Inget internet efter uppdaterat BIOS

Permalänk
Medlem

I denna länk finns det även information om att man ska uppgradera NVM drivrutiner. Har testat att följa den här?

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/0000...

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Jag köpte moderkortet på release dagen, 2020-06-16. Men jag kommer dock inte ihåg vilken BIOS jag hade innan, utan bara vet att den inte fanns med på ASUS hemsida.

Ska prova det du skrev i tidigare inlägg!

Kan det vara 1401 du hade innan? Jag har den i dagsläget och den finns inte kvar på asus hemsida vad jag kan se.

Permalänk
Medlem

Varför uppdaterar ni bios ? Finns det några nya funktioner eller annat som ökar prestanda, stabilitet eller säkerhet ?
I vanliga fall bör man inte uppdatera bios om allt fungerar som det ska, är ju mer en lösning om något saknas eller inte fungerar.

Ha en fin dag...

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av völund:

Varför uppdaterar ni bios ? Finns det några nya funktioner eller annat som ökar prestanda, stabilitet eller säkerhet ?
I vanliga fall bör man inte uppdatera bios om allt fungerar som det ska, är ju mer en lösning om något saknas eller inte fungerar.

Ha en fin dag...

1601 lägger till agesa 1.1.9.0 med stöd för resizable bar vilket är signifikant. Men bios har visst dragits tillbaka från supportsidan

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Uppdatering:
Hörde av mig till Inet som jag köpte moderkortet av och hörde vad som gäller ang garanti när man uppdaterar BIOS. De sa att jag kunde skicka in moderkortet för felsökning då det inte hjälper med att installera olika drivrutiner så det verkar vara hårdvarufel. Nu fick jag meddelande att de skickar ut ett nytt moderkort till mig på garantin. Så vet inte om det var en ren slump att felet uppstod efter att ha uppdaterat BIOS eller om det var det som orsakade det. Men det verkar ju vara ganska mycket problem med just Intel I225-V.
Nu får jag i alla fall ett nytt kort så det var ju bra.

Dock så kunde jag inte vara utan moderkort så köpte ett annat under tiden, så nu har jag 2 st. Kanske blir att sälja det eller bygga något kul.