Köpråd Bas/Audio Pro Addon Sub

Permalänk

Köpråd Bas/Audio Pro Addon Sub

Min gamla trogna stereo jag hade till tv/spelljud i kontoret har pajat. Köpte en beggad förstärkare (Yamaha RX-V450), men fick inget bra ljud. Låter trist och saknas bas trots rediga allroundhögtalare som levererat tillräckligt tidigare. (Saknar fjärr till förstärkaren så kan inte pilla så mycket med inställningarna än).

Fick 2300:- över just nu som jag kan lägga på detta och har kollat på 2 alternativ:
Antigen ett (Logitech Z-906), klart att köras som det är.
Eller en bas och fjärrkontroll till min förstärkare. Har kikat på Audio Pro Addon Sub, som ligger rätt i pris, men har inte hittat några större reviews på denna (förutom de på Elgiganten)

Någon som har erfarenhet av något av dessa två? Eller kan rekommendera något annat?
Ska kopplas till PS4/TV och troligen dator med för filmvisning. Och det kommer stå i ett litet rum.

Visa signatur

--Humlor kan inte heller flyga--

Permalänk
Medlem

Jag skulle kolla på beggat. En 8" gör tyvärr inte så mycket för de låga frekvenserna. kolla på 10 eller större.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk

Ok. Tack för tipset!
Spanat lite på begagnat, men inte hittat så mycket. -Har mest bara hittat kompletta system typ och då med 8"..

Har sett ett begagnat Harman Kardon 2.0- system för 2000:- som eventuellt alternativ. -Skulle isf främst köpas för basens skull, har inte hittat hur stor den är, men antar att den dock är 8" även den..

Visa signatur

--Humlor kan inte heller flyga--