord = klart. (Man behöver inte ens verifiera mailadressen)
Du kommer ju aldrig att använda profilen efter det så konton och lösenord är ju inget direkt som man behöver komma i håg

Jo det är ju inte så farligt. Men det ställer ju till det lite om man exempelvis är flera som använder konsolen. Tjejen har sin kontroll och sitt konto men det är ju jag som äger spelen så jag behöver ha mitt konto som hemmakonto för att hon ska kunna spela dem. Samma med sonen och så.

Citat:

Men men, det var bara ett tips. Jag har inte direkt dåligt med pengar men jag har lärt mig att många bäckar små blir snart en stor å..

Jo absolut. Men det kan ju ta överhanden också. Tjejens föräldrar exempelvis åker gärna till tre olika affärer för att smöret var billigare där och laxen där liksom, men tar man med bensinkostnaden så är det ju en förlustaffär.

Permalänk
Skrivet av iDEOT:

Hej!

Se mitt tidigare inlägg:
#18755962

Leveransdatumet verkar ha dykt upp på hemsidan nu igen under eftermiddagen, det var borta under gårdagen och förmiddagen. Budskapet jag fick när jag chattade med dem i tisdags verkar dock vara att leveransen dom väntar sig den 16e nov redan är fullbokad. Jag vet inte varför dom skriver ut detta leveransdatum på produktsidan när hela leveransen redan är fullbokad, men jag antar att det är för att locka folk att beställa.

Min beställning på elgiganten la jag den 17e och efter beskedet jag fick via chatten la jag även en beställning hos webhallen den 24e. Det var någon som skrev att de fått besked från webhallen om en leverans i mitten på november.

Jag gissar att "fullpris"- och all access-konsoller hamnar i samma kö, jag har dock inga bevis för att så är fallet.

För övrigt så har hela den här hösten/&vintern visat på hur dåliga vår butiker är på att kommunicera med sina kunder. Jag lider med deras kundtjänst. Jag hoppas att det är något de tar med sig framöver att satsa på transparenta och öppna kö-system, och att man kommunicerar utåt när nästa leverans av bristvaran som väldigt många kunder har beställt kan tänkas inkomma. I dagsläget så har detta inte prioriterats och det har resulterat i att deras medarbetare fått hantera väldigt många ärende via mail/telefon/chat.

Framöver hoppas jag även att potentiella bristvaror börjar säljas bakom bankid-inlogging/captcha så att även scalpers hålls borta.

Det blev en lite rant i slutet där med, sorry!

Jag beställde också även den 17e, men då stod den lev i januari. Men efter några dagar ändrades det till 22 dec och nu 16e dec. Vet du vad som gäller där? Kommer min fortfarande levereras januari eller tidigare för dem ändra datumet till 16 dec?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenkoSemo:

Jag beställde också även den 17e, men då stod den lev i januari. Men efter några dagar ändrades det till 22 dec och nu 16e dec. Vet du vad som gäller där? Kommer min fortfarande levereras januari eller tidigare för dem ändra datumet till 16 dec?

Hej, se #18755962

det är det senaste jag hört från elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av IscoNotFrisco:

Någon som vet hur det ser ut med Elgigantens leverans av fler X? Tänkte köpa ett med All access. Måste man förhandsboka ett redan nu i butik eller det går inte till så? Står inget på hemsidan gällande när de kommer in igen

Jag bokade 29e september hos Elgiganten och har inte fått mitt skickat än.
I orderbekräftelsen jag fick per mail så står det ”Kommer in i lager 2020-12-01” så om du inte redan har bokat så finns det kanske inte hopp om att få en i år.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pho3nicX:

Ultimate kostar visserligen 135 kr/mån.

Ca en minut tar det att göra på själva konsolen. Det enda som tar några sekunder extra är betalningsinformationen men jag kör via klarna så det går på ett kick.
Skapa konto. Mailadress: "rjhrjhtrtjhtrjy5555@dd.com" och sedan ett lösenord = klart. (Man behöver inte ens verifiera mailadressen)
Du kommer ju aldrig att använda profilen efter det så konton och lösenord är ju inget direkt som man behöver komma i håg

Men men, det var bara ett tips. Jag har inte direkt dåligt med pengar men jag har lärt mig att många bäckar små blir snabbt en stor å..

Funkar detta på mitt befintliga xbox konto eller behöver jag skapa ett helt nytt? Vill ju inte förlora min progress o alla spel

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Funkar detta på mitt befintliga xbox konto eller behöver jag skapa ett helt nytt? Vill ju inte förlora min progress o alla spel

Du behöver göra en ny profil för att få ta del utav erbjudandet. När det är klart så är det bara att tuta och köra med vilken profil/användare du vill.
(Det räcker som sagt med att en användare har Ultimate för att samtliga profiler på konsolen skall få tillgång till Game Pass Ultimate)

Visa signatur

Movies don't create psychos. Movies just make psychos more creative

Permalänk
Medlem

Vet att många skrivit redan och länkat till andra trådar, men jag är så trött och sliten och orkar inte gräva igenom sida efter sida, så jag undrar: När kan man få sin beställda xbox från elgiganten?

Beställde 9:e oktober.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Inte världens bästa rea men dustin säljer nya COD(xbox series x versionen) för 579, helt okej pris och finns nu i lager.
https://www.dustinhome.se/product/5011194914/call-of-duty-bla...

Köpte själv det

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |