Kan man tjäna pengar på att låna ut dator/nätkraft till andra?

Permalänk
Inaktiv

Kan man tjäna pengar på att låna ut dator/nätkraft till andra?

Hej. Jag har hört att man kan låna ut typ CPUkraft/nätkraft när man inte använder datorn. Hur går det och hur mycket pengar brukar man tjäna på det? En hundring i månaden?

Permalänk
Skrivet av anon321431:

Hej. Jag har hört att man kan låna ut typ CPUkraft/nätkraft när man inte använder datorn. Hur går det och hur mycket pengar brukar man tjäna på det? En hundring i månaden?

elförbrukningen blir säkert dyrare än vad du tjänar in

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

Hej. Jag har hört att man kan låna ut typ CPUkraft/nätkraft när man inte använder datorn. Hur går det och hur mycket pengar brukar man tjäna på det? En hundring i månaden?

Jobbigt om den skulle användas till mining.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

Man bryter krypto vilket gör att man sliter på datorn samt att det kostar el.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Golem kanske?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Inaktiv

@gibbon_: Har du använt det själv? Hur mycket är det per månad?

Permalänk
Medlem

@anon321431: Nope. Jag tror inte du har något att tjäna på att låna ut datorkraft. Det är en billig resurs det finns gott av, därav är inte din andel värd mycket för någon annan. Kanske kan du dra in enstaka kronor, men som andra nämnt kommer el äta upp den vinsten, för att inte nämna mödan att sätta upp allt och hålla det igång. Passiv inkomst är väldigt lockande men detta är fel spår. Tänk om, tänk rätt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell