När släpps egentligen 3080 FE?

Permalänk
Medlem

3080 FE Out of Stock

https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...

Efter 50 minuters uppdaterande gick det från "Meddela mig" till "Finns ej i lager"

trådar sammanfogade /Mod
Permalänk
Medlem

Tydligen var Nvidias hemsida lite kaputt och visade en cash:ad sida om man skriver in https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/ men om man skriver till lite skräp så kommer man till den faktiska köpsidan: https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/?prutt

Edit: Så förmodligen har kortet legat till försäljning sedan 15:00 om man visste hur man skulle komma till den "riktiga" köpsidan...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Samma här

Permalänk

Otroligt dåligt av Nvidia.. fett besviken... På denna länken ser man att de inte finns i lager, men inte på den vanliga köpesidan..
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/30-series...

Permalänk
Medlem

För mig står det fortfarande bara "Meddela mig", har stått så sedan strax innan 15 då jag började refresha. Hade koll på de andra stora svenska sidorna också bara för att se hur snabbt dom tog slut, vissa höll ju i typ 10-15min iaf, medans andra var slut på mindre än 5min..

Hade ju varit skoj om nvidias sida hade gått att beställa ifrån.

*Edit* nu kom köpalternativ upp för mig också.. Någon alls som lyckades se att dom gick att köpa alls?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

Ja, det kan nog gå till historiens sämsta releaser.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Det har uppdaterats nu ja. Så extremt dåligt av Nvidia. Suget efter 3080 sänktes rejält.

Permalänk
Medlem

@Zyie: kolla min föregående post.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Tydligen var Nvidias hemsida lite kaputt och visade en cash:ad sida om man skriver in https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/ men om man skriver till lite skräp så kommer man till den faktiska köpsidan: https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/?prutt

Edit: Så förmodligen har kortet legat till försäljning sedan 15:00 om man visste hur man skulle komma till den "riktiga" köpsidan...

Hade båda sidorna uppe, så det stämmer inte.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Verkar nu vara 22-> 45 dagars väntetid på kort iaf via T ex Inet m.m...

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Fan vad jag tappade all lust att köpa ett kort nu.
All hype över ett nytt kort bara försvann..

Permalänk
Medlem

Scannar andra forum om en post när någon faktiskt säger att de kunde köpa från nvidias sida och har ett FE på väg. Än så länge inget men ni får gärna posta om ni ser!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Fick mail från Nvidia nu med om att det finns, bra jobbat.. Not..

Permalänk
Medlem

Tveksamt till att det fanns kort överhuvudtaget då cachen skulle sorterat bort i stort sett varenda besökare som varit där.
Någon som har köpbevis?

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem

Kan man ens köpa FE till Sverige, den länkar ju bara till massa sidor som inet, komplett osv som inte ens hade FE till salu??

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Någon som vill köpa den på Ebay istället? https://www.ebay.com/itm/Nvidia-GeForce-RTX-3080-10GB-GDRR6X-...

Över 70 bud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Fick mail från Nvidia nu med om att det finns, bra jobbat.. Not..

Så jävla bra att mejlen kommer nu när produkten är "lanserad" och inte när de faktiskt har några till salu.. Blir ju extra behjälpligt att man sen säkert INTE får mejl den dagen det finns i lager.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Fick mail från Nvidia nu med om att det finns, bra jobbat.. Not..

Samma här, antiklimax deluxe. Vilken fail

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk
Medlem

När tror ni FE kommer tillbaka i lager?

Permalänk
Medlem

Vet inte vad ni fick när ni besökte sidan men fick det tydligt beskrivet att "Finländare ej i lager", jo man tackar för infon!

Permalänk
Medlem

Personligen väntar jag nu på AMD och deras svar på Ampere för att fatta beslut senare då. Var inställd på att köpa FE nu, men vart sjukt anti av den kassa hanteringen av kunderna. Pinsamt dåligt nVidia!

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

Personligen väntar jag nu på AMD och deras svar på Ampere för att fatta beslut senare då. Var inställd på att köpa FE nu, men vart sjukt anti av den kassa hanteringen av kunderna. Pinsamt dåligt nVidia!

Japp, jag kommer göra likadant som dig. Vill så gärna byta ut hela datten och har väntat länge så kan lika gärna vänta ett tag till.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoodad:

Vet inte vad ni fick när ni besökte sidan men fick det tydligt beskrivet att "Finländare ej i lager", jo man tackar för infon!

Vad texten egentligen bör säga

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeDavid:

När tror ni FE kommer tillbaka i lager?

blir nog inga mer.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Är ganska uppenbart att FE aldrig varit tänkt att säljas. Bara ett sett för Nvidia att säga ”titta vad mycket billigare korten är denna gång” för att sedan be sina kunder köpa tredjepartskorten till överpris med devisen att FE dessvärre inte längre finns i lager (vilket de som sagt aldrig gjort)

Permalänk
Medlem

går att beställa nu

Permalänk

@fredrics: var ser du detta?

Permalänk
Medlem

Jag ser det som orimligt att Nvidia har investerat många miljoner i utveckling och produktionslinor för FE-modellerna för att sen bara tillverka en liten batch och inte nåt mer efter det. De har ju sålt FE-modeller av 2000-serien sen lanseringen och fortsätter göra det även nu. Klart att de kommer att fortsätta sälja FE för 3000.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@fredrics: Fonten på "Ej i lager" byttes ut. Ingen aning om vad det betyder...

Permalänk
Medlem

@DjBeowolf: Var uppe en stund, verkar borta igen. Fick igenom en beställning och de har reserverat beloppet. Men får se om jag faktiskt får ett kort