Problem med Prime video och "bankkort".

Permalänk
Medlem

Problem med Prime video och "bankkort".

Jisses. Ska försöka sammanfatta men blir nog långt ändå.

Skapade konto för Prime Video den 2 mars med prenumeration med betalkort, Swedbank.. Inga problem tills jag igår såg att det kom mail den 5 mars om "Uppdatera din betalningsmetod för Prime Video" ?

Mailet:

Tack för att du registrerat dig på Prime Video för en gratis provperiod. Ett problem med din nuvarande betalningsmetod har identifierats. För att kunna fortsätta använda din kostnadsfria provperiod måste du uppdatera din betalningsmetod genom att gå in på Mitt konto. Om betalningsmetoden inte uppdateras kommer du att förlora din tillgång till den kostnadsfria provperioden och ditt Prime Video-medlemskap kommer att avslutas automatiskt.

En liten påminnelse, genom att uppdatera betalningsmetoden kommer Prime Video-medlemskapet automatiskt förnyas när den kostnadsfria provperioden upphör. Genom att registrera dig godkände du Amazon Prime Videos användarvillkor. Du kan avsluta när som helst genom att gå till Mitt konto och ändra dina inställningar.
Tack,
Amazon Prime Video "

Dold text

Loggade in och såg med röd "banner" upptill med ett utropstecken "Betalningen för Prime Video-abonnemanget misslyckades
Uppdatera standardbetalningsmetoden. Detta meddelande försvinner när betalningsmetoden verifieras.".

Konfunderad då kortet ligger där och det står "Prime Video (65,00 kr/month) Nästa gång du debiteras för en månads blir den den 9 mars 2021. Betalningsmetod: MasterCard slutar med ****"

Tog bort kortet och la in igen men samma meddelande om misslyckat. Tre gånger la jag in kortet.

Valde support och hittade fram till att ange nummer så blev jag uppringd. Efter lång väntan blev jag bortkopplad två gånger. Tredje försöket kom jag fram till en tjej som lät som jag ringde hem till henne, dessutom lät det som hon hade mobilen i köket och satt i rummet bredvid och pratade.

Efter lite prat och misshörning från min sida så skulle hon prata med någon på (tyckte hon sa) "finansavdelningen" och höra av sig under dagen men det gjorde hon inte.

Fattar inte. Kortet är öppet för internetköp. Det är inte ett kredit kort. Har andra prenumerationstjänster på det kortet. Netflix, HBO, World of Warcraft och brukar handla med det kortet på nätet och ser till att det finns pengar på kontot knutet till det kortet när jag "använder" det.

Någon här som kan frilobba mig en idé om vad som fallerar? Är helt tilt själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jisses. Ska försöka sammanfatta men blir nog långt ändå.

Skapade konto för Prime Video den 2 mars med prenumeration med betalkort, Swedbank.. Inga problem tills jag igår såg att det kom mail den 5 mars om "Uppdatera din betalningsmetod för Prime Video" ?

Mailet:

Tack för att du registrerat dig på Prime Video för en gratis provperiod. Ett problem med din nuvarande betalningsmetod har identifierats. För att kunna fortsätta använda din kostnadsfria provperiod måste du uppdatera din betalningsmetod genom att gå in på Mitt konto. Om betalningsmetoden inte uppdateras kommer du att förlora din tillgång till den kostnadsfria provperioden och ditt Prime Video-medlemskap kommer att avslutas automatiskt.

En liten påminnelse, genom att uppdatera betalningsmetoden kommer Prime Video-medlemskapet automatiskt förnyas när den kostnadsfria provperioden upphör. Genom att registrera dig godkände du Amazon Prime Videos användarvillkor. Du kan avsluta när som helst genom att gå till Mitt konto och ändra dina inställningar.
Tack,
Amazon Prime Video "

Dold text

Loggade in och såg med röd "banner" upptill med ett utropstecken "Betalningen för Prime Video-abonnemanget misslyckades
Uppdatera standardbetalningsmetoden. Detta meddelande försvinner när betalningsmetoden verifieras.".

Konfunderad då kortet ligger där och det står "Prime Video (65,00 kr/month) Nästa gång du debiteras för en månads blir den den 9 mars 2021. Betalningsmetod: MasterCard slutar med ****"

Tog bort kortet och la in igen men samma meddelande om misslyckat. Tre gånger la jag in kortet.

Valde support och hittade fram till att ange nummer så blev jag uppringd. Efter lång väntan blev jag bortkopplad två gånger. Tredje försöket kom jag fram till en tjej som lät som jag ringde hem till henne, dessutom lät det som hon hade mobilen i köket och satt i rummet bredvid och pratade.

Efter lite prat och misshörning från min sida så skulle hon prata med någon på (tyckte hon sa) "finansavdelningen" och höra av sig under dagen men det gjorde hon inte.

Fattar inte. Kortet är öppet för internetköp. Det är inte ett kredit kort. Har andra prenumerationstjänster på det kortet. Netflix, HBO, World of Warcraft och brukar handla med det kortet på nätet och ser till att det finns pengar på kontot knutet till det kortet när jag "använder" det.

Någon här som kan frilobba mig en idé om vad som fallerar? Är helt tilt själv.

Hade samma problem i Januari, tryckte bara på uppdatera kortuppgifter inne på kontot och spara så funkade det
Fyllde inte i nå nytt utan bara kollade så dem stämde o sparade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Hade samma problem i Januari, tryckte bara på uppdatera kortuppgifter inne på kontot och spara så funkade det
Fyllde inte i nå nytt utan bara kollade så dem stämde o sparade

Jodpå. Provat det med ett par gånger. Loggade in nu och hade "bannern" kvar med att det är "problem" med betalningen. :/

Permalänk
Medlem

Logga in på din internetbank eller app, öppna ditt kort för "internetköp", "Köp på internet" och ta bort eventuell geografisk begränsning och prova igen.

Permalänk
Forumledare
Skrivet av Beginner:

Jodpå. Provat det med ett par gånger. Loggade in nu och hade "bannern" kvar med att det är "problem" med betalningen. :/

Har samma problem med mitt Amazonkonto, verkar vara något problem hos Amazon alt. banken (jag har Handelsbanken). Kundtjänsten bad mig vänta en bankdag innan jag testar igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av si3rra:

Logga in på din internetbank eller app, öppna ditt kort för "internetköp", "Köp på internet" och ta bort eventuell geografisk begränsning och prova igen.

Det är öppet för internetköp, kortet jag använder för köp över nätet, och finns ingen geografisk begränsning. :/

Skrivet av Kent:

Har samma problem med mitt Amazonkonto, verkar vara något problem hos Amazon alt. banken (jag har Handelsbanken). Kundtjänsten bad mig vänta en bankdag innan jag testar igen.

Ok. Får se om det triggar igång imorgon måndag. Annars tar de väck kontot den 9 mars enligt mailet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Hur går det för dig?

Fungerar inte alls för mig. Efter långt samtal med Amazon så kom kundtjänsten på den briljanta tanken att "fick du upp om Bank-ID?". Nepp. "Aha, där är det nog."

"Vi jobbar på en lösning på det". "Ok, när kan den lösningen vara på plats då?", "det vet jag inte".

"Ring till din bank och se om de kan hitta en lösning åt dig utan Bank-ID!".

Ringde banken vetandes om vad svaret skulle bli, "nepp" ofc.

Kan ju inte bara vara mig det skiter sig för kan jag tycka.

Edit: "Bara" lades till.

Permalänk
Medlem

Se inte detta som spammande.

Sicket system Prime Video verkar ha!?

Mitt "medlemsskap" skulle upphöra imorgon om jag inte åtgärdade betalningen fick jag mail om i fredags.

Ägnat dagen åt föregående post...........

Fick mail nu om att medlemsskapet upphört idag redan. Loggade in igen på Prime Video för att se, jepp. Medlemsskap upphört. Klickade "för skojs skull" på att betala. Där fanns mitt kort kvar, *klick* på "betala" och det gick igenom utan Bank-ID. Kollade kontot, jajamen. 65 kr draget. *stor ironisk tumme upp*

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, får väl se hur det går.
Orkar inte med idiotsupportrjänster som amazon och paypal osv osv. (Använder inte paypal nu, hänvisar bara till deras support)

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Felkod 2575 när jag ska betala med mitt nya Visa-kort sedan i månadsskiftet mars/april.
Hittar inget annat sätt att kontakta dem än via en chatt som ca 3 av 4 gånger säger "oops connection lost".
Två gånger kom jag i alla fram tidigt i april.
Chatt 1: Hmm ska kolla vad den felkoden betyder.. konstigt men testa med en annan webbläsare.
(Funkade inte)

Chatt 2: Det är något problem med bank id just nu. Testa senare.

Det var alltså tre veckor sedan och det funkar fortfarande inte.