Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuPrAn:

Kan man köpa spel digitalt på andra ställen än xbox store?

Har en X hemma och tänkte köpa något spel idag.

Man kan köpa spelkoder i vanliga butiker men det är inte alltid billigare än att gå via den inbyggda butiken. Men kolla: https://www.prisjakt.nu/c/xbox-one-spel?100335=61174

Edit: Jag filtrerade på nedladdning, men det verkar vara lite blandad kompott ändå. Så se till att läs informationen innan beställning.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Man kan köpa spelkoder i vanliga butiker men det är inte alltid billigare än att gå via den inbyggda butiken. Men kolla: https://www.prisjakt.nu/c/xbox-one-spel?100335=61174

Edit: Jag filtrerade på nedladdning, men det verkar vara lite blandad kompott ändå. Så se till att läs informationen innan beställning.

Och för "Series" spel https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=2132

Så man inte köper one varianten av något spel.

Edit insåg nu att det gällde digitala spel. Men skadar inte att länka
Jag har även sett Xbox one koder på ställen som Kinguin osv men där köper man på egen risk. Där får man anta att det är digitala spel.

Ex https://www.kinguin.net/category/79055/assassin-s-creed-valha...

som sagt köp på egen risk.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Kunde lägga en beställning på webhallen nu. Ingen aning om när förväntat leveransdatum är dock.

Har du fått mer info kring din beställning? Vill också köpa en fast vill få innan jul

Permalänk
Hedersmedlem

Ang. Digital Foundrys jämförelse av Valhalla mellan XsX och PS5.
Här är en annan video där en person jämför:

Hans slutsatser:
I had read quite a few disparate conclusions about this game, so I have been a lot more thorough than usual when it comes to making sure of the data. After several hours, I can conclude that both versions run at a dynamic resolution between 1440p and 2160p. The accused tearing and fps problems of Xbox Series X becomes non-existent by setting the video output to 60hz. The problem seems to come if it is set to 120hz (although the game only supports 60hz). As for framerate, both consoles quite solid with some very specific drop on Xbox, invaluable. Loading times are better on PS5 (by tenths of a second). I have detected that in some areas, the drawing distance in modeling is slightly higher on PS5 and, on the other hand, there are some more shadows in the distance on Xbox. This comparison is possibly one of the most tied that I have made, so do not have any fear in choosing one or the other. Both are good work!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenkoSemo:

Har du fått mer info kring din beställning? Vill också köpa en fast vill få innan jul

Ett tips är att kontinuerligt hålla ett öga på Xbox officiella sida. Igår dök det upp X för direktbeställning under eftermiddagen, och även idag under förmiddagen fanns de tillgängliga en kort stund enligt en polare.
Visst, du ska ha lite flyt, men värt att gå in och kika då och då.

Permalänk
Skrivet av PhaCe:

Ett tips är att kontinuerligt hålla ett öga på Xbox officiella sida. Igår dök det upp X för direktbeställning under eftermiddagen, och även idag under förmiddagen fanns de tillgängliga en kort stund enligt en polare.
Visst, du ska ha lite flyt, men värt att gå in och kika då och då.

Okej tack! Har du en aning om varför det dyker upp en xbox då och då på hemsidan? Folk som lämnar in sina xbox eller lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenkoSemo:

Okej tack! Har du en aning om varför det dyker upp en xbox då och då på hemsidan? Folk som lämnar in sina xbox eller lager?

Ingen aning - Eftersom Microsoft själva sköter försäljningen där så kan det mycket väl vara så att de allokerar ett antal enheter till detta, och de släpps löpande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenkoSemo:

Har du fått mer info kring din beställning? Vill också köpa en fast vill få innan jul

Nä tyvärr inte..

Jag är egentligen mer intresserad av PS5 då jag aldrig testat XBOX, utan enbart playstation. Men jag var inne och kikade lite och såg att de fanns flera i lager på olika butiker, sen efter ett tag kunde jag lägga den i Varukorgen, men då var de slut i lager på samtliga butiker. Jag antar att de som var i "lager" var folks förbokade, som hämtar ut i butik,

Permalänk
Medlem

Igår fick grabben sitt Series S och vilken lycka. Vi uppdaterar från ett One S och skillnaden är mycket större än vad jag trodde. Hastigheten och grafiken skiljer sig rejält och inget lagg. Härligt! Är helnöjda!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Igår fick grabben sitt Series S och vilken lycka. Vi uppdaterar från ett One S och skillnaden är mycket större än vad jag trodde. Hastigheten och grafiken skiljer sig rejält och inget lagg. Härligt! Är helnöjda!

Dad of the year, snyggt!

Väntan är jobbig!

Permalänk
Medlem

Måste tips om att Dirt 5 till Series X finns på g2a för 269kr. Är den Argentinska versionen. Men bara reedema koden på xbox.com. Bara att ända till Argentinska xbox.com nere på sidan😊 Blir den rätta versionen när man laddar ner👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tosse82:

Måste tips om att Dirt 5 till Series X finns på g2a för 269kr. Är den Argentinska versionen. Men bara reedema koden på xbox.com. Bara att ända till Argentinska xbox.com nere på sidan😊 Blir den rätta versionen när man laddar ner👍

Funkar sånt? - Helt legit?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Funkar sånt? - Helt legit?

Yesbox laddar hem det nu😊

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nucky:

Funkar sånt? - Helt legit?

Skrivet av Tosse82:

Yesbox laddar hem det nu😊

Finns det inte risk att MS kan banna kontot om man gör så?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Finns det inte risk att MS kan banna kontot om man gör så?

Har gjort såhär i flera år👍

Permalänk

På mediamarkts sida står det preliminär leverans december. Kan man lita på det?

Permalänk
Medlem

Mitt första försök någonsin att köpa ett spel i Xbox store gick åt skogen.
Jag köpte Call of Duty®: Black Ops Cold War - Standard Edition för 749kr men det gick inte ens att starta på min Series X

Skrev med supporten och begärde en återbetalning som gick smidigt. Pengarna tillbaka inom någon minut.

Jag köpte tydligen versionen som är för One men ska gå att spela på Series X, men med sämre grafik.

Vilken version i Xbox Store är det man ska köpa som är anpassad för Series X?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuPrAn:

Mitt första försök någonsin att köpa ett spel i Xbox store gick åt skogen.
Jag köpte Call of Duty®: Black Ops Cold War - Standard Edition för 749kr men det gick inte ens att starta på min Series X

Skrev med supporten och begärde en återbetalning som gick smidigt. Pengarna tillbaka inom någon minut.

Jag köpte tydligen versionen som är för One men ska gå att spela på Series X, men med sämre grafik.

Vilken version i Xbox Store är det man ska köpa som är anpassad för Series X?

Rätt fult av Activision kan man tycka att ta extra betalt för Series S|X versionen. Antar att det är det dyrare cross gen bundle paketet man behöver som utöver spelet innehåller ett tillägg för Series S|X.

https://www.microsoft.com/sv-se/p/call-of-duty-black-ops-cold...

Men man tycker ju att Xbox One versionen ska gå att spela ändå via BC men utan optimeringarna.

Permalänk
Medlem

Har Elgiganten tagit bort XsX från sin sida?! XsS visas. De är inte heller med på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonatas:

Har Elgiganten tagit bort XsX från sin sida?! XsS visas. De är inte heller med på prisjakt.

Ja det verkar så.
Intressant.

Permalänk

Ja det är märkligt, försvann i eftermiddags. Samtidigt har Mediamarkt öppnat upp för att boka Series X igen, måste ha hänt i eftermiddags det också.

Permalänk
Medlem

Det var väl inte helt oväntat för oss i denna tråd om vem som skulle ta hem duellen 🙂

https://www.aftonbladet.se/tester/a/Qmg8x8/superduell-xbox-se...

Permalänk
Medlem

Jag ser xbox series X på Elgiganten nu, var inte där för en stund sen. 2020-12-22 kommer till lager.
Hmm, hittar inte om jag söker på EG, men från google med den här länken. https://www.elgiganten.se/cms/xbox-series-x/xbox-series-x-och...

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jag ser xbox series X på Elgiganten nu, var inte där för en stund sen. 2020-12-22 kommer till lager.
Hmm, hittar inte om jag söker på EG, men från google med den här länken. https://www.elgiganten.se/cms/xbox-series-x/xbox-series-x-och...

Kan inte läsa den, eftersom den är bakom plus, men hon som testar för aftonbladet pratade lite om båda konsolerna i efter 5.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Jag såg nu att jag i ett mail från elgiganten fått en kod för 2 månader Cmore och sedan 20% per månad rabatt i ett år. Måste aktiveras inom 14 dagar. Kan vara värt att kika i mailkorgen ifall någon köpt via elgiganten och missat det mailet. Rubriken var "Grattis till ditt nya Xbox" "Som tack för ditt köp och för att du är medlem hos Elgiganten får du 2 fria månader med C More Familj, till ett värde av 398 kr. (Ord. pris 199 kr per månad)"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag såg nu att jag i ett mail från elgiganten fått en kod för 2 månader Cmore och sedan 20% per månad rabatt i ett år. Måste aktiveras inom 14 dagar. Kan vara värt att kika i mailkorgen ifall någon köpt via elgiganten och missat det mailet. Rubriken var "Grattis till ditt nya Xbox" "Som tack för ditt köp och för att du är medlem hos Elgiganten får du 2 fria månader med C More Familj, till ett värde av 398 kr. (Ord. pris 199 kr per månad)"

Jag fick det också, men har inte så mycket nytta av det eftersom jag har cmore premium + v premium redan innan.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Är det några trevliga black friday erbjudanden på Xbox spel någonstans? Letar främst efter COD och yakuza

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Finns det inte risk att MS kan banna kontot om man gör så?

Skrivet av Tosse82:

Har gjort såhär i flera år👍

Är det så att koderna köpts med stulna kreditkort så kan man få sitt konto bannat. Det händer ibland och en annan risk är att man kan stödja kriminell verksamhet eller t.o.m. finanisera terroraktiviteter då detta också är ett (av många) sätt för folk att tvätta svarta pengar. Man ska vara uppmärksam på om det är en sida som tillåter tredjepartssäljare, då är risken extra hög.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BlommaNN:

Är det några trevliga black friday erbjudanden på Xbox spel någonstans? Letar främst efter COD och yakuza

Ja, eller Xbox-erbjudande generellt

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Såg att Microsoft nu lagt till en text för beställningar via deras hemsida;
"PÅ GRUND AV ÖKAD EFTERFRÅGAN INFÖR JULEN KOMMER PRODUKTERNA INTE SKICKAS FÖRRÄN I SLUTET AV DECEMBER".

Så där var den vägen stängd för de som är sugna på en X innan årsskiftet.
Känns som de pushar allt de kan via återförsäljare ett tag fram över då.