Problem med Prime video och "bankkort".

Permalänk
Medlem

Problem med Prime video och "bankkort".

Jisses. Ska försöka sammanfatta men blir nog långt ändå.

Skapade konto för Prime Video den 2 mars med prenumeration med betalkort, Swedbank.. Inga problem tills jag igår såg att det kom mail den 5 mars om "Uppdatera din betalningsmetod för Prime Video" ?

Mailet:

Tack för att du registrerat dig på Prime Video för en gratis provperiod. Ett problem med din nuvarande betalningsmetod har identifierats. För att kunna fortsätta använda din kostnadsfria provperiod måste du uppdatera din betalningsmetod genom att gå in på Mitt konto. Om betalningsmetoden inte uppdateras kommer du att förlora din tillgång till den kostnadsfria provperioden och ditt Prime Video-medlemskap kommer att avslutas automatiskt.

En liten påminnelse, genom att uppdatera betalningsmetoden kommer Prime Video-medlemskapet automatiskt förnyas när den kostnadsfria provperioden upphör. Genom att registrera dig godkände du Amazon Prime Videos användarvillkor. Du kan avsluta när som helst genom att gå till Mitt konto och ändra dina inställningar.
Tack,
Amazon Prime Video "

Dold text

Loggade in och såg med röd "banner" upptill med ett utropstecken "Betalningen för Prime Video-abonnemanget misslyckades
Uppdatera standardbetalningsmetoden. Detta meddelande försvinner när betalningsmetoden verifieras.".

Konfunderad då kortet ligger där och det står "Prime Video (65,00 kr/month) Nästa gång du debiteras för en månads blir den den 9 mars 2021. Betalningsmetod: MasterCard slutar med ****"

Tog bort kortet och la in igen men samma meddelande om misslyckat. Tre gånger la jag in kortet.

Valde support och hittade fram till att ange nummer så blev jag uppringd. Efter lång väntan blev jag bortkopplad två gånger. Tredje försöket kom jag fram till en tjej som lät som jag ringde hem till henne, dessutom lät det som hon hade mobilen i köket och satt i rummet bredvid och pratade.

Efter lite prat och misshörning från min sida så skulle hon prata med någon på (tyckte hon sa) "finansavdelningen" och höra av sig under dagen men det gjorde hon inte.

Fattar inte. Kortet är öppet för internetköp. Det är inte ett kredit kort. Har andra prenumerationstjänster på det kortet. Netflix, HBO, World of Warcraft och brukar handla med det kortet på nätet och ser till att det finns pengar på kontot knutet till det kortet när jag "använder" det.

Någon här som kan frilobba mig en idé om vad som fallerar? Är helt tilt själv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jisses. Ska försöka sammanfatta men blir nog långt ändå.

Skapade konto för Prime Video den 2 mars med prenumeration med betalkort, Swedbank.. Inga problem tills jag igår såg att det kom mail den 5 mars om "Uppdatera din betalningsmetod för Prime Video" ?

Mailet:

Tack för att du registrerat dig på Prime Video för en gratis provperiod. Ett problem med din nuvarande betalningsmetod har identifierats. För att kunna fortsätta använda din kostnadsfria provperiod måste du uppdatera din betalningsmetod genom att gå in på Mitt konto. Om betalningsmetoden inte uppdateras kommer du att förlora din tillgång till den kostnadsfria provperioden och ditt Prime Video-medlemskap kommer att avslutas automatiskt.

En liten påminnelse, genom att uppdatera betalningsmetoden kommer Prime Video-medlemskapet automatiskt förnyas när den kostnadsfria provperioden upphör. Genom att registrera dig godkände du Amazon Prime Videos användarvillkor. Du kan avsluta när som helst genom att gå till Mitt konto och ändra dina inställningar.
Tack,
Amazon Prime Video "

Dold text

Loggade in och såg med röd "banner" upptill med ett utropstecken "Betalningen för Prime Video-abonnemanget misslyckades
Uppdatera standardbetalningsmetoden. Detta meddelande försvinner när betalningsmetoden verifieras.".

