Xtrfy M42 RGB – ultralätt spelmus med utbytbar bakdel

Permalänk
Cylon

Xtrfy M42 RGB – ultralätt spelmus med utbytbar bakdel

Ambidexter formgivning, högpresterande komponenter och modulär konstruktion. Xtrfy M42 RGB har hittat till testlabbet.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Den som hade haft fördelen att kunna byta ut bakdelen

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jaegrlicious:

Den som hade haft fördelen att kunna byta ut bakdelen

One can only dream

Permalänk
Medlem

Detta kan inte vara en slump

DROP + MATT3O MT3 /DEV/TTY KEYCAP SET

XTRFY M42 RGB RETRO

Permalänk
Medlem

Kardashian edition? He he he

Permalänk
Medlem

Behöver bara bli trådlöst så köper jag. Har haft Xtrfy och varit otroligt nöjd men att ha trådlöst överglänser. Sitter med en G Pro som gärna blir utbytt mot en trådlöst av denna eller m4.

Permalänk
Medlem

Jag har retro-varianten av M42. Det där gnisslet i scrollhjulet uppkom efter ca en månads användning. Det stör inte nämnvärt men det finns där.

Permalänk
Medlem

Var tvungen att skicka tillbaka M42 då den är på tok för smal på mitten och då har jag inte ens stora händer. Greppa musen och vänd på handen så ser ni hur krampaktigt greppet blir för att den är så smal men den passar väl alltid andra.

Permalänk
Medlem

Åfyfan! Kröp i hela kroppen när jag såg alla hålen, har nån jävla fobi mot saker med massa hål i. Så jävla läbbigt. Burn it with fire!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Åfyfan! Kröp i hela kroppen när jag såg alla hålen, har nån jävla fobi mot saker med massa hål i. Så jävla läbbigt. Burn it with fire!

Googla inte på Trypophobia... 🙄

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Pl4yGround:

Jag har retro-varianten av M42. Det där gnisslet i scrollhjulet uppkom efter ca en månads användning. Det stör inte nämnvärt men det finns där.

ajdå det låter inte så roligt. Håller med dig att det inte är en enorm grej, men fortfarande tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

One can only dream

Har inte du redan testat den där musen en gång tidigare?

Edit:
Hittade tråden tror jag https://www.sweclockers.com/test/28250-xtrfy-m4-rgb-ergonomis...

Permalänk
Medlem

Sladdarna förstör känslan för mig.. otroligt stela och klumpiga om du ställer dom mot liknande möss..
Min MM710 för en mindre peng har lyckats extremt bra med sina, dom borde kopiera det.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AMD-FX:

Har inte du redan testat den där musen en gång tidigare?

Edit:
Hittade tråden tror jag https://www.sweclockers.com/test/28250-xtrfy-m4-rgb-ergonomis...

Jag har testat M4 tidigare ja, men det här är M42. Mycket lika men inte exakt samma mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Sladdarna förstör känslan för mig.. otroligt stela och klumpiga om du ställer dom mot liknande möss..
Min MM710 för en mindre peng har lyckats extremt bra med sina, dom borde kopiera det.

Hur är den där som spelmus? Jag gillar min Corsair Claw men den funkar inte 100% mushjusknappen funkar inte alls och scrollhjulet byter vapen när man inte vill det bara när man kommer mot hjulet lite grann. tror min kostade 650 kr. Siktet är däremot bra

Skrivet av Kenneth:

Jag har testat M4 tidigare ja, men det här är M42. Mycket lika men inte exakt samma mus

Ok, så noga kollade jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Samma här. Vidrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Denna fobi?

Permalänk
Medlem

Hur är klick ljudet på denna modellen?

Permalänk
Medlem

@kenneth finns det en trådlös variant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Köpte kabel från https://paracablemods.co.uk/ (mest för att man var lite nyfiken) till min model o. Extremt mjuk, snudd på otroligt.

Permalänk
Medlem

Har haft retro-versionen och deras retro tangentbord ett tag nu, asnöjd och snygg kombo

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Dizzö:

@kenneth finns det en trådlös variant?

Tyvärr inte, men jag hoppas att dom gör en snart. Kan tjata på dom

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av jorgen69:

Hur är klick ljudet på denna modellen?

Klickande

Det är ungefär som alla andra spelmöss, där vissa kanske tycker det låter för mycket men jag själv har typ filtrerat bort sånt nu. Sidoknapparna har en lägre ljudnivå än huvudknapparna också, om det skulle vara intressant.

Permalänk
Medlem

Är det Glorious mouse eller Xtrfy som började den här hemska trenden med att datormöss ska se ut som rivjärn? Måste vara himla trevligt efter nått år med spelande och ha alla döda hudceller och gött clogga igen hålen

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Qubeista:

Är det Glorious mouse eller Xtrfy som började den här hemska trenden med att datormöss ska se ut som rivjärn? Måste vara himla trevligt efter nått år med spelande och ha alla döda hudceller och gött clogga igen hålen

Det är faktiskt Finalmouse som började med det

Permalänk
Medlem

Man kan undra vad hålen har för funktion mer än att det kommer in en massa skit inne i musen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Måste vara himla trevligt efter nått år med spelande och ha alla döda hudceller och gött clogga igen hålen

Skrivet av AMD-FX:

Man kan undra vad hålen har för funktion mer än att det kommer in en massa skit inne i musen

Har haft min Finalmouse i flera år och den är som ny inuti, räcker torka av ytan som på andra möss. Undrar ju hur smutsiga händer ni har? Man tvättar ju ofta händerna om man gjort något annat innan eller varit ute.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AMD-FX:

Det är för att få ned vikten såklart, det är den absolut största funktionen som hålen har. Kretskortet är skyddat från damm och fukt med ett skyddslager av någon form, vet inte exakt vad det är just xtrfy använder dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Har haft min Finalmouse i flera år och den är som ny inuti, räcker torka av ytan som på andra möss. Undrar ju hur smutsiga händer ni har? Man tvättar ju ofta händerna om man gjort något annat innan eller varit ute.

Inte smutsiga händer men mitt hem blir dammigt snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Inte smutsiga händer men mitt hem blir dammigt snabbt

Samma här, men efter att ha provat så kommer jag aldrig mer ha en mus som väger över 60 gram Jag kör inte Xtrfy, men en Cooler Master MM720. Man får blåsa ur den med tryckluft ibland om man oroar sig över damm och skräp