Nu är det så att jag har kommit över en lot om 3st Marshall Stanmore Bluetooth Speakers (V1) för ett hyggligt pris. Samtliga 3 förstärkare är paj och går inte att laga (brända spår och brända styrkretsar som inte går att få tag på utan att skicka in dessa till marshall och pröjsa 1200(!) kr/st för att få dessa utbytta (ej medräknat tur/retur-frakt). Med andra ord, ej värt det.
Tycker det är SJUKT onödigt att slänga kabinetten med samtliga fungerande högtalare, så tänkte därför bygga om dem så att de fungerar igen. Har kollat runt lite efter olika förstärkarkort men blir lite lost i djungeln. Någon här som har lite koll på vad som är ok och inte?
Samtliga högtalare är på 4Ohm och enheterna har en Peak på 80W, och vid normal körning 20W.
Tweeters är alltså 2x20W och Sub 40W.
Jag tänkte mig ett kort som då är konfigurerat 2.1 (borde väl fungera med ett 2.0 också egentligen) och har bluetooth. Har hittat följande som ser intressanta ut:
Den första du länkar till skulle funka. Att det står 2x50W+100 är "bluff och båg". Enligt specen för de kretsar som används kan du få ut 2x25 watt + 50 watt med 10% THD (då det börjar låta riktigt illa).
Den första du länkar till skulle funka. Att det står 2x50W+100 är "bluff och båg". Enligt specen för de kretsar som används kan du få ut 2x25 watt + 50 watt med 10% THD (då det börjar låta riktigt illa).
Bra att veta, tack! Båda företagen som säljer dessa är också situerade i kina, men verkar skickas från ett eu-lager hos amazon (slipper momsen+ import iaf verkar det som), så inte direkt förvånande. Men då skulle det ändå duga för de outputs som dessa högtalare har iallafall?
Antar att jag bör köpa dc 24v-trafo då också och inte 12v för ut få ut önskad effekt?