Konfunderad då kortet ligger där och det står "Prime Video (65,00 kr/month) Nästa gång du debiteras för en månads blir den den 9 mars 2021. Betalningsmetod: MasterCard slutar med ****"

Tog bort kortet och la in igen men samma meddelande om misslyckat. Tre gånger la jag in kortet.

Valde support och hittade fram till att ange nummer så blev jag uppringd. Efter lång väntan blev jag bortkopplad två gånger. Tredje försöket kom jag fram till en tjej som lät som jag ringde hem till henne, dessutom lät det som hon hade mobilen i köket och satt i rummet bredvid och pratade.

Efter lite prat och misshörning från min sida så skulle hon prata med någon på (tyckte hon sa) "finansavdelningen" och höra av sig under dagen men det gjorde hon inte.

Fattar inte. Kortet är öppet för internetköp. Det är inte ett kredit kort. Har andra prenumerationstjänster på det kortet. Netflix, HBO, World of Warcraft och brukar handla med det kortet på nätet och ser till att det finns pengar på kontot knutet till det kortet när jag "använder" det.

Någon här som kan frilobba mig en idé om vad som fallerar? Är helt tilt själv.

Hade samma problem i Januari, tryckte bara på uppdatera kortuppgifter inne på kontot och spara så funkade det
Fyllde inte i nå nytt utan bara kollade så dem stämde o sparade

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

Hade samma problem i Januari, tryckte bara på uppdatera kortuppgifter inne på kontot och spara så funkade det
Fyllde inte i nå nytt utan bara kollade så dem stämde o sparade

Jodpå. Provat det med ett par gånger. Loggade in nu och hade "bannern" kvar med att det är "problem" med betalningen. :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Logga in på din internetbank eller app, öppna ditt kort för "internetköp", "Köp på internet" och ta bort eventuell geografisk begränsning och prova igen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beginner:

Jodpå. Provat det med ett par gånger. Loggade in nu och hade "bannern" kvar med att det är "problem" med betalningen. :/

Har samma problem med mitt Amazonkonto, verkar vara något problem hos Amazon alt. banken (jag har Handelsbanken). Kundtjänsten bad mig vänta en bankdag innan jag testar igen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av si3rra:

Logga in på din internetbank eller app, öppna ditt kort för "internetköp", "Köp på internet" och ta bort eventuell geografisk begränsning och prova igen.

Det är öppet för internetköp, kortet jag använder för köp över nätet, och finns ingen geografisk begränsning. :/

Skrivet av Kent:

Har samma problem med mitt Amazonkonto, verkar vara något problem hos Amazon alt. banken (jag har Handelsbanken). Kundtjänsten bad mig vänta en bankdag innan jag testar igen.

Ok. Får se om det triggar igång imorgon måndag. Annars tar de väck kontot den 9 mars enligt mailet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Har samma problem med mitt Amazonkonto, verkar vara något problem hos Amazon alt. banken (jag har Handelsbanken). Kundtjänsten bad mig vänta en bankdag innan jag testar igen.

Hur går det för dig?

Fungerar inte alls för mig. Efter långt samtal med Amazon så kom kundtjänsten på den briljanta tanken att "fick du upp om Bank-ID?". Nepp. "Aha, där är det nog."

"Vi jobbar på en lösning på det". "Ok, när kan den lösningen vara på plats då?", "det vet jag inte".

"Ring till din bank och se om de kan hitta en lösning åt dig utan Bank-ID!".

Ringde banken vetandes om vad svaret skulle bli, "nepp" ofc.

Kan ju inte bara vara mig det skiter sig för kan jag tycka.

Edit: "Bara" lades till.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Se inte detta som spammande.

Sicket system Prime Video verkar ha!?

Mitt "medlemsskap" skulle upphöra imorgon om jag inte åtgärdade betalningen fick jag mail om i fredags.

Ägnat dagen åt föregående post...........

