Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Vi fortsätter enligt samma upplägg som i förra tråden från 2020.

Tanken är alltså att posta bilder på ditt senaste inköp. Det kan handla om allt från datordelar till bilar, strumpor, juicepaket eller impregnerat virke.

Bilderna ska vara egentagna (inga produktbilder). Lite kort beskrivning eller information är alltid trevligt. Undvik dock att sväva iväg i för långa diskussioner, lyft hellre ut detta till en egen tråd eller gör upp via PM!

Hur laddar man upp bilder i forumet?-guide

Ladda upp bilden på valfri bilduppladdningstjänst, exempelvis imgur.com.

Kopiera sedan länken till bilden inklusive filändelse, t.ex. .jpg eller .png.

Infoga bild:
Använd "infoga bild"-funktionen eller [img]-taggar för att infoga en bild, dvs. [img]bildlänk inkl. filändelse[/img]

Visa mer
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Tråden uppdaterades punktligt, härligt med nytt år, och massa nya bilder på nya inköp!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Vem är först på bollen med den årliga ”dagen efter” pizzan

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem

Fick den i förrgår!

Snabbare än min gamla hårddisk!

Den beställdes i november ungefär samtidigt som jag beställde 5950X. Det tog nästan två månader från beställning till produkt i handen.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Faktiskt episkt roligt att man år efter år kan räkna ner och fira in det nya året efter när den här tråden skapas.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag egentligen borde posta i 2020-tråden då eftersom köpet inte har gjorts efter nyår, men inlägget skriver jag ju nu

Kompletterade resterande trådlös utrustning med ett G915 TKL (Clicky) häromdagen. Fick även powerplay-mattan i julklapp. Apple-prylarna jag har inte betalat för själv då det är utrustning för att jobba hemma, men jag var allafall den som la beställningen Tillsammans med en Thunderbolt docka och en USB/KVM-switch (som jag glömde ta bild på, men växlingsknappen syns uppe till höger i bild vid datorn) så kan jag nu rätt smidigt växla mellan Mac/PC.

Ett 3080Ti och en 48" OLED står på önskelistan.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Klart man ville göra det fint i chassit med nya 3080 kortet, så nya kablar fick det bli.

Och resultatet efter blev såhär.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag tabbade mig och la upp denna i 2020-tråden, eftersom jag helt lyckats glömma att det är nytt år...

Anyways, slänger upp den här också så att det blir rätt!

Årets första inköp (förutom mat då förstås)....

En ny soffa!

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Jag vet inte om jag egentligen borde posta i 2020-tråden då eftersom köpet inte har gjorts efter nyår, men inlägget skriver jag ju nu

Kompletterade resterande trådlös utrustning med ett G915 TKL (Clicky) häromdagen. Fick även powerplay-mattan i julklapp. Apple-prylarna jag har inte betalat för själv då det är utrustning för att jobba hemma, men jag var allafall den som la beställningen Tillsammans med en Thunderbolt docka och en USB/KVM-switch (som jag glömde ta bild på, men växlingsknappen syns uppe till höger i bild vid datorn) så kan jag nu rätt smidigt växla mellan Mac/PC.

https://i.imgur.com/9xQioDw.jpg

Ett 3080Ti och en 48" OLED står på önskelistan.

Perfekt setup! Införskaffade själv nyligen G915 Tkl, och en G Pro Wireless mus och är verkligen extremt nöjd. Tyvärr fick jag skicka tillbaka mina Arctis Pro wireless för att de verkligen inte passade mitt lite för stora huvud.

Om någon har rekommendationer på trådlösa headsets som inte är totalt värdelösa med missljud och diverse bekymmer så tar jag tacksamt emot dem. Har provat Arctis Pro wireless (som hade white noise) och inte passade, Logitech G pro X Wireless (trådlösa headset för 2000ish kr) fick åka tillbaka för att de hade något konstigt pipljud och Logitechs support var baserat i Indien. Provade även att spela med ett par Sony WH-1000XM3 men delayen på Bluetooth var för hemsk.

Permalänk
Medlem

Tekniskt sett så gjordes köpen förra året men först nu jag fått hem och fått ordning på grejerna! Startar året med ett av tangentborden jag köpte här på forumet som jag lyckats få liv i, en infälld usb hubb/minneskortsläsare samt 32gb ram från Inet

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Perfekt setup! Införskaffade själv nyligen G915 Tkl, och en G Pro Wireless mus och är verkligen extremt nöjd. Tyvärr fick jag skicka tillbaka mina Arctis Pro wireless för att de verkligen inte passade mitt lite för stora huvud.

