Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

Osäker på om du är sarkastisk eller inte men inget har väl egentligen blivit bättre i USA under hans tid? inte ens ekonomin...

https://www.rawstory.com/2020/08/these-are-donald-trumps-40-b...

du får nog läsa på lite , finns rätt mycket fakta som inte ens blinda kan misstolka

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon322047:

ja det är nog därför han slutar krig , talar tom med norkorea putin mfl , nu mäklar fred med israel , sätter dit kinas monopol , jagar iran mfl , usas ekonomi är den bästa på evigheter även gällande jobb mm mm mm ........ herregud man baxnar

Vad anser du om de dåliga sakerna han gjort då?

T ex behandlingen av de mexikanska migranterna, och framförallt barnen och hur de separerade barnen från familjerna, högst omänskligt och vedervärdigt.
Kallade vit makt protestanter för bra människor.
Tullarna mot EU, en traditionell handelspartner.
Muslim travel ban.
Kallade Haiti och El Salvador "shithole countries".
När han ljög om hur många som kom vid hans insvärning.
När han försökte köpa Grönland, det var väl kanske inte dåligt i sig men högst egendomligt.
Urdragandet från Parisavtalet. Det är väl en av de värre, men inte värre än mexikanska migranterna.

Nu är ditt inlägg redigerat, men du kallade folk för v-clowner för att ha kritiserat Trump, man behöver knappast vara lagd åt vänster politiskt för att se att han gjort mycket dåligt. Det tar inte bort de sakerna han lyckats med, men man måste vara synnerligen insöad om man inte ser problemen och skyller på "vänstern" för misskreditering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Savage_Gray:

Kul att det är ändå ganska jämnt här på forumet.
Själv vill jag nog att Trump ska vinna.
Ja han ljuger, men det gör alla politiker, speciellt i USA.
Trump är mer inställd på arbete, ekonomi medan demokraterna lockar med höjda skatter, bidrag, legalisering av braj mm. Perfekt för lata hippies.
Intressant att Biden vill legalisera gräs när hans son lider av narkotika missbruk. Hallå liksom.

Sedan får man komma ihåg att valet är igdntligen mellan Trump och Kamala. Biden lär inte orka 4 år. Och Kamala är ju betydligt mera radikal än Biden.

Att Demokraterna endast skulle vara intresserade av vad du nämnt är inkorrekt. Det är mer än så:
- Låta de allra rikaste betala typ 1% mer i skatt vilket ändå vore enorma mängder skatteintäkter för alla delstaterna.
- Höja minimilönen till vad som är mer som här i Sverige ($15/timme före skatt och då är skatten ändå lägre i USA än i Sverige).
- Göra sjukvård mer offentligt finansierad (vilket blir lättare om fler rika människor betalar mer skatt än $0 pga. juridiska kryphål).

Dessa kryphål skapades av politiker/lobbyism som tillsattes av just dessa rika personer. Mycket vill ha mer, det är så vi bygger problem. Säger jag nu att de allra rikaste skall betala 99% mer skatt? Nope. Har aldrig sagt det. Bara någon eller några procentenheter fler än vad de betalar nu vilket är $0 pga. juridiska kryphål.

Till sist så vet du säkert att det finns flera mellanting mellan "lata hippies" och "skjutgalna cowboys" i USA?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Förhoppningsvis kan tråden finnas kvar tills imorgon - som enda undantaget på 4 år - när preliminära delen av valet är över då det hela INTE passar enligt regler på forumet.

Faktumet att han förnekar saker som klimathotet (vetenskap) och även COVID-19 (vetenskap) gör han inte lämplig för långsiktigt styrande eftersom världen bara kommer att kunna förbättras och räddas av just det: vetenskap.

Sedan tror jag att det är mer att han inte sabbat processerna som fredsavtal, att ekonomin rullar på (den var redan bra när Obama lämnade och Trump har inte sabbat den helt enkelt).

Däremot är jag förbluffad över att han inte bara sa, "Aight vetenskapspersoner, lös COVID-19 åt mig" precis som han bad Mr. Kushner att lösa freden i Mellanöstern. Istället verkar han vilja sopa COVID-19 under mattan. Han hade ju enkelt bara kunna låtit experter få lösa biten åt honom och sedan ta åt sig äran - och lättare än någonsin vunnit omval.

Istället drabbades han själv av COVID-19 vilket måste ta priset på att ha hanterat pandemin dåligt. Återigen trodde han att han bara kunde prata bort pandemin (som med all annan kritik och diverse skandaler) men där krockade verkligheten genom att folk faktiskt har dött.

Jag kan bara säga som så att knappast någon vetenskapsbejakande president hade själv drabbats av viruset. Det visar bara på att självförnekelse bara kommer så långt tills att det krockar med verkligheten. Som jag läste någonstans, "Verkligheten är vad du krockar med när du faktiskt har fel."

Som sagt undrar jag hur mycket han faktiskt har åstadkommit med sin personliga kompetens och hur mycket som arbete som har utförts av expert, rådgivare, med flera, bakom stängda dörrar medan han själv tagit åt sig äran. Jag skulle kunna tippa rätt bra på att Mr. Trump är inte lika välutbildad eller välslipad i sin allmänbildning som Mr. Obama eller Mr. Biden är.

Visst, båda är gamla gubbar som egentligen inte borde ha något att säga till om hur ett land, som nu skall tas över av en majoritet av 18-30+ åriga personer om några år, skall styras. Hursomhelst lär det ta ett par dagar innan det verkligen dyker fram något.

Spekulationer är att Mr. Trump kommer att (någon kombination av nedanstående):
a) ta ut segern i förskott.
b) ta det till Högsta domstolen som kommer att döma till hans fördel då majoriteten är republikaner.
c) försöka övertala republikanska elektorer att påstå att han vann i viktiga delstater.
d) försöka stoppa räkningen av postomröstningar vilket torde tolkas som antidemokratisk handling?
e) eventuellt sätta in militären och/eller hans mest lojala beväpnade supportrar.

Den sista punkten vore definitionen av att ha förvandlat landet till en diktatur men till och med jag är rätt skeptisk till att det skulle inträffa. Men jag skulle varken bli chockerad eller förvånad om det inträffade dock!

finns många som förnekar klimatet och sedan finns greta dyrkare , förr visste man att jorden var platt med osv men skitsamma det samtalet leder ingenvart i denna tråden , lägger du lika mkt energi på kinas och indiens / asiens utsläpp mm och vilka dom väljer till ledare ?
visst har han skött corona på sämsta tänkbara sätt det kan man knappast förneka men han är nog den enda som sedan när allt är över också kommer sätta dit kina för det , men sverige hade högre antal döda per capita än usa men stog inte mkt om det ? eller menar du att tegnell/löven mfl gjort ett bättre jobb här än vad trump gjort? isf på vilket sätt ? vad jag vet har väl ingen av dom gjort ett skvatt

resten får du läsa på om , finns fakta för allt och vem som gjort vad vilket även innefattar det oerhört korrupta biden med affärer i ukraina och kina .

biden har väl varit korrupt politiker i över 45 år och uträttat vad ? jämför med 4 år av trump ......

hade gärna sett andra alternativ men mellan dessa 2 är valet solkalrt .

Permalänk
Medlem

Oj vilken intressant och laddad tråd jag skapade.
Bättre än tråden om gubb gnäll 😀

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon134512:

Vad anser du om de dåliga sakerna han gjort då?

T ex behandlingen av de mexikanska migranterna, och framförallt barnen och hur de separerade barnen från familjerna, högst omänskligt och vedervärdigt.
Kallade vit makt protestanter för bra människor.
Tullarna mot EU, en traditionell handelspartner.
Muslim travel ban.
Kallade Haiti och El Salvador "shithole countries".
När han ljög om hur många som kom vid hans insvärning.
När han försökte köpa Grönland, det var väl kanske inte dåligt i sig men högst egendomligt.
Urdragandet från Parisavtalet. Det är väl en av de värre, men inte värre än mexikanska migranterna.

Nu är ditt inlägg redigerat, men du kallade folk för v-clowner för att ha kritiserat Trump, man behöver knappast vara lagd åt vänster politiskt för att se att han gjort mycket dåligt. Det tar inte bort de sakerna han lyckats med, men man måste vara synnerligen insöad om man inte ser problemen och skyller på "vänstern" för misskreditering.

för låg nivå att besvara dessvärre .

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon322047:

för låg nivå att besvara dessvärre .

Väldig modig sak att säga efter dina inlägg här i tråden må jag säga. Då får du ha en trevlig kväll.

Permalänk
Medlem

Tja, man har lärt sig sen senast att inte lita på media innan valet.

Hillary skrek media.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

du får nog läsa på lite , finns rätt mycket fakta som inte ens blinda kan misstolka

Du får nog precisera dig lite om jag ska ta dig på allvar.
Har Putin avgått efter deras "snack"? Har Kim Jong-un avgått efter deras "snack". Har Israel slutat ockupera Palestina efter deras "snack"? Har statsskulden sjunkit? Har Obama Care ersatt med något bättre? Har miljön blivit bättre? Har Trump börjat fördöma rasister och sutat fördöma anti-rasister? Är arbetslösheten lägre? Har folk mer i plånboken? Stoppade han smittan eller valde han att spela golf i stället? Stoppade muren folk från Mexico? Lite svårt att veta vad jag ska läsa på om...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

för låg nivå att besvara dessvärre .

Ja, det vore väl att begära för mycket av dig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du får nog precisera dig lite om jag ska ta dig på allvar.
Har Putin avgått efter deras "snack"? Har Kim Jong-un avgått efter deras "snack". Har Israel slutat ockupera Palestina efter deras "snack"? Har statsskulden sjunkit? Har Obama Care ersatt med något bättre? Har miljön blivit bättre? Har Trump börjat fördöma rasister och sutat fördöma anti-rasister? Är arbetslösheten lägre? Har folk mer i plånboken? Stoppade han smittan eller valde han att spela golf i stället? Stoppade muren folk från Mexico? Lite svårt att veta vad jag ska läsa på om...

vi pratar väl om fakta vad som gjorts ? vrid frågan har någon annan innan trump gjort ens hälften av ovanstående förutom att starta krig mm ?

i lilla rosa världen med enhörningar så hade nog kim / israel mm löst sig över natten men välkommen till verkligheten och den enda som lyckats skapa/starta något är just Trump .

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon322047:

vi pratar väl om fakta vad som gjorts ? vrid frågan har någon annan innan trump gjort ens hälften av ovanstående förutom att starta krig mm ?

i lilla rosa världen med enhörningar så hade nog kim / israel mm löst sig över natten men välkommen till verkligheten och den enda som lyckats skapa/starta något är just Trump .

Du pratar och hänvisar åter och åter till fakta, men du vill endast hänvisa till de positiva sakerna. När det kommer till fakta om de inte så bra sakerna han gjort, då är det tydligen låg nivå?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

Men vad är det som lockar socialbidragstagare att rösta på Trump?
Det är väl snarare Biden som borde få de rösterna?

Nej, de rikare blå staterna bekostar en del av de fattigare röda delstaterna.
__
F.ö. så är det märkligt att man kan ljuga om något så stort som viruset och fokusera på att bli återvald och fortfarande ha ens tusen personer som röstar på en. Att rösta in Trump har varit en dödsdom för hundratusentals och man är inte i närheten av att få slut på det hela trots att han fortfarande ljuger om "rounding the corner".

'He has blood on his hands': Columbia University study shows that Trump could have avoided over 130,000 COVID-19 deaths with a more robust pandemic response
https://www.businessinsider.com/columbia-study-white-house-co...

U.S. faces half a million COVID-19 deaths by end-February, study finds
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-us-mask...

Trump Called 'Mass Murderer' After White House Docs Show He Lied About Recent Covid-19 Surge
The congressman who released the reports said they reveal "Trump's contempt for science and refusal to lead during this crisis have allowed the coronavirus to surge."
https://www.commondreams.org/news/2020/10/20/trump-called-mas...

The Trump Administration Shut a Vaccine Safety Office Last Year [2019]. What’s the Plan Now?
https://www.nytimes.com/2020/10/23/health/covid-vaccine-safet...

"Trump donors among early recipients of coronavirus loans"
https://apnews.com/article/00a34243825661313f2cb6a0f6a21720

White House Blocked C.D.C. From Requiring Masks on Public Transportation
The order would have mandated that both passengers and employees wear face coverings on planes, trains, buses and subways and in airports, stations and depots.
https://www.nytimes.com/2020/10/09/health/coronavirus-covid-m...

White House Advisers Privately Gave Sober COVID Warnings as Trump Misled Public
https://truthout.org/articles/white-house-advisers-privately-...

+20.000 lögner
+3400 konflikter av intresse (dvs korruption)
+Massivt ökande skulder, långt innan viruset
and no end in sight.
Sparka ut sociopaten

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon134512:

Du pratar och hänvisar åter och åter till fakta, men du vill endast hänvisa till de positiva sakerna. När det kommer till fakta om de inte så bra sakerna han gjort, då är det tydligen låg nivå?

som vad ? läser bara om uttalanden och en som snöat in sig totalt ang "rasism" även där helt okunnig om allt som gjorts i just motsats till det ......

vad har han gjort dåligt förutom corona ? dvs faktiskt gjort
och enda asen ang corona är väl kina ? fokusera på det istället som skapat och släppt skiten

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon322047:

som vad ? läser bara om uttalanden och en som snöat in sig totalt ang "rasism" även där helt okunnig om allt som gjorts i just motsats till det ......

vad har han gjort dåligt förutom corona ? dvs faktiskt gjort

Va? Vad har det här med rasism att göra? Jag har tagit upp det ordet eller anklagelsen överhuvudtaget? Jag har aldrig påstått att hans dåliga beslut är rasistiskt grundande.

Okunnig om allt som gjorts? Jag skrev ju bokstavligt talat att även om han gjort en del BRA saker så finns det även DÅLIGA.

De sakerna jag rabblade upp tidigare. Men visst vi kan väl dra det igen. Med fokus på de extra dåliga sakerna.

Behandlingen av de mexikanska migranterna, och framförallt barnen och hur de separerade barnen från familjerna
Kallade vit makt protestanter för bra människor.
Tullarna mot EU, en traditionell handelspartner.
Muslim travel ban.
Urdragandet från Parisavtalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

vi pratar väl om fakta vad som gjorts ? vrid frågan har någon annan innan trump gjort ens hälften av ovanstående förutom att starta krig mm ?

i lilla rosa världen med enhörningar så hade nog kim / israel mm löst sig över natten men välkommen till verkligheten och den enda som lyckats skapa/starta något är just Trump .

Jag frågade "...inget har väl egentligen blivit bättre i USA". Du verkade inte förstå frågan så jag roade mig med att kommentera resten av Trumps aktiviteter du listade som är egentligen inte har resulterat i något positivt - för gemene man.

Ekonomin "blomstrar" verkligen i den rosa värld som kallas USA: https://usdebtclock.org/

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon322047:

som vad ? läser bara om uttalanden och en som snöat in sig totalt ang "rasism" även där helt okunnig om allt som gjorts i just motsats till det ......

vad har han gjort dåligt förutom corona ? dvs faktiskt gjort

Tänk vilken skandal det hade varit i Sverige om någon av Sveriges statsminister hade motarbetat att folk röstar, hade sagt bra saker om diverse diktatorer som Putin (big fan of yours), hade hävdat att Kina hittade på global uppvärmning, hävdat att en annan kandidats farsa var skyldig till mordet på JFK, spridit hundratals konspirationsteorier i övrigt, hoppat på birtherism vågen för att gynna sig själv, bygga en mur som inte kommer göra annan skillnad än att skada djurlivet, vara inblandade i över 3000 korruptionsskandaler, vara patrioten som skryter om att inte betala skatt (betalar mer i Kina), riva kärnvapenavtal, strunta i hållbarheten etc etc..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Tänk vilken skandal det hade varit i Sverige om någon av Sveriges statsminister hade motarbetat att folk röstar, hade sagt bra saker om diverse diktatorer som Putin (big fan of yours), hade hävdat att Kina hittade på global uppvärmning, hävdat att en annan kandidats farsa var skyldig till mordet på JFK, spridit hundratals konspirationsteorier i övrigt, hoppat på birtherism vågen för att gynna sig själv, bygga en mur som inte kommer göra annan skillnad än att skada djurlivet, vara inblandade i över 3000 korruptionsskandaler, vara patrioten som skryter om att inte betala skatt (betalar mer i Kina), riva kärnvapenavtal, strunta i hållbarheten etc etc..

med dina länkar i tidigare inlägg vet man vart du får din information från

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon322047:

finns många som förnekar klimatet och sedan finns greta dyrkare , förr visste man att jorden var platt med osv men skitsamma det samtalet leder ingenvart i denna tråden , lägger du lika mkt energi på kinas och indiens / asiens utsläpp mm och vilka dom väljer till ledare ?
visst har han skött corona på sämsta tänkbara sätt det kan man knappast förneka men han är nog den enda som sedan när allt är över också kommer sätta dit kina för det , men sverige hade högre antal döda per capita än usa men stog inte mkt om det ? eller menar du att tegnell/löven mfl gjort ett bättre jobb här än vad trump gjort? isf på vilket sätt ? vad jag vet har väl ingen av dom gjort ett skvatt

resten får du läsa på om , finns fakta för allt och vem som gjort vad vilket även innefattar det oerhört korrupta biden med affärer i ukraina och kina .

biden har väl varit korrupt politiker i över 45 år och uträttat vad ? jämför med 4 år av trump ......

hade gärna sett andra alternativ men mellan dessa 2 är valet solkalrt .

Klimathotet var det på tal om innan ens fröken Greta var född. Jorden är inte platt (annars hade du sett regnmoln som annars helt plötsligt dyker upp på grund av den faktiska krökningen - bara så vi klargör det). USA har större påverkan att få andra länder att vidta åtgärder inom klimatfrågan än vice versa så därför nej på den frågan tills vidare.

Den svenska regeringen har använt sig av rådgivning från experter som i sin tur under sig har hundratals anställda som hjälper till med att ta fram det du vill att alla andra skall läsa på om: fakta. Att påstå att de inte har gjort ett skvatt är att påstå att många restauranger i Sverige självmant har valt att gå i konkurs under COVID-19 genom egna införda restriktioner.

Till sist måste du förstå att varken Trump, Biden, Putin, Jung-Un, Obama, Clintons, Bush, Tegnell eller Löfven eller någon annan person gör allt på egen hand. Ingen av dessa personer är "supermänniskor" som magiskt räddar världen genom att skriva på ett papper eller något annat förenklat.

Precis som du själv skriver i andra inlägg så är verkligheten mer komplicerad än att en person har gjort allt med magiska kråkor på papper och tummen upp framför kameran med leende på sina sminkade läppar. Jag kan varmt rekommendera att Du genomför värnplikt och gör din del i Försvarsmakten för att se hur ett kugghjul i ett stort maskineri fungerar och hur laget går före jaget.

Med Trump är det tyvärr jaget före laget.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Klimathotet var det på tal om innan ens fröken Greta var född. Jorden är inte platt (annars hade du sett regnmoln som annars helt plötsligt dyker upp på grund av den faktiska krökningen - bara så vi klargör det). USA har större påverkan att få andra länder att vidta åtgärder inom klimatfrågan än vice versa så därför nej på den frågan tills vidare.

Den svenska regeringen har använt sig av rådgivning från experter som i sin tur under sig har hundratals anställda som hjälper till med att ta fram det du vill att alla andra skall läsa på om: fakta. Att påstå att de inte har gjort ett skvatt är att påstå att många restauranger i Sverige självmant har valt att gå i konkurs under COVID-19 genom egna införda restriktioner.

Till sist måste du förstå att varken Trump, Biden, Putin, Jung-Un, Obama, Clintons, Bush, Tegnell eller Löfven eller någon annan person gör allt på egen hand. Ingen av dessa personer är "supermänniskor" som magiskt räddar världen genom att skriva på ett papper eller något annat förenklat.

Precis som du själv skriver i andra inlägg så är verkligheten mer komplicerad än att en person har gjort allt med magiska kråkor på papper och tummen upp framför kameran med leende på sina sminkade läppar. Jag kan varmt rekommendera att Du genomför värnplikt och gör din del i Försvarsmakten för att se hur ett kugghjul i ett stort maskineri fungerar och hur laget går före jaget.

Med Trump är det tyvärr jaget före laget.

ofan och jag som trodde trump stängde alla flyg mm mot kina direkt medans det i sverige dagligen landade plan från kina och alla drabbade länder varje dag väldigt länge efter utbrottet så mnjae håller nog inte med om hjälp av experter då precis alla länder gjort helt annorlunda mot oss , även england ändrade "flockimmuniteten" blixtsnabbt när dom insåg antalet döda det skulle bli .
hur det kommer sluta ska man vara försiktig med då det ej är över än samt stegras väldigt snabbt även här .

dock borde man vara blind om man inte ser att allt med israel / antalet krig mm är just pga trumps ledning då ingen tidigare varit ens nära denna framgång och framför allt försök till fred ... håller med i övrigt även om jag är alldeles för gammal att göra om lumpen .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon322047:

med dina länkar i tidigare inlägg vet man vart du får din information från

Till skillnad från "presidenten" så har jag faktiskt källor.
Vi vet att Jared sa i April att nu tar vi landet tillbaka från läkarna:
https://edition.cnn.com/2020/10/28/politics/woodward-kushner-...

Även Trumps visste tidigt att viruset skulle vara det största problem han skulle hantera. Han är ett totalt misslyckande, en dödsdom för tusentals.

Både Jared och Trump är faktiskt inspelade

Bara tänk dig ifall Löfven hade sagt att viruset försvinner ut i tomma intet, föreslår bleach, UV ljus, att det försvinner som en mirakel, värmen kommer ta död på viruset etc etc..
Att Trump klarar sig efter dessa massiva lögner tyder på att en större del av befolkningen inte ens har självbevarelsedrift.

Att han sen så fort han intog vita huset började ta äran till sig själv för en ekonomi som han inte skapade och sen inte tar ansvar för hur det har gått m.ed. t.ex. viruset är en total katastrof, när han faktiskt har ansvar.
1(!) dödsfall i Ebola och Trump krävde att Obama skulle avgå. Vi kommer hamna på minst 300.000 fler dödsfall än så under Trumps inkompetens.

Som hans syster sa, "he's an unprincipled phoney". Förklarar varför han hoppade på det idiotiska birtherism-tåget, en konspiration som är så förbannad korkat att det är bara högern med deras QAnon som kan anamma. #stupidparty rakt ut.

Här med hans EGNA ord.
#DumpTrump2020

Sen att han hävdar sig vara religiös, bara det leder till massa dumheter och lögner.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Ni som följer svts valvakan på tvåan.
Han som är deras expert eller statsvetare. Snubben med glasögon. Hörde ni hur han sa citat "Sverige är ett litet skitland"?
Mina skattepengar går till sådana "expert" uttalanden?

Edit. Henrik Oscarsson heter tjommen.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

ofan och jag som trodde trump stängde alla flyg mm mot kina ...

Det tog honom bara tre månader... vilket lett till att närmare 230.000 har fått sätta livet till.
Källa: https://www.snopes.com/fact-check/trump-ban-travel-china-pand...

Hur vore det om du själv gjorde lite faktakoll innan du ber andra kolla fakta?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det tog honom bara tre månader... vilket lett till att närmare 230.000 har fått sätta livet till.
Källa: https://www.snopes.com/fact-check/trump-ban-travel-china-pand...

Hur vore det om du själv gjorde lite faktakoll innan du ber andra kolla fakta?

Dessutom när han faktiskt gjorde avstängningen så var den inte total. 40.000 personer kom from Kina, de testades inte.
Sen tog det tid att lägga Europa i listan, där viruset faktiskt förmodligen kom från, så inkluderade det inte ens UK, som var bland de värst drabbade i den tidiga Europa-vågen.
Det var inte utan anledning som experter sa att det här är bara ett spel för gallerierna, politik, och inte vetenskap.
(Sedan så gör det inte så stor skillnad att blockera folk när viruset redan har rapporterats finnas inom landet.
"The first cases in North America were reported in the United States in January 2020."
"Travel ban": Feb. 2, 2020)

Och det är ju så han säljer sig själv, som sin universitet
"You don't sell products, benefits or solutions - you sell feelings"
https://www.theblaze.com/news/2016/06/01/trump-university-pla...
Charlatan rakt igenom

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jobbigt för modsen att rensa denna tråden när de vaknar imorgon

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Jag ser mycket falsk information i den här tråden.

Kom ihåg att om du läser mainstream/vänstermedia där alla hatar Trump så kommer du bara läsa negativa saker om Trump och då kommer du såklart ogilla trump. Det samma gäller om du läser alternativ/högermedia som hatar Biden. Då kommer du få negativa åsikter om Biden.
Därför är det heller ingen ide att länka till höger/vänstermedia som om det vore "fakta".

Dessutom så innebär det att åsikter som du tror är dina egna inte nödvändigtvis är dina egna.
Följ all slags media och bilda egna åsikter och kom ihåg att opartiskhet nästan aldrig existerar.

Som jag ser det så står det just nu mellan kommunism och kapitalism. Jag gillar kapitalism. Vem som styr bryr jag mig mindre om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zyy:

Jag ser mycket falsk information i den här tråden.

Kom ihåg att om du läser mainstream/vänstermedia där alla hatar Trump så kommer du bara läsa negativa saker om Trump och då kommer du såklart ogilla trump. Det samma gäller om du läser alternativ/högermedia som hatar Biden. Då kommer du få negativa åsikter om Biden.
Därför är det heller ingen ide att länka till höger/vänstermedia som om det vore "fakta".

Dessutom så innebär det att åsikter som du tror är dina egna inte nödvändigtvis är dina egna.
Följ all slags media och bilda egna åsikter och kom ihåg att opartiskhet nästan aldrig existerar.

Som jag ser det så står det just nu mellan kommunism och kapitalism. Jag gillar kapitalism. Vem som styr bryr jag mig mindre om.

Trevlig tal, och sedan så tror du att ett parti till höger om vilken riksdagsparti som helst i Sverige ska bedriva kommunism? Hah!
De har lyckats skrämma dig rätt rejält. Ofta undrat varför högern är så receptiva till rädsla:
https://www.psychologytoday.com/us/blog/mind-in-the-machine/2...
Trump trycker rejält på dessa knappar. Så blir Bidens USA säger han, när problemen hopar sig när Trump faktiskt själv är president.

Samma när det var midterms, man hittade på en historia om tusentals illegala som skulle komma över gränsen, men faktakoll mer än 2-3 minuter så visste man att de inte ens var i närheten av USAs gräns.

"The migrants, according to FOX News reporting, are more than 2 months away if any of them actually come. But tomorrow is one week before the midterm election, which is what all of this is about. There is no invasion. No one is coming to get you. There is nothing at all to worry about. When they did this to us, got us all riled up in April, remember, the result was 14 arrest. We're America, we can handle it." Shep Smith @ Fox

Vem minns inte när Cheney sa att det blir ett nytt 9/11 om Kerry väljs till president? Fantastiskt att höra sådana saker när han faktiskt var vice-president och fokuserade sig på att kartlägga oljefyndigheter i Irak istället för att ha någon som helst fokus på Al Quida, trots varningar från president Clinton och Richard Clarke.