Fick mail nu om att medlemsskapet upphört idag redan. Loggade in igen på Prime Video för att se, jepp. Medlemsskap upphört. Klickade "för skojs skull" på att betala. Där fanns mitt kort kvar, *klick* på "betala" och det gick igenom utan Bank-ID. Kollade kontot, jajamen. 65 kr draget. *stor ironisk tumme upp*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, får väl se hur det går.
Orkar inte med idiotsupportrjänster som amazon och paypal osv osv. (Använder inte paypal nu, hänvisar bara till deras support)

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Felkod 2575 när jag ska betala med mitt nya Visa-kort sedan i månadsskiftet mars/april.
Hittar inget annat sätt att kontakta dem än via en chatt som ca 3 av 4 gånger säger "oops connection lost".
Två gånger kom jag i alla fram tidigt i april.
Chatt 1: Hmm ska kolla vad den felkoden betyder.. konstigt men testa med en annan webbläsare.
(Funkade inte)

Chatt 2: Det är något problem med bank id just nu. Testa senare.

Det var alltså tre veckor sedan och det funkar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få det att fungera med Swedbank och BankID? Jag har liknande problem där min kortbetalning nekas men jag får inte upp fråga om BankID. Kortet fungerar fint på andra sidor så tror inte att det är det som är bekymret.

Permalänk

Jag har debitkort hos Swedbank och samma problem som många andra vad gäller Prime. Pratade dock med någon på datasupporten idag och ev har vi en lösning på måndag nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mobproduktion:

Jag har debitkort hos Swedbank och samma problem som många andra vad gäller Prime. Pratade dock med någon på datasupporten idag och ev har vi en lösning på måndag nästa vecka.

Enligt supporten så krånglar det fortsatt med swedbank och kortbetalningar. Pratade också med dom idag men den jag hade kontakt med visste inte någonting om prognos på när lösning kunde vara framme. Fick 50kr promo på kontot som plåster på såren LoL... känns som infrastrukturen för betalning hos dem behöver uppgraderas när dom inte ens lyckas ta betalt.
Jaja inte hela världen som rasar för det finns ju andra företag som streamar film 😎

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Skrivet av WackWack:

Enligt supporten så krånglar det fortsatt med swedbank och kortbetalningar. Pratade också med dom idag men den jag hade kontakt med visste inte någonting om prognos på när lösning kunde vara framme. Fick 50kr promo på kontot som plåster på såren LoL... känns som infrastrukturen för betalning hos dem behöver uppgraderas när dom inte ens lyckas ta betalt.
Jaja inte hela världen som rasar för det finns ju andra företag som streamar film 😎

Dock är Prime nu mer än film. Under provmånaden har jag köpt flera Primemärkta produkter och snabbt fått dem hem till dörren utan extra fraktavgift. Det är inte heller någon lägsta avgift för frakten utom då att man är Primekund. Varorna körs dessutom ut sju dagar i veckan mellan kl 17-22. Det är därför jag ligger på Swedbank och vill ha en lösning nu när provmånaden är över.

Permalänk
Medlem

Har nog samma problem här nu. Tagit bort kortet och lagt in det igen utan framgång. Ska vänta några dagar till och sedan lägger vi in sambons kort och hoppas på att det fungerar denna gång. De måste ju lösa detta fort eftersom de mister massa kunder i Sverige som vill ha Prime men inte kan betala.

Edit: Det är nog inte bankerna som är problemet, utan Amazon som inte klarar av Bank-id på ett vettigt sätt.
Edit 2: Swedbank här med.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

Fick samma problem. Mastercard på Swedbank. Höll på att bli tokig men inser nu att det bara att ha lite is i magen.
Har hunnit ikapp På Star Trek: Lower Decks ändå

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Nu fungerade det för mig

Jag gick in nu och stängde av Ublock och Privacy badger i Edge och nu fungerade det för mig och Bank-id kom fram. Vet om det har med det att göra, men lyckades iaf. Synd bara att jag inte kunde ändra till ett helt år denna månad för det redan var på G, men nästa månad blir det ett helt år.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Swedbank. Bankid prompten kommer aldrig

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

För mig har Swedbank dragit pengarna men på Amazon står det

"Important Prime membership notification
We are processing the change to your payment method. Your Prime benefits will be available once approved. Thank you for your patience."

Permalänk
Medlem

Amazon vill att kortutgivarna gör en gräddfil för dom där inte varumärkenas regelverk följs. Kort på fil för prenumerationer ska valideras med 3DS, inte med att boka en enkronastransaktion för att se att kortet är fungerande. Amazon behöver också följa regelverken. Bra av Swedbank o Handelsbanken att stå på sig för säker korthandel.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Amazon vill att kortutgivarna gör en gräddfil för dom där inte varumärkenas regelverk följs. Kort på fil för prenumerationer ska valideras med 3DS, inte med att boka en enkronastransaktion för att se att kortet är fungerande. Amazon behöver också följa regelverken. Bra av Swedbank o Handelsbanken att stå på sig för säker korthandel.

Visst, men jag såg fram emot Wheel of Time, nu vet man inte när eller OM man får se den serien.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som alla er med Prime för ett halvår sen.

Till slut ringde jag till Amazon och sade, Ni har alltså ett problem från er sida, jag har inget stängt hos Swebank. Allt funkar som det ska, jag har även handlat via er sajt i Amerika tidigare med samma konto.

Vi kan tyvärr inte lösa detta sade Prime.

En vecka senare - så fungerade det, jag gjorde inget sen det. Go figure...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Amazon vill att kortutgivarna gör en gräddfil för dom där inte varumärkenas regelverk följs. Kort på fil för prenumerationer ska valideras med 3DS, inte med att boka en enkronastransaktion för att se att kortet är fungerande. Amazon behöver också följa regelverken. Bra av Swedbank o Handelsbanken att stå på sig för säker korthandel.

Jaså?

Augusti 2020:

"There was an issue processing the payment for your Prime Video membership. To continue your subscription, new EU payment regulations require a payment method authorisation with your bank for each subscription.

Only one authorisation is required per subscription unless your payment method or the subscription price changes.
Your payment method will continue to be charged at your regular billing cycle.

To authorise and ensure continued access to benefits of Prime Video, please click the button below or go to Amazon.co.uk/subscriptions."

Några dagar senare, då jag inte brydde mig om att göra något åt saken:

"We're contacting you about your Prime Video membership. Due to a problem with your designated payment method, we're unable to charge your monthly membership fee and have cancelled your Prime Video membership.

If you would like to join Prime Video again, please visit Your Account to start a paid membership."

För 1,5 månad sedan stoppade jag dit ett kort igen och jag har absolut för mig att det krävde validering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Nu fungerade det för mig

Jag gick in nu och stängde av Ublock och Privacy badger i Edge och nu fungerade det för mig och Bank-id kom fram. Vet om det har med det att göra, men lyckades iaf. Synd bara att jag inte kunde ändra till ett helt år denna månad för det redan var på G, men nästa månad blir det ett helt år.

Tänkte att jag skulle förtydliga mitt lyckade försök. Kanske hjälper någon.

Jag tog bort mitt Swedbank-kort på Amazon och även sambons kort som jag hade där. så det blev tomt på betalalternativ.
Sedan la jag till mitt Swedbank-kort igen. Det gick inte direkt då heller.
Väntade några dagar med kortet inlagt.
Provade igen och då kom bank-id upp och jag kunde betala.
Se till att inte ha några adblockers eller spårningskydd på, så ni vet att inte det strular.

Så tråkigt att det strular som det gör, man blir ju rätt irriterad. Kommer nog ha samma problem om en månad igen, men då kör jag ett år. Tycker ändå att PrimeVideo har bra saker jag vill se.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Jaså?

Augusti 2020:

"There was an issue processing the payment for your Prime Video membership. To continue your subscription, new EU payment regulations require a payment method authorisation with your bank for each subscription.

Only one authorisation is required per subscription unless your payment method or the subscription price changes.
Your payment method will continue to be charged at your regular billing cycle.

