Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Steelseries Arctis 7 Wireless + CSGO

Permalänk
Medlem

Steelseries Arctis 7 Wireless + CSGO

Hej,
Jag har använt dom gamla Steelseries Siberia i 10års tid men nu pajade dom och jag har köpt mig ett par trådlösa Steelseries Arctis 7 och jag får verkligen inte till ljudet ingame i CSGO alls. Tycker att det känns så himla "basigt" och jag hör knappt några steps ingame alls.
Någon som haft liknande problem och löst det? Har försökt att mixtra i Steelseries Engine 3 med olika inställningar i Equalizern utan att få ljudet skönt. Använder inte 7.1 Surround. Dela gärna med er av era inställningar i Engine osv.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Visst kör du "Game"-ljudkortet i CS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Visst kör du "Game"-ljudkortet i CS?

Ja de gör jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Udda. Jag har tyvärr inget mer att komma med, annat än att jag själv har Arctis 7 som jag är nöjd med utan att jag upplever att ljudet är basigt. Men du verkar ju ha installerat Steelseries Engine och valt rätt utgångsenhet, det brukar lösa de allra flesta ljudproblem på detta headset.

Spelar inte själv CS, men kan det vara en idé att försöka dra upp "Dynamic Range Compression"? Det lägger på en kompressor så att tystare ljud blir starkare.

Själv kör jag med platt EQ och ingen dynamic range compression.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cayzer:

Hej,
Jag har använt dom gamla Steelseries Siberia i 10års tid men nu pajade dom och jag har köpt mig ett par trådlösa Steelseries Arctis 7 och jag får verkligen inte till ljudet ingame i CSGO alls. Tycker att det känns så himla "basigt" och jag hör knappt några steps ingame alls.
Någon som haft liknande problem och löst det? Har försökt att mixtra i Steelseries Engine 3 med olika inställningar i Equalizern utan att få ljudet skönt. Använder inte 7.1 Surround. Dela gärna med er av era inställningar i Engine osv.

Tack på förhand!

Jag har precis köpt ett par Steelseries Arctis 7 och har innan kört CS med ett par Beyerdynamics studiohörlurar och det har funkat fint.
Jag tror jag upplever samma problem som du. Visserligen så känns det som att ljudet ändrats rent generellt de senaste månaderna i själva spelet. Eller så börjar jag bli gammal xD.

Oavsett så vill jag påstå att ljudet i CS efter jag köpte headsetet är extremt förvirrande. Har ändå spelat spelet i över 10 år och är ganska erfaren vad det gäller ljud i spelet och nu känns det extremt förvirrande. Väldigt svårt att avgöra om någon är bakom en vägg eller på andra sidan longen typ. Nånting har ändrats. Jag tror att CS i sig har ändrat något i ljudet och att headsetet förvirrar mig då det är nytt.

Har kikat på inställningar både i Steelseries mjukvaran, windows och CS men har ännu inte hittat något som jag är nöjd med.

Har du lyckats hitta en "fix" på detta ännu?

/David

Permalänk
Medlem

@DavidL: Ja men faktiskt så löste jag det. Jag fick sitta och pilla med frekvenserna i Steelseries Engine. För att få ner "basen" så ska man sänka dom låga frekvenserna.

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna dela med dig vilka inställningar du ändrade? Jag har nog exakt samma problem som dig.