Resident Evil 2 Remake 2nd run

Permalänk

Resident Evil 2 Remake 2nd run

Hej

Okej så jag körde nyss igenom Resident Evil 2 Remake och låste upp ”2nd run”. Läste att man skulle spela igenom spelet igen med detta läge att få det riktiga slutet.

Min första ”run” körde jag som Leon så på min andra kan jag ju bara köra som Claire.

Men ändras Claires story beroende på ifall jag kör 2nd run eller om jag bara startar en ny run me henne genom ”New Game” som en ny ”1st run” helt enkelt?

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Ja, det blir vissa skillnader i storyns struktur när man väljer "2nd run" och det är även det enda sättet att få tillgång till det riktiga slutet. Väljer du "New game" med Claire så börjar du i praktiken på hennes "1st run" och kommer därmed inte få se det kompletta slutet utan riggar istället upp för en "2nd run" med Leon.

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Ja, det blir vissa skillnader i storyns struktur när man väljer "2nd run" och det är även det enda sättet att få tillgång till det riktiga slutet. Väljer du "New game" med Claire så börjar du i praktiken på hennes "1st run" och kommer därmed inte få se det kompletta slutet utan riggar istället upp för en "2nd run" med Leon.

Men läste att det blir skillnad om man startar med Leon först mot om man börjar med Claire. Stämmer detta?

liksom ändras slutet eller storyn beroende på vem jag kör min första run med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob_To_Computers:

Men läste att det blir skillnad om man startar med Leon först mot om man börjar med Claire. Stämmer detta?

Funderar själv på att köra en 2nd run och visste inte att 2nd run visar det riktiga slutet. Dock läste jag att det endast är ett fåtal rum som är unika per run vilket är lite tråkigt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Måste köra igenom detta, har helt glömt bort det
OT. Kommer fortfarande ihåg när jag och polaren körde igenom 2:an på PS1 back in the Days hemma hos honom, och listade sen ut att om man klarar det på under 2H så låser man upp nya vapen, outfits och annat extramaterial. Så vi (i våra ögon åtminstone) speedrunnade igenom spelet och klarade på 1H, 59min & 47sec! om jag minns rätt.
Bara för att sen komma på att vi inte hade något fungerande minneskort, dom andra kan ha varit fulla också. Så vi panikcyklade till närmsta köpcentrum som ligger typ 10min ifrån min polares hus, sprang direkt in till Game och köpte första bästa minneskort. Kommer hem och ska spara, bara för att upptäcka att spelet har hängt sig under tiden vi var iväg

Detta minne får mig i alla fall att vilja spela om det igen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av Noob_To_Computers:

Nu har jag bara spelat igenom med Leon som första och Claire som andra, men som jag förstår det ska det faktiska "riktiga slutet" vara detsamma oavsett vem man började med från början.

Nämnvärt är dock att "2nd run" med både Leon och Claire skiljer sig från de vanliga genomspelningarna och är mer komprimerade i upplägget. Så vill man få ut och se absolut allt i RE2 Remake så behöver man spela både Leon (1st)/Claire (2nd) samt Claire (1st)/Leon (2nd). Vill du bara se det riktiga slutet kan du dock med gott samvete hoppa på "2nd run" med Claire.