Ja det är verkligen nice. Gällande Arctis så var dom alldeles för små för mig också. Tycker det är oförskämt dåliga justeringsmöjligheter för ett headset med normalpris på typ 3000kr. Men insåg att det främst var kuddarnas utformning, att hålet var för litet. Skaffade ett par nya kuddar och det i kombination med att töja ut lurarna över diverse grejer har gjort att jag ändå är nöjd nu. Men jag håller med, för mycket white noice och jag kan känna en liten hint av delay. Men det positiva väger över för mig, orkar inte leta längre

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Blev ett par nya lurar, hittade ett par nya Focal Clear i Tyskland för €1200. Har knappt haft tid att lyssna på dom men det lilla jag lyssnat låter bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk

Avslutade 2020 med att komplettera Star Wars-väggen med en Clone Wars poster.

Visa signatur

CPU Intel Core i7-8700K - RAM Corsair 4x8GB 3000Mhz - GPU Asus GeForce RTX 3080 OC TUF - Moderkort Asus ROG STRIX Z390-F Gaming - Kylning Alphacool custom loop CPU + GPU - SSD Samsung 860 EVO 1 TB + 500 GB - Chassi Fractal Design R6 - PSU Corsair RMx V2 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Jag tabbade mig och la upp denna i 2020-tråden, eftersom jag helt lyckats glömma att det är nytt år...

Anyways, slänger upp den här också så att det blir rätt!

Årets första inköp (förutom mat då förstås)....

En ny soffa!

https://i.imgur.com/hSILALi.jpg

Ser trevlig ut! Vågar man fråga efter modell, länk och ev. pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ser trevlig ut! Vågar man fråga efter modell, länk och ev. pris?

Hej,

Det är en Landskrona från IKEA.

Finns i ganska många olika utföranden och material/färger. Just den jag köpte är länkad nedan och gick lös på 8500 spänn.

Väldigt nöjd än så länge. Tycker jag sitter väldigt bra i den utan att sjunka ihop.

Praktiskt att den är ganska modulär, går att bygga ut efter framtida behov om man skulle vilja.

https://www.ikea.com/se/sv/p/landskrona-3-sitssoffa-med-schae...

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

Pixel 4a från franska Fnac!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Det blev en LG GL850, äntligen 144Hz! Däremot hade min skärm en ful ”UG”-logotyp på baksidan som såg sjukt gaming ut! Trodde det var en vanlig LG-logga. 😂

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

2 m Ultra High Speed HDMI kablar. Tre stycken köpta från svenska Nördic. Certifierade och godkända.

Permalänk
Medlem

Det blev en ny tv på black friday som dök upp idag med DHL.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Köpte en ny leksak

§1.2 /Kent, forumledare
Permalänk
Medlem

Blev ett nytt tangentbord nu efter nyår, bytte ut mitt gamla Corsair k70 som har varit med mig i mängder med år nu har bara testat det nu i kanske 30 minuter men är väldigt nöjd med det hittills

Permalänk
Medlem

Stereohylla från Monoprice. Supernöjd!

Edit: Kan tillägga att den kostar €129 inklusive frakt. Mycket prisvärt imho.

Permalänk
Medlem

Eftersom AMD bara var en papperslansering och 5900X som jag beställde aldrig lär komma, så fick det bli världens snabbaste processor. 🙂

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Fick bli lite nya SSD'er till mitt nya datorbygge med idag

Permalänk
Medlem

Kul med ny tråd

Permalänk
Medlem

Till slut kom denna levererad till dörren

Permalänk
Medlem

Kanske inte det vanliga som postas, men är väldigt glad över att ha fått hem den. Kommer behövas snart i ett framtida projekt. 😁

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

https://i.imgur.com/iSoM96F.jpg?1

Kanske inte det vanliga som postas, men är väldigt glad över att ha fått hem den. Kommer behövas snart i ett framtida projekt. 😁

Kanske inte det vanligaste men betydligt sexigare. Jag arbetar på att slita ner mitt 200kronors frässet från Bauhaus så jag får köpa lite riktiga grejer. Önskar bara att jag hade ett sjysst bord istället för handöverfräsen. Fast för att få plats med ett bord behövs först en större verkstad

Lite smårelaterat är att jag fick pengar i jul för att köpa något verkstadsrelaterat. Beslutade mig för att bl.a. köpa två parallelltvingar från Bessey för att se om jag verkligen blir en mästersnickare med sådana. Skulle normalt ha mycket svårt att betala sådana pengar för tvingar men får man pengar i present tycker jag man ska köpa sånt som är lite lyxigare än vad man är van vid. Besseytvingarna kommer passa snyggt bredvid mina billiga Bahcotvingar

Permalänk
Medlem

Fynd och förseglat.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hittade en film som jag inte har sett på typ 10 år.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dessa kom ifrån en samlare.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Köpte nytt chassi, fläktar och fräschade upp Noctua NH-D15

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC