SweClockers drop!

Ny dator & skärm - 25-30.000kr

Permalänk

Ny dator & skärm - 25-30.000kr

Tjenare!

Som många andra tänker jag ta tillfället i akt och fixa ny dator efter AMDs släpp under hösten. Har just nu en burk som varit med under många år (i7 2600k - GTX980 - 16gb 1600mhz), vill gärna att den här ska orka med lika länge men det är såklart svårt att förutsäga. 1TB HDD samt 500GB SSD kommer utvinnas ur min nuvarande dator och NVMe tillkommer när tekniken mognat.

Passar även på att köpa ny monitor men där finns det ju nästan lika många val som bland RAM-minnen. Då jag kollar mycket film är färger och storlek viktigt, såg Linus Tech Tips video med LG 48in CX och blev någorlunda inspirerad - dit räcker dock inte riktigt plånboken men den här nya Swift-skärmen känns som ett bra mellansteg.

Kom gärna med invändningar på mitt bygge. Prioriterar prisvärde & livslängd men kan gärna slänga in någon tusenlapp mer om det är vad jag får. Om man kan få liknande prestanda för en något billigare peng är det såklart också välkommet.

Ser fram emot era synpunkter!

Permalänk
Medlem

Den där processorn är den enda som jag tycker är prisvärd mot vad man får i spelprestanda

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vad tycker folk här om att köpa ett X570 moderkort för gaming builds som egentligen borde klara sig med ett B550? TS kanske har några särskilda önskemål som gör X570 kortet att föredra, men jag undrar rent allmänt. Själv vill jag gärna slippa en extra fläkt i mitt nästa bygge!