Settlers 3 frågor, hjälp!

Permalänk

Settlers 3 frågor, hjälp!

Har köpt settlers 3 hos gog för dom hade mega rea!
Kör lite men har inte fattat vad jag ska ha guld var till?
På något settlers skulle man ha guld bar för att göra starkare svärd och gubbar som slågs men verkar inte vara samma i detta.

Så vad sjutton gör jag med mina guld bars??
Och vilken attack är bäst att använda med prästen när man möter motståndaren?

Permalänk

Själv har jag bara spelat igenom settlers 4, men googlade lite på skillnaden:

"Military fighting power comes from acquiring gold bars and / or gems ( for Egyptians only )"
https://www.reddit.com/r/Settlers/comments/ciwij6/difference_...

Permalänk
Skrivet av SkynetBuilder:

Själv har jag bara spelat igenom settlers 4, men googlade lite på skillnaden:

"Military fighting power comes from acquiring gold bars and / or gems ( for Egyptians only )"
https://www.reddit.com/r/Settlers/comments/ciwij6/difference_...

Ja jag är romare just nu och jag har ingen aning om vad jag ska ha allt guld till.
Känns som det är en helt värdelös funktion?
Har googlat sen en galning men hittar ingenting mera en det du sa men de har jdg ingen nytta till för jag som sagt kör romare.

Permalänk

Vet ej fan men hitta detta
"Gold gives strength to your soldiers when they are outside of your own territory. Within your territory (or that of your allies) a soldier's strength is always 100% and thus can not be improved. You can view the current strength of a soldier by selecting him.

Mined gold is kept in storage areas. When gold is gained through divine intervention or conquest, and you are on your own territory, storage is not necessary. In this case, your settlers will simply leave the gold where it is to avoid overloading your storage areas.

Note: Egyptians don't simply prefer gems -- they love them! Gold is important, but it is only half as motivating for the Egyptians in comparison to other races. Gems, in contrast, motivate the Egyptians twice as much as the other races.

Note:The Amazons require gems primarily for their alchemist. She transforms gems and sulfur with the help of some secret potions into gold and iron."

Så jag ska förvara mina guld bar i förrådet så får mina soldater styrka?;o

Permalänk
Medlem

Guldet behövs för att soldaterna ska levla s.a.s.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Lol, jajamän tryckte på en soldat och den startar på nån % styrka och nu har jag byggt en storage och håller på fylla med guld på dom och styrkan höjas efter varje stack!

Dä va som tusan då vet man varför man var helt oduglig första 2 uppdragen och dog som en sten :')

Permalänk

En annan sak..
När jag trycker på barracks har jag nu 100% offensive / styrka.

Men 0 i divine promotion hur höjer jag detta?
Jag har ju massor vin och tempel både små och stora.
Men ändå står det 0?

Vsd ska jag göra för att få dive promotion????