To authorise and ensure continued access to benefits of Prime Video, please click the button below or go to Amazon.co.uk/subscriptions."

Några dagar senare, då jag inte brydde mig om att göra något åt saken:

"We're contacting you about your Prime Video membership. Due to a problem with your designated payment method, we're unable to charge your monthly membership fee and have cancelled your Prime Video membership.

If you would like to join Prime Video again, please visit Your Account to start a paid membership."

För 1,5 månad sedan stoppade jag dit ett kort igen och jag har absolut för mig att det krävde validering.

Jodå. Jag gissar att det är problem med EMV 3DS(2) som från och med 14 Oktober slopas av MasterCard. EMV 3DS kräver bla 2-faktorsautentisering. Det är också skillnader i Mellan 3DS1 och EMV 3DS transaktionsprotokollet. Det kan vara flera olika enskilda eller samverkande fel, tex avsaknad av kundautentisering, avsaknade eller felaktiga värden i transaktioner från handlare/inlösare/betalningsprocessor eller mismatch mellan ett belopp som auktoriserats med 3DS och det faktiska belopp auktoriseras för själva transaktionen. Det kan fungera olika med olika kort beroende på deras setup/utgivare.

Jag lade upp mitt kort nu i oktober och det ar uppenbart att Amazon, eller deras betalningsleverantör inte implementerat dessa regler för amazon.se. Antagligen har man litat till fallback på det äldre 3DS och följer då inte betaltjänstdirektivet PSD2. Svenska storbankerna är i regel bra på att implementera och följa varumärkenas regler vilket ibland ställer till det med parter som väntar till sista stund med att implementera. Det här är heller inget nytt , har kommunicerats i bulletiner, regler och best practices i flera år.

Notera även att UK inte längre följer direktiv likadant som EU när det gäller PSD2 .

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Jisses. Ska försöka sammanfatta men blir nog långt ändå.

Skapade konto för Prime Video den 2 mars med prenumeration med betalkort, Swedbank.. Inga problem tills jag igår såg att det kom mail den 5 mars om "Uppdatera din betalningsmetod för Prime Video" ?

Mailet:

Tack för att du registrerat dig på Prime Video för en gratis provperiod. Ett problem med din nuvarande betalningsmetod har identifierats. För att kunna fortsätta använda din kostnadsfria provperiod måste du uppdatera din betalningsmetod genom att gå in på Mitt konto. Om betalningsmetoden inte uppdateras kommer du att förlora din tillgång till den kostnadsfria provperioden och ditt Prime Video-medlemskap kommer att avslutas automatiskt.

En liten påminnelse, genom att uppdatera betalningsmetoden kommer Prime Video-medlemskapet automatiskt förnyas när den kostnadsfria provperioden upphör. Genom att registrera dig godkände du Amazon Prime Videos användarvillkor. Du kan avsluta när som helst genom att gå till Mitt konto och ändra dina inställningar.
Tack,
Amazon Prime Video "

Dold text

Loggade in och såg med röd "banner" upptill med ett utropstecken "Betalningen för Prime Video-abonnemanget misslyckades
Uppdatera standardbetalningsmetoden. Detta meddelande försvinner när betalningsmetoden verifieras.".

Konfunderad då kortet ligger där och det står "Prime Video (65,00 kr/month) Nästa gång du debiteras för en månads blir den den 9 mars 2021. Betalningsmetod: MasterCard slutar med ****"

Tog bort kortet och la in igen men samma meddelande om misslyckat. Tre gånger la jag in kortet.

Valde support och hittade fram till att ange nummer så blev jag uppringd. Efter lång väntan blev jag bortkopplad två gånger. Tredje försöket kom jag fram till en tjej som lät som jag ringde hem till henne, dessutom lät det som hon hade mobilen i köket och satt i rummet bredvid och pratade.

Efter lite prat och misshörning från min sida så skulle hon prata med någon på (tyckte hon sa) "finansavdelningen" och höra av sig under dagen men det gjorde hon inte.

Fattar inte. Kortet är öppet för internetköp. Det är inte ett kredit kort. Har andra prenumerationstjänster på det kortet. Netflix, HBO, World of Warcraft och brukar handla med det kortet på nätet och ser till att det finns pengar på kontot knutet till det kortet när jag "använder" det.

Någon här som kan frilobba mig en idé om vad som fallerar? Är helt tilt själv.

Jag hade samma problem. Men tryckte bara på "uppdatera betalningsmetod"

Det är inte så att du fått ett nytt kort utskickat och att det gamla håller på att gå ut?
Det var det som hände mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Tänkte att jag skulle förtydliga mitt lyckade försök. Kanske hjälper någon.

Jag tog bort mitt Swedbank-kort på Amazon och även sambons kort som jag hade där. så det blev tomt på betalalternativ.
Sedan la jag till mitt Swedbank-kort igen. Det gick inte direkt då heller.
Väntade några dagar med kortet inlagt.
Provade igen och då kom bank-id upp och jag kunde betala.
Se till att inte ha några adblockers eller spårningskydd på, så ni vet att inte det strular.

Så tråkigt att det strular som det gör, man blir ju rätt irriterad. Kommer nog ha samma problem om en månad igen, men då kör jag ett år. Tycker ändå att PrimeVideo har bra saker jag vill se.

Ja, det tyder på att handlaren inte har förberett sig. Använde du Swedbanks kreditkort eller debitkort?

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Ja, det tyder på att handlaren inte har förberett sig. Använde du Swedbanks kreditkort eller debitkort?

Det stämmer, de har inte koll på hur svensk e-handel fungerar ser det ut som. Det var ett Debitkort.

Edit: Det har nog med EMV 3DS(2) för mastercard som du kommenterade längre upp. Att man måste skapa kortet igen på amazon kanske?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det stämmer, de har inte koll på hur svensk e-handel fungerar ser det ut som. Det var ett Debitkort.

Edit: Det har nog med EMV 3DS(2) för mastercard som du kommenterade längre upp. Att man måste skapa kortet igen på amazon kanske?

Jag använder kreditkortet. När jag prövade ta bort och lägga till det fick jag bara meddelandet att allt var frid och fröjd med det härliga meddelandet: "Uw betaalmethode is geverifieerd en we verwerken de betaling. Geniet na goedkeuring van al uw Prime-voordelen. Bedankt voor je geduld."

Jag tror jag avvaktar ett tag och hoppar på Disney+ under tiden.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag hade samma problem. Men tryckte bara på "uppdatera betalningsmetod"

Det är inte så att du fått ett nytt kort utskickat och att det gamla håller på att gå ut?
Det var det som hände mig.

För att citera mig själv upptill.

Skrivet av Beginner:

Se inte detta som spammande.

Sicket system Prime Video verkar ha!?

Mitt "medlemsskap" skulle upphöra imorgon om jag inte åtgärdade betalningen fick jag mail om i fredags.

Ägnat dagen åt föregående post...........

Fick mail nu om att medlemsskapet upphört idag redan. Loggade in igen på Prime Video för att se, jepp. Medlemsskap upphört. Klickade "för skojs skull" på att betala. Där fanns mitt kort kvar, *klick* på "betala" och det gick igenom utan Bank-ID. Kollade kontot, jajamen. 65 kr draget. *stor ironisk tumme upp*

Så. Från en dag till en annan så gick det igenom. Får se hur det blir när jag måste byta kort i början på 2022 då nuvarande går ut.

Skrivet av JoOngle:

Hade samma problem som alla er med Prime för ett halvår sen.

Till slut ringde jag till Amazon och sade, Ni har alltså ett problem från er sida, jag har inget stängt hos Swebank. Allt funkar som det ska, jag har även handlat via er sajt i Amerika tidigare med samma konto.

Vi kan tyvärr inte lösa detta sade Prime.

En vecka senare - så fungerade det, jag gjorde inget sen det. Go figure...

Exakt samma för mig. Som jag quotade mig själv ovan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk