SweGolfers - tråden om allt golfrelaterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Verkar vara en bra upplevelse du fått och många gånger blir det en "Ahaa" upplevelse när man gör sin första fitting.
Dock var där en sak jag reagera på och det är utprovning av skaft först och sedan huvud.
Min egen erfarenhet av ett par fittings är att samma skaft presterar olika med olika huvud och att det är alltid kombon man skall gå efter.
Efter min senaste fitting kom vi fram till att jag skall ha ett KBS Tour i kommande klubbor (Ping i500), men när jag sedan provade det skaftet med nuvarande AP3 så funkade det inte alls.

Håller med. Det var mycket roligt och lärorikt.

Sant. Jag vet faktiskt inte varför fittern gjorde så, är som sagt min första fitting. Det låter ju mer logiskt att prova huvud först och skaft. Han kanske kände på sig att huvudet jag provade skaft med var rätt för mig (som i detta fallet blev så också)!

Men ja jag är riktigt nöjd. Nu väntas det bara på att få klubborna

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Håller med. Det var mycket roligt och lärorikt.

Sant. Jag vet faktiskt inte varför fittern gjorde så, är som sagt min första fitting. Det låter ju mer logiskt att prova huvud först och skaft. Han kanske kände på sig att huvudet jag provade skaft med var rätt för mig (som i detta fallet blev så också)!

Men ja jag är riktigt nöjd. Nu väntas det bara på att få klubborna

Jag vet att det finns 2 läger bland dom som gör utprovningar, dom som menar att huvudet är den största skillnaden och dom som menar att skaftet gör den största skillnaden.
Personligen vill jag välja huvud först och sedan hitta ett skaft som passar till det.

Permalänk
Medlem

@N0iZE

Det var en sjuhelvetes förbättring i snittlängd på järnfyran, sanslöst. I synnerhet med tanke på att du ändå har ett hyfsat lågt handicap (17). Du lär ha ett singelhandicap inom ett par år gissar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Jag vet att det finns 2 läger bland dom som gör utprovningar, dom som menar att huvudet är den största skillnaden och dom som menar att skaftet gör den största skillnaden.
Personligen vill jag välja huvud först och sedan hitta ett skaft som passar till det.

Okej, hmm ja jag har ju direkt ingen referenspunkt att jämföra med. Kommer däremot köra en fitting för metalwood/driver till våren

Skrivet av makatech:

@N0iZE

Det var en sjuhelvetes förbättring i snittlängd på järnfyran, sanslöst. I synnerhet med tanke på att du ändå har ett hyfsat lågt handicap (17). Du lär ha ett singelhandicap inom ett par år gissar jag.

Haha jaa. Insåg att jag skrev fel klubba. Jag menar inte järn 4 utan järn 7 Fittern visade av alla märken/modeller jag testade så var alla klubbor bättre än mina gamla grejer, även vid dåliga träffar.

Ja vi får hoppas det. Målet är att nå singel!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Okej, hmm ja jag har ju direkt ingen referenspunkt att jämföra med. Kommer däremot köra en fitting för metalwood/driver till våren

Haha jaa. Nu var det visserligen järn 7 men ändå Fittern sa i och visade av alla märken/modellr jag testad testade så slog jag ändå mina gamla grejer, även vid dåliga träffar.

Du snittar 172 meter med järn 7?

Kanske inte som Kyle Berkshire men du har talang, kör hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Du snittar 172 meter med järn 7?

Kanske inte som Kyle Berkshire men du har talang, kör hårt.

Japp, blev riktigt förvånad själv faktiskt

Haha tack! Absolut, nu gäller det att få ordning på mer teknik under hösten. Går just nu på lite lektioner hos PGA för att förbättra just detta. Kommer nog göra det så gott det går under hösten och hitta någon bra rutin för off-season träning i vinter. Tyvärr kan man inte spendera all tid på golfbanan, man har ju ett jobb också

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Japp, blev riktigt förvånad själv faktiskt

Haha tack! Absolut, nu gäller det att få ordning på mer teknik under hösten. Går just nu på lite lektioner hos PGA för att förbättra just detta. Kommer nog göra det så gott det går under hösten och hitta någon bra rutin för off-season träning i vinter. Tyvärr kan man inte spendera all tid på golfbanan, man har ju ett jobb också

Kyle, min idol

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Japp, blev riktigt förvånad själv faktiskt

Haha tack! Absolut, nu gäller det att få ordning på mer teknik under hösten. Går just nu på lite lektioner hos PGA för att förbättra just detta. Kommer nog göra det så gott det går under hösten och hitta någon bra rutin för off-season träning i vinter. Tyvärr kan man inte spendera all tid på golfbanan, man har ju ett jobb också

Tror ärligt det blivit något fel på måtten/siffrorna eftersom man ökar inte en järn 7 med 37 meter bara genom byta klubbor, samt att 172 meter med järn 7 är längre än vad dom snittar på PGA touren.
En utprovning kan göra mycket för ens golf, men inte så mycket

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacAllan:

Tror ärligt det blivit något fel på måtten/siffrorna eftersom man ökar inte en järn 7 med 37 meter bara genom byta klubbor, samt att 172 meter med järn 7 är längre än vad dom snittar på PGA touren.
En utprovning kan göra mycket för ens golf, men inte så mycket

Ja, något låter lite suspekt.

@N0iZE : Har du möjligtvis någon bild på siffrorna? JPX 921 HM är förvisso ganska strongloftade men 172m (Carry) är löjligt långt. Jag räknar 163m på min J7 (den är dock 33 grader jämfört med 921 HM på 29 grader) och har en svinghastighet på ca 100 mph med driver.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Ja, något låter lite suspekt.

@N0iZE : Har du möjligtvis någon bild på siffrorna? JPX 921 HM är förvisso ganska strongloftade men 172m (Carry) är löjligt långt. Jag räknar 163m på min J7 (den är dock 33 grader jämfört med 921 HM på 29 grader) och har en svinghastighet på ca 100 mph med driver.

Man kan inte helt översätta driver hastigheten mot järnklubborna eftersom man ofta slår/svingar dom annorlunda.
Själv har jag 100-105 mph med drivern men slår min j7 ca 135 m vilket är kort i förhållande till hastigheten med driver och då är min j7 31°

Med tanke på det gamla setet kan vara riktigt gammalt och därför ha "normala" loft skulle det kunna stämma med att det nya går 172 yds eftersom den troligen motsvarar j6 i den gamla setet, men även det är långt, snittet på PGA tour ligger 165 - 180 yds med j7.
https://golftips.golfweek.com/average-yards-per-club-pro-golf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Tror ärligt det blivit något fel på måtten/siffrorna eftersom man ökar inte en järn 7 med 37 meter bara genom byta klubbor, samt att 172 meter med järn 7 är längre än vad dom snittar på PGA touren.
En utprovning kan göra mycket för ens golf, men inte så mycket

Skrivet av vargeEEEEn:

Ja, något låter lite suspekt.

@N0iZE : Har du möjligtvis någon bild på siffrorna? JPX 921 HM är förvisso ganska strongloftade men 172m (Carry) är löjligt långt. Jag räknar 163m på min J7 (den är dock 33 grader jämfört med 921 HM på 29 grader) och har en svinghastighet på ca 100 mph med driver.

Nej jag har tyvärr ingen bild. I all uppståndelse glömde jag naturligtvis ta en sådan. Jag kan däremot höra med dem och fråga. Återkommer.

EDIT: Tyvärr är data borttaget.

Skrivet av MacAllan:

Man kan inte helt översätta driver hastigheten mot järnklubborna eftersom man ofta slår/svingar dom annorlunda.
Själv har jag 100-105 mph med drivern men slår min j7 ca 135 m vilket är kort i förhållande till hastigheten med driver och då är min j7 31°

Med tanke på det gamla setet kan vara riktigt gammalt och därför ha "normala" loft skulle det kunna stämma med att det nya går 172 yds eftersom den troligen motsvarar j6 i den gamla setet, men även det är långt, snittet på PGA tour ligger 165 - 180 yds med j7.
https://golftips.golfweek.com/average-yards-per-club-pro-golf...

Mitt gamla set var ett järnset från voit som heter impresso v5. Tror detta är 12 år plus gammalt. Mätte snabbt med en gradskiva. Min järn 5 är runt 30 grader.

Skrivet av makatech:

Han är riktigt galen

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacAllan:

Man kan inte helt översätta driver hastigheten mot järnklubborna eftersom man ofta slår/svingar dom annorlunda.
Själv har jag 100-105 mph med drivern men slår min j7 ca 135 m vilket är kort i förhållande till hastigheten med driver och då är min j7 31°

Med tanke på det gamla setet kan vara riktigt gammalt och därför ha "normala" loft skulle det kunna stämma med att det nya går 172 yds eftersom den troligen motsvarar j6 i den gamla setet, men även det är långt, snittet på PGA tour ligger 165 - 180 yds med j7.
https://golftips.golfweek.com/average-yards-per-club-pro-golf...

Nej, du har helt rätt men driverhastigheten brukar ändå ge något av en fingervisning till vilken klubbhastighet man har genom settet

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Nej, du har helt rätt men driverhastigheten brukar ändå ge något av en fingervisning till vilken klubbhastighet man har genom settet

Men det skiljer massor mellan driver och järn. Har 100 mph med driver typ och 85 med järn och då svingar jag lugnt med drivern och försöker bomba järnen. Sen moderna distansjärn det skiljer två klubbor mot mina gamla i3 i längd med set som callaway rouge och wilson d7. Får jag draw på mina D7 dem så är det tre klubbor... Men priset är mindre spinn som kostar längd så det är en hel del rull inblandat på de längre järnen som är designade då för maximal längd

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oqvist:

Men det skiljer massor mellan driver och järn. Har 100 mph med driver typ och 85 med järn och då svingar jag lugnt med drivern och försöker bomba järnen. Sen moderna distansjärn det skiljer två klubbor mot mina gamla i3 i längd med set som callaway rouge och wilson d7. Får jag draw på mina D7 dem så är det tre klubbor... Men priset är mindre spinn som kostar längd så det är en hel del rull inblandat på de längre järnen som är designade då för maximal längd

Självklart skiljer det massor i svinghastighet mellan driver och järn men det ger ändå en indikation om var på skalan man ligger iom att den hastighet man oftast har en siffra på är just drivern.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Vill bara berätta om min första erfarenhet när det gäller avståndsmätare. Skaffade tillslut en sådan via Dormys rea för 1-2 veckor sedan.
Den fick arbeta skarpt i form av företagstävling på direkten. Fick ibland skjuta flera ggr för att få fram ett mått jag trodde på, men det kanske är lite vanesak.
Vid 3 inspel trodde jag mig veta bättre än kikaren, alla 3 gångerna slog jag fel distans. Så - jag kommer lita mer på den framöver.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Vill bara berätta om min första erfarenhet när det gäller avståndsmätare. Skaffade tillslut en sådan via Dormys rea för 1-2 veckor sedan.
Den fick arbeta skarpt i form av företagstävling på direkten. Fick ibland skjuta flera ggr för att få fram ett mått jag trodde på, men det kanske är lite vanesak.
Vid 3 inspel trodde jag mig veta bättre än kikaren, alla 3 gångerna slog jag fel distans. Så - jag kommer lita mer på den framöver.

Kul! Vad blev det för någon?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Kul! Vad blev det för någon?

https://www.dormy.com/se/tour-rangefinder-2?articleid=103745

Denna. Jag har förstått det som att det är en produkt som Dormy köper in rebranded lite som sitt eget märke.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Man kan inte helt översätta driver hastigheten mot järnklubborna eftersom man ofta slår/svingar dom annorlunda.
Själv har jag 100-105 mph med drivern men slår min j7 ca 135 m vilket är kort i förhållande till hastigheten med driver och då är min j7 31°

Med tanke på det gamla setet kan vara riktigt gammalt och därför ha "normala" loft skulle det kunna stämma med att det nya går 172 yds eftersom den troligen motsvarar j6 i den gamla setet, men även det är långt, snittet på PGA tour ligger 165 - 180 yds med j7.
https://golftips.golfweek.com/average-yards-per-club-pro-golf...

Det där var några år sedan. Dom snittar minst 10% längre idag.

Dagens game-improvement järn är seriöst hot of the blade. Just Hotmetal och Hotmetal Pro är ruskigt hot.
91 mph med klubban och 133 mph fart i bollen ger 180 meter (200 yds) carry med en järnsexa, så 172 meter med en sjua är inget ovanligt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Det där var några år sedan. Dom snittar minst 10% längre idag.

Dagens game-improvement järn är seriöst hot of the blade. Just Hotmetal och Hotmetal Pro är ruskigt hot.
91 mph med klubban och 133 mph fart i bollen ger 180 meter (200 yds) carry med en järnsexa, så 172 meter med en sjua är inget ovanligt.