Nu ska Biden förbjuda gud, olja, fracking, kossor, uppvärmning, nedkylning, social security, vapen, polisen, fängelser, förorter etc..
https://www.wral.com/fact-check-15-things-trump-says-biden-wo...
Man kan inte annat än säga att Republikanska partiet känner sina väljare ganska väl. Uuga booga! Har inte Halloween redan passerat?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Som jag ser det så står det just nu mellan kommunism och kapitalism. Jag gillar kapitalism. Vem som styr bryr jag mig mindre om.

Att kalla demokraterna för kommunister när dom står 2mm till vänster om republikanerna på en 1m skala är bevis för att du saknar det perspektiv du själv efterfrågar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Trump tar hem detta. Problemet med alla opinionsundersökningar som görs är att, precis som i sverige, att folk inte vågar säga vad man röstar på. Ringer någon upp folk i USA så vågar dom inte säga Trump för det är laddat och man får massa följdfrågor. Exakt samma i Sverige om man röstar SD, folk vågar inte säga det utan säger S eller M för att slippa följdfrågor.

En drös institut var inom 1-2% av SD varav Novus var 0.2%. Faktum är att en drös institut valde att se över sina ramar och fick bättre resultat. De institut som hade ganska nära valet 2014 (Yougov och Sentio) hade fel med över 5%. Detta trots att de marknadsförde sig som mer trovärdiga och valde därför att inte modifiera sina ramar.

Så om man ska följa trenden så kan TrafalgarGroup (ni vet.. de som marknadsfört sig att ha rätt i fyra år och mer eller mindre spottat på sina konkurrenter) ha kraftigt fel.

Skrivet av Blub:

Ja vi får hoppas att det är så. Förra USA valet hejade jag faktiskt på trump. Jag tyckte han kunde röra om i grytan eftersom att han är affärsman och inte politiker, men jösses vad fel jag haft... Karln är ju fullständigt galen :s

Ibland så är det ohälsosamt att röra om i grytan för mycket.. för då riskerar man att få upp det som bränt fast i botten.

Skrivet av anon15480:

Förra valet hoppades jag på att Trump skulle förlora. Denna gång hoppas jag att han vinner. Inte för att han är bra utan för att han står mellan Kapitalism och Kommunism.

Inte för att vara den MEN ordet kommunism verkar inte betyda det du tror att det betyder. Biden kommer inte att över natten avskaffa marknadsekonomi för en planekonomi eller förstatliga stora delar av statsapparaten över en natt. Så ditt argument att det står mellan kommunism och kapitalism är bara struntprat.

Skrivet av Noob I am:

Röstar på Trump = dum, är ingen vidare nyanserad analys. För att vara någon som förespråkar kritiskt tänkande förväntar jag mig mer, eller gäller bara kritiskt tänkande för andra än dig själv?

Det är dock statistiskt bevisat att Trumps väljarbas består av folk som är mindre utbildade och lever utanför städerna. Både Clinton och nu Biden har sin väljarbas bland de i storstäderna och mer högutbildade personer.

Skrivet av anon322047:

ja det är nog därför han slutar krig , talar tom med norkorea putin mfl , nu mäklar fred med israel , sätter dit kinas monopol , jagar iran mfl , usas ekonomi är den bästa på evigheter även gällande jobb mm mm mm ........ herregud man baxnar

Okej. Ska vi börja med "Pratar med Nordkorea". Det har varje president sedan Truman gjort. Så där är det inget nytt. DÄREMOT har Trump eskalerat problemen genom att provocerat Nordkorea. Det är inte något positivt.

Kinas monopol? Vilket monopol har Kina egentligen?

Om du tar en titt på den ekonomiska utvecklingen i USA så ser man snabbt att den började redan under Busch. Med andra ord.. det positiva man ser idag är resultatet av Busch och Obamas administrationer.. inte Trumps. Även om han gillar att ta cred för saker han inte infört.

Fred med Israel? USA har aldrig varit i krig med Israel. Inte heller är konflikten i Mellanöstern fixad.. faktum är att den stått still eller tom. backat.

Skrivet av Savage_Gray:

Kul att det är ändå ganska jämnt här på forumet.
Själv vill jag nog att Trump ska vinna.
Ja han ljuger, men det gör alla politiker, speciellt i USA.
Trump är mer inställd på arbete, ekonomi medan demokraterna lockar med höjda skatter, bidrag, legalisering av braj mm. Perfekt för lata hippies.
Intressant att Biden vill legalisera gräs när hans son lider av narkotika missbruk. Hallå liksom.

Sedan får man komma ihåg att valet är igdntligen mellan Trump och Kamala. Biden lär inte orka 4 år. Och Kamala är ju betydligt mera radikal än Biden.

Trump har slagit rekord i antal lögner...

https://www.businessinsider.com/trumps-record-lying-going-mak...

