IR-mottagare i Windows 10? Går det?

Permalänk

IR-mottagare i Windows 10? Går det?

Tja!

Frågan är som rubriken lyder.

/D

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag tror du får beskriva lite mer vad du vill ha hjälp med.

Jag gissar lite nu; du har en fjärr som du skall koppla till din dator som har Windows 10 och du undrar ifall det kommer fungera att använda fjärren till att trycka play och pause?

Är fjärrkontrollen MCE-kompatibel så kommer den garanterat att fungera med Windows 10

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

Jag tror du får beskriva lite mer vad du vill ha hjälp med.

Jag gissar lite nu; du har en fjärr som du skall koppla till din dator som har Windows 10 och du undrar ifall det kommer fungera att använda fjärren till att trycka play och pause?

Är fjärrkontrollen MCE-kompatibel så kommer den garanterat att fungera med Windows 10

Precis som du säger. Jag vill kunna styra media på PC:n med en lite äldre Logitech Harmony-fjärr och den är ju MCE-kompatibel.

Nån som har tips på en IR-mottagare som är kompatibel med Win 10? Helst i Sverige/Europa för vettiga pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Precis som du säger. Jag vill kunna styra media på PC:n med en lite äldre Logitech Harmony-fjärr och den är ju MCE-kompatibel.

Nån som har tips på en IR-mottagare som är kompatibel med Win 10? Helst i Sverige/Europa för vettiga pengar.

har inte provat men denna ser lovande ut
https://www.webhallen.com/se/product/271837-FLIRC-V2-Universa...

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

Yepp, mina efterforskningar säger samma sak. Får för mej att IR inte prioriteras särskilt länge. Gött om gammal hårdvara o få tag i men ingen mjukvara till senare OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daspunner:

Precis som du säger. Jag vill kunna styra media på PC:n med en lite äldre Logitech Harmony-fjärr och den är ju MCE-kompatibel.

Nån som har tips på en IR-mottagare som är kompatibel med Win 10? Helst i Sverige/Europa för vettiga pengar.

Flirc bör fungera utmärkt. Den funkar med typ allt annat, och med ungefär varenda fjärr som finns. Använder den tillsammans med en Raspberry Pi 3 och en Apple TV-fjärr till köks-mediacentret

Annars kan du alltid ebaya hem en MCE-fjärr med tillhörande mottagare för nästan inga pengar alls.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Flirc bör fungera utmärkt. Den funkar med typ allt annat, och med ungefär varenda fjärr som finns. Använder den tillsammans med en Raspberry Pi 3 och en Apple TV-fjärr till köks-mediacentret

Annars kan du alltid ebaya hem en MCE-fjärr med tillhörande mottagare för nästan inga pengar alls.

MCE-fjärr i Windows 10? Funkar det? Tänker på drivrutiner o sånt. Tror iofs det blir en Flirc iaf.

Permalänk
Skrivet av daspunner:

MCE-fjärr i Windows 10? Funkar det? Tänker på drivrutiner o sånt. Tror iofs det blir en Flirc iaf.

sålänge den har drivare för x64 vista eller win 7 så brukar generellt drivarna fungera på win 10 också de bygger ju allihopa på samma grundkärna så drivarna är delvis korskompatibla med varandra.

har du mottagaren är det ingen fara att testa drivaren till ett äldre operativsystem om den inte laddar ner kompatibel drivare automagiskt från microsofts server när du pluggar in den.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Ett tag har gått nu o det blev en Flirc och kan bara lovorda den. Lite tetig o ställa in men har man väl fått till det har man en config-fil man kan flytta lätt emellan burkar.