172m carry är väldigt väldigt långt med en järn 7a, det är samma som tourspelarna i snitt har med 5an (2017). 1,46 i smash factor är knappast ett realistiskt antagande

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Det där var några år sedan. Dom snittar minst 10% längre idag.

Dagens game-improvement järn är seriöst hot of the blade. Just Hotmetal och Hotmetal Pro är ruskigt hot.
91 mph med klubban och 133 mph fart i bollen ger 180 meter (200 yds) carry med en järnsexa, så 172 meter med en sjua är inget ovanligt.

Jo den var lite gammal, här är nyare.
https://thegolfnewsnet.com/golfnewsnetteam/2020/02/21/how-far...

172 meter med j7 är kanske inget ovanligt på touren, men för en amatör är det.

Permalänk
Medlem

Gjorde min fjärde runda under 90 igår, 89 slag på par 72.
Sänkte mig ytterliggare lite till 15,8.

Där jag spelade bort mig var på Par 3, att det ska sätta sig så på hjärnan bara för man har bollen på en peg på en tee.

Slog en järn 8 igår in mot green på en par 5, green träff och enkel två putt för par. Hålet efter är en par 3, 140 meter. Tar fram järn 8 igen, övertänker hela skiten och toppar den ner i vattnet. Peggar upp en ny och bara går fram och slår den, 1,5 meter från hål och en putt för bogey.

Behöver fan en psykolog mer än en golflektion.

Resultat på par 3 igår:

Bogey, Bogey, Par, Dubbel, Bogey
Det blir dyrt fort tyvärr.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Det är extremt ovanligt. Spelade med ett par unga scratchspelare som slog 280 meter med drivern iaf. Deras bollar landade aldrig helt sinnes...

De kanske fixar de längderna möjligen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@isbjoern: Nu när säsongen 19/20 är över kan man konstatera att 19 spelare på PGA-touren hade par eller bättre som snittscore på par 3. På par 4 var det 74 spelare och på par 5 alla. Man ska alltså inte vara besviken om man inte gör minst par på varje par 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krippa75:

@isbjoern: Nu när säsongen 19/20 är över kan man konstatera att 19 spelare på PGA-touren hade par eller bättre som snittscore på par 3. På par 4 var det 74 spelare och på par 5 alla. Man ska alltså inte vara besviken om man inte gör minst par på varje par 3.

Helt korrekt, spelar du en bana där du bekvämt når in på par 4 och 5 kommer sannolikt inspelen på par 3:orna vara de längsta du slår och då ofta till lite svårare greenområden och pinplaceringar.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

@isbjoern: Nu när säsongen 19/20 är över kan man konstatera att 19 spelare på PGA-touren hade par eller bättre som snittscore på par 3. På par 4 var det 74 spelare och på par 5 alla. Man ska alltså inte vara besviken om man inte gör minst par på varje par 3.

Par 5 är där man har bäst statistik. Går ofta reparera ett dåligt slag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft hyfsad fart i klubban men inget extremt och räknar med 150m för j8 och 160m för j7. Jag spelar 7 år gamla Mizuno MP-59 standard loft så inget konstigt där men de duktiga juiorerna i klubben har klart mycket högre klubbhastighet.

Jag testade förra året Pings i500 på en demodag och fick ut nästan 10m extra med en j7, första tanken var naturligtvis att de hade strongloftat klubborna vilket har skett gradvis och i smyg bland alla tillverkare under de senaste decennierna för att kunna skryta med extra längd.
När jag började titta på siffrorna visade det sig förvånansvärt nog att så inte var fallet, jag hade nästan exakt samma spin rate och launch angle som med mina egna klubbor men bollhastigheten var mycket högre så jag är inte förvånad att det finns de som slår 170 med j7 hyfsat konsekvent.

För egen del är det inte intresant då jag skulle behöva ytterligare en wedge alternativt spela weakloftade men då kommer jag att få för hög bollbana istället.

Permalänk
Inaktiv

Idag fick jag min nya driver från Golfbidder levererad av UPS.

Callaway Big Bertha Alpha 816 Double Black Diamond 9 grader med Aldila Rogue 110 MSI RIP I/O 60g stiff skaft. Åkte ut till klubben ch slog en hink (ca 30 st bollar). Efter det gick jag ut och spelade första 9 hålen. Sköt 36 med två birdies. Prestandamässigt är det inget fel på den. Den är inte heller så svårslagen som Callaway ville få folk att tro genom att marknadsföra den mot just bättre spelare. Den går riktigt stabilt. Har experimenterat med att flytta runt Gravity Core på dom 4 olika sätt man kan sätta den. För mig funkar den bäst i hälen med tunga delen uppåt i huvudet. Då går den riktigt fint och rakt. Det är inte mycket bollen rör sig i sidled åt något håll. Rikigt nöjd med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Jag har alltid haft hyfsad fart i klubban men inget extremt och räknar med 150m för j8 och 160m för j7. Jag spelar 7 år gamla Mizuno MP-59 standard loft så inget konstigt där men de duktiga juiorerna i klubben har klart mycket högre klubbhastighet.

Jag testade förra året Pings i500 på en demodag och fick ut nästan 10m extra med en j7, första tanken var naturligtvis att de hade strongloftat klubborna vilket har skett gradvis och i smyg bland alla tillverkare under de senaste decennierna för att kunna skryta med extra längd.
När jag började titta på siffrorna visade det sig förvånansvärt nog att så inte var fallet, jag hade nästan exakt samma spin rate och launch angle som med mina egna klubbor men bollhastigheten var mycket högre så jag är inte förvånad att det finns de som slår 170 med j7 hyfsat konsekvent.

För egen del är det inte intresant då jag skulle behöva ytterligare en wedge alternativt spela weakloftade men då kommer jag att få för hög bollbana istället.

Lite det jag menade. Det skiljer så mycket som 10mph bollhastighet på en järn 7 mellan en traditionell bladklubba och de nyare hottare järnen vid samma swinghastighet. Om man tar just i500, så har de även en powerspec från Ping. Dom går ännu längre med hyffsad swinghastighet.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Jag har alltid haft hyfsad fart i klubban men inget extremt och räknar med 150m för j8 och 160m för j7. Jag spelar 7 år gamla Mizuno MP-59 standard loft så inget konstigt där men de duktiga juiorerna i klubben har klart mycket högre klubbhastighet.

Jag testade förra året Pings i500 på en demodag och fick ut nästan 10m extra med en j7, första tanken var naturligtvis att de hade strongloftat klubborna vilket har skett gradvis och i smyg bland alla tillverkare under de senaste decennierna för att kunna skryta med extra längd.
När jag började titta på siffrorna visade det sig förvånansvärt nog att så inte var fallet, jag hade nästan exakt samma spin rate och launch angle som med mina egna klubbor men bollhastigheten var mycket högre så jag är inte förvånad att det finns de som slår 170 med j7 hyfsat konsekvent.

För egen del är det inte intresant då jag skulle behöva ytterligare en wedge alternativt spela weakloftade men då kommer jag att få för hög bollbana istället.

Det är inte riktigt så enkelt som att loften stärkts för att det ska se bra ut på papper. Det har skett en rejäl teknisk utveckling när det gäller spelförbättrande järn för att hjälpa till att få höjd på bollen även med lägre hastighet på svingar och sämre träffar, därför måste loften stärkas för att du inte ska få en apex på 70 meter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Det är inte riktigt så enkelt som att loften stärkts för att det ska se bra ut på papper. Det har skett en rejäl teknisk utveckling när det gäller spelförbättrande järn för att hjälpa till att få höjd på bollen även med lägre hastighet på svingar och sämre träffar, därför måste loften stärkas för att du inte ska få en apex på 70 meter.

Loften stärks ju för att du ska få mer distans helt enkelt. Hetare klubbhuvuden och lättare svingvikter etc gör att genomsnittliga spelare får tillräcklig med fart för att kunna nyttja lägre loft för att nå längre. Att få backspinn på järn och mycket carry och lite rull är ganska bra annars för distanskontrollen så det är inget krav annat än att maximera distans. Så länge det inte blåser för mycket så är det bara bra slå högt

Håller kvar vid mina d7 de är lättspelade men det är ett väldans kalkylerande för att försöka luska ut exakt hur långt de ska gå och rulla. Där var mina gamla skyhöga ping så sjukt mycket enklare men det var inte kul när man stod med järn 3an coh insåg att järn 5an går oftast minst lika långt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x