En tidning tom. räknade exakt hur många lögner han dragit sedan han började sin kampanj och räknade ihop det till ungefär 24.000 lögner. Vilket är mer än tio gånger fler än den som är tvåa på listan.

Ditt påstående om demokrater var ju inte heller direkt givande.

Skrivet av anon322047:

du får nog läsa på lite , finns rätt mycket fakta som inte ens blinda kan misstolka

Ironiskt med tanke på att det är exakt vad du gjort.

Skrivet av anon322047:

finns många som förnekar klimatet och sedan finns greta dyrkare , förr visste man att jorden var platt med osv men skitsamma det samtalet leder ingenvart i denna tråden , lägger du lika mkt energi på kinas och indiens / asiens utsläpp mm och vilka dom väljer till ledare ?
visst har han skött corona på sämsta tänkbara sätt det kan man knappast förneka men han är nog den enda som sedan när allt är över också kommer sätta dit kina för det , men sverige hade högre antal döda per capita än usa men stog inte mkt om det ? eller menar du att tegnell/löven mfl gjort ett bättre jobb här än vad trump gjort? isf på vilket sätt ? vad jag vet har väl ingen av dom gjort ett skvatt

resten får du läsa på om , finns fakta för allt och vem som gjort vad vilket även innefattar det oerhört korrupta biden med affärer i ukraina och kina .

biden har väl varit korrupt politiker i över 45 år och uträttat vad ? jämför med 4 år av trump ......

hade gärna sett andra alternativ men mellan dessa 2 är valet solkalrt .

Sätta dit Kina? För vad?

Det är högst ironiskt att du säger åt folk att läsa på när det är DU SJÄLV som kommer med felaktig påståenden.

Skrivet av anon322047:

vi pratar väl om fakta vad som gjorts ? vrid frågan har någon annan innan trump gjort ens hälften av ovanstående förutom att starta krig mm ?

i lilla rosa världen med enhörningar så hade nog kim / israel mm löst sig över natten men välkommen till verkligheten och den enda som lyckats skapa/starta något är just Trump .

Vore verkligen att göra det enkelt för dig att ignorera alla negativa aspekter med Trump och bara fokusera på de få positiva. Det kallas för cherrypicking och är inte seriöst.

Skrivet av anon322047:

som vad ? läser bara om uttalanden och en som snöat in sig totalt ang "rasism" även där helt okunnig om allt som gjorts i just motsats till det ......

vad har han gjort dåligt förutom corona ? dvs faktiskt gjort
och enda asen ang corona är väl kina ? fokusera på det istället som skapat och släppt skiten

Ursäkta men va?! Vem har sagt något alls om rasism?

Skrivet av Kaleid:

Tänk vilken skandal det hade varit i Sverige om någon av Sveriges statsminister hade motarbetat att folk röstar, hade sagt bra saker om diverse diktatorer som Putin (big fan of yours), hade hävdat att Kina hittade på global uppvärmning, hävdat att en annan kandidats farsa var skyldig till mordet på JFK, spridit hundratals konspirationsteorier i övrigt, hoppat på birtherism vågen för att gynna sig själv, bygga en mur som inte kommer göra annan skillnad än att skada djurlivet, vara inblandade i över 3000 korruptionsskandaler, vara patrioten som skryter om att inte betala skatt (betalar mer i Kina), riva kärnvapenavtal, strunta i hållbarheten etc etc..

Bara i dagarna gick han ut och indirekt hotade med att om valet inte gick hans väg så skulle "Många personer bli arga" medan han hejade på sina supportrar som försökte preja in Biden och hans stab.

Skrivet av zyy:

Jag ser mycket falsk information i den här tråden.

Kom ihåg att om du läser mainstream/vänstermedia där alla hatar Trump så kommer du bara läsa negativa saker om Trump och då kommer du såklart ogilla trump. Det samma gäller om du läser alternativ/högermedia som hatar Biden. Då kommer du få negativa åsikter om Biden.
Därför är det heller ingen ide att länka till höger/vänstermedia som om det vore "fakta".

Dessutom så innebär det att åsikter som du tror är dina egna inte nödvändigtvis är dina egna.
Följ all slags media och bilda egna åsikter och kom ihåg att opartiskhet nästan aldrig existerar.

Som jag ser det så står det just nu mellan kommunism och kapitalism. Jag gillar kapitalism. Vem som styr bryr jag mig mindre om.

Och jag som följer all media då? Dessutom står det inte alls mellan kommunism och kapitalism. Du vet uppenbart inte vad kommunism är för något och det gör din kommentar bara högst ironisk. Framförallt när du verkar ha fallit för den amerikanska myten om vad kommunism är för något. Alltså att så fort staten ska ta ansvar (Skola, vård etc) så är det per automatik kommunism. Oberoende vilken definition ideologin faktiskt har.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |