Reklamera G403 Prodigy - annan modell som ersättning?

Permalänk
Medlem

Reklamera G403 Prodigy - annan modell som ersättning?

Har haft en wired G403 Prodigy i ca 10 månader och har stött på det ökända scrollhjulproblemet dvs om jag scrollar ner scrollar den lite random upp och ner, samt att när jag enkelklickar med scrollhjulsknappen klickar den ibland två gånger.

Jag skapade upp ett supportärende hos Logitech och har felsökt enligt deras instruktion utan framgång. De sa sedan att jag skulle kontakta inköpsstället. Tyvärr är detta Teknikmagasinet som det uppenbarligen går tungt för just nu och de hade inte någon G403 i lager samt visste inte när (eller om) de skulle få in den modellen igen. De erbjöd att jag får byta ut till en annan modell, men när jag kikar i deras sortiment så är det väldigt mycket som inte finns i lager.

Egentligen den enda som finns i lager och lockar är väl den trådlösa musen Logitech G603, som i så fall ligger en hundring billigare än G403 Prodigy.

TLDR: Min fråga är om det är värt att byta in en wired G403 Prodigy mot wireless G603, eller om ni har tips på hur jag kan lösa problemet på bättre sätt? Tycker om G403 i övrigt och vill helst ha en ny sådan, men det verkar inte så lätt.

Permalänk
Medlem

@ackwell: Jag använder G703 och är den som den fast med att ända skillnaden är batteriet så är det lätt värt att byta till logitechs trådlösa.

Permalänk
Medlem

Även om du gillar trådade G403 så skulle jag rekommendera att du tar deras erbjudande och väljer någon annan modell, risken finns ev att du blir utan helt om du väntar för länge.

Har G603, är mycket nöjd med den.
Formen ska vara samma som på G403, ev kan ytmaterialen vara olika och där upplevs G603 som lite hal (vilket tydligen ska kunna åtgärdas med gummispray).
Främsta skillnaden mellan trådlösa G403 och trådlösa G603 är att 403 är laddningsbar medan 603 använder AA-batterier (1 el 2 går bra beroende på önskad batteritid).

Finns MX518 där?
Skulle säga att den också är ett alternativ, även om den kan vara billigare.

G402 vet jag mindre om, har lite annan form m m.

703 och 903 ska vara rätt bra, då lär du dock få betala viss mellanskillnad.

Alla som nämnts är rätt bra möss. Prestanda- och funktionsmässigt lär du inte bli besviken på någon av dem, formen skiljer lite och är ju olika vad man föredrar.