Frågor om temperaturer och VR VCC Temperature (SVID)

Permalänk
Medlem

Frågor om temperaturer och VR VCC Temperature (SVID)

Har gjort allt för att få ner temps på CPU etc. Jag bytte kylfläkt, tog bort damm, ändrade i bios till turbo på alla fläktar och CPU-fläkten, plockade bort 80 % av det främre "skelettet" i chassit (tog bort cd-rom och placerade SSD & HDD lägnst ner där fram istället).

Det är fortfarande varmt men jag vet inte om man kan göra så mycket mer med tanke på hur varmt det är i lägenheten (27-29 c). Dock klar förbättring.

Specs:
Processor: i7 6700k
CPU-fläkt: Be quiet pure rock slim
Grafikkort: GTX 1080
Moderkort: ASUS z170-a

Temperaturer vid CS:GO (maximum) (ännu högre vid pubg etc):
Processor/CPU: upp till 82c
Grafikkort/GPU: upp till 70c
DIMM (ram minne) : oftast runt 49c

Jag har INTE överklockat just nu, hade "maximum performance" tidigare i BIOS, men nu är den satt på "normal".

1) Det jag undrar är ifall dessa temperaturer är godkända? Är det någon som är på gränsen fortfarande?

2) Och denna förstår inte jag: "VR VCC Temperature (SVID)", den går upp till 80-84 vid endast idle (och 88 vid spel typ). Ska man oroa sig? Jag tänker att jag kanske satte den nya CPU-fläkten fel så att den här VCC inte längre får kylning? Jag vet ISCH-vad den gör och var den sitter, men har inte bra koll.
Första gången jag var inne och meckade hade jag inget EMP-skydd och är lite orolig ifall det kan ha med det att göra också.

3) Var det OK av mig att använda kylpastan som var applicerad med CPU-fläkten "Be quiet pure rock slim", eller borde jag hade tagit av den här jag har hemma istället: "Plexgear MX-880 Polarfreeze Nano"? (Halva flaskan kvar).

4) Och en sista fråga, hur vet man om CPU:n "throttlar" eller om 'performance' stryps pga t ex VR VCC Temperature (SVID)'s temperatur på 89 c + ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-6700K CPU @ 4.00GHz 4.401GHz | RAM: 31,94 :S | GPU: NVIDIA GeForce GTX 1080 | Windows 10 | Moderkort: asus z170-a | team L3 evo SSD 480 gb | 144hz skärm ASUS VG248QE 24".