StarWars Galaxies!?

Permalänk

mm, enda jag hoppas på att pvpn är bra för då kommer jag vara kvar.. Annars håller jag mig till wow

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
mm, enda jag hoppas på att pvpn är bra för då kommer jag vara kvar.. Annars håller jag mig till wow

Och jag hoppas på grym PVE så kanske jag kommer tillbaks efter snart 2 års frånvaro.

Permalänk
Medlem

Jag spelarar inte SWG men jag har hört att det har blivit uppror bland spelarna på grund av den kommande patchen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Jag spelarar inte SWG men jag har hört att det har blivit uppror bland spelarna på grund av den kommande patchen

Stora förändringar i spelmekaniken, jo jag skulle tippa på att det går livat till på SWG forumen, själv håller mig borta därifrån, de är så deprimerande (folk bara klagar och anklagar varandra för fusk).

Själv tror jag det kan bli riktigt bra, eller jättedåligt - det man kanske bör säga är att det här är andra gången spelmekaniken kommer förändras rejält i Galaxies, har detta ens hänt en gång förut i något annat mmo spel?

Permalänk
Medlem

Det här låtter grymt intresant. Skall nog ta upp SWG igen när den här patchen går live, är det bara så kanske man känner för att börja spela igen...

Permalänk
Medlem

Gillar det mesta, men lämnar på grund av att Bounty Hunters inte kommer kunna jaga jedis.
Jag är just nu bounty hunter och älskar fighterna som tar upp mot en timme.
Det enda andra jag kan tänka mig vara är jedi, då på grund av spänningen med bounty hunters, så allt jag spelar för försvinner.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tog upp SWG igår, efter en paus på 6 månader. En viss skilnnad kan man ju säga, hänger inte riktigt med vad som hänt, men det känns trevligt att spela igen. Alla mina prylar fanns ju kvar och man fick en massa olika veteran-rewards, hämtade ut massa miniatyrer av X-wings, Tie-fighters och annat skoj!
Men nu tar jag det ändå lugnt med att sätta mig in i spelet eftersom den nya stora uppdateringen kommer inom ett par veckor! Ska bli intressant att se hur det blir, men mitt smuggler-yrke finns ju fortfarande kvar i alla fall hehe!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

We are offering current active characters several loyalty bonus items in recognition of their status in the game community as valued veterans:

Elder Buff – Increases to combat abilities, this buff can be shared with new players.
Elder Title – In recognition of your status in the game as a valued veteran player.
Profession Re-Allocation Option – All characters active prior to the introduction of the new game enhancements will receive a total of 9 re-allocation options or charges attached to their character to allow the player to test out each of the new professions once before choosing the final path.
Jedi Bonus Items – Power-enhanced Jedi Robe and Lightsaber color crystal and the opportunity to play as transcended blue glowing Jedi character.
10 Additional Combat Levels – New combat levels to explore from level 80 – 90.

Vad håller de på med. Finns fasen inget jag hatar mer än Veteran rewards och dylikt. Visst jag har gamla chars som kan få rewards, men jag vill börja om på nytt och ha precis samma villkor ändå. Kan inte tänka mig att det finns nån som joinar spelet på nytt och känner "oj känns då bra att de som spelat länge har mer möjligheter än mig, annars så skulle det ju inte kännas som jag passar in här...."

Jaja ville bara klaga lite, jag gråter fortfarande att all tid som kunde lagts ned att utveckla spelet, resulterade i en otroligt tråkig rymdexpansion som inte tillförde ordinarie spel något.

Permalänk
Medlem

Ska se hur NGE blir, men känner mig rätt less på SOE. Hade 5 boxar kvar på FS-grinden.... körde så mycket jag orkade när det var dubbel-xp på Chimaera förra veckan till ingen nytta.

Permalänk

NGE finns nu på Test center serverna. har själv börjat spela lite igen för att testa. Startade en char på TC5 och har kört igenom tutorialen(som är mycket bättre nu än den förra). Allt som har med combat har i princip ändrats till ett FPS liknade spelsätt.

Har hört från andra spelare att det är kul på låga nivåer men att på högre saknas det fortfarande saker att göra. precis som i "gammla" SWG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packe
Ska se hur NGE blir, men känner mig rätt less på SOE. Hade 5 boxar kvar på FS-grinden.... körde så mycket jag orkade när det var dubbel-xp på Chimaera förra veckan till ingen nytta.

Aj! Jag funderade på att tokgrinda när det var dubbel-xp men skit lyckligtvis i det vilket jag är riktigt glad över.

NGE släpps idag föresten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
NGE finns nu på Test center serverna. har själv börjat spela lite igen för att testa. Startade en char på TC5 och har kört igenom tutorialen(som är mycket bättre nu än den förra). Allt som har med combat har i princip ändrats till ett FPS liknade spelsätt.

Har hört från andra spelare att det är kul på låga nivåer men att på högre saknas det fortfarande saker att göra. precis som i "gammla" SWG.

Ja, tutorialen på TC gällandes NGE är bättre än den förra. Dock upplever jag det som att det blir mindre "rollspelsstämning" med förändringen. Mer FPS-stuk på det hela, men det är ju dit de vill komma!
Tror väl att det var den 22:a lanseringen av NGE kommer att ske va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"On Tuesday November 15th at 12:00 AM CST all U.S. and European Galaxies will be taken out of service for Publish 25. We expect these galaxies to return to service at approximately 5:00 PM CST. "

Länk: http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=Ann...

Permalänk

Har inte varit in på några veckor nu , men vilka yrken är det som är kvar?

Scout som jag kör hade blivit starkare hörde jag med.

Måste pröva i kväll

Permalänk

Ja, dessa nya ändringar ska bli intressanta. Kommer antagligen ta ett tag att vänja sig kan jag tänka mig. Nu har jag inte spelat på ett ganska bra tag men jag tänkte att jag skulle logga in och testa nu i och med dessa nya ändringar, kom precis på att jag varit aktiv i SWG i exakt 2 år nu, men som sagt så har jag inte spelat så jättemkt de senaste månaderna. Ska bli riktigt roligt att testa allt nytt...

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp grabbar, nu smäller det!
Detta får bära eller brista, skiter det sig och jag inte gillar det blir detta ett definitivt hejdå till spelet!

Visa signatur

Permalänk

Smuggler
Bounty Hunter
Commando
Entertainer
Jedi
Medic
Officer
Trader
Spy

Detta är de nya klasserna/klasser som finns kvar. allt annat är väck.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad händer med t.ex. Shipwrights?

Visa signatur

Permalänk

Alla artisan yrken förvandlas till Traders. Tror man sedan kan välja olika inriktningar typ arkitekt, kock å sånt men det är sånt jag läst på forumet. I den officiella FAQ:en står inte mycket om traders.

http://starwarsgalaxies.station.sony.com/players/guides.vm

edit: har kollat runt lite och hittat dessa trader inriktningar
Trader (Domestic Goods)
Trader (Engineering)
Trader (Munitions)
Trader (Structures)

Trader (Engineering) - Inom detta område ligger alla fordon verkar det som. speeders & rymdskepp.

Edit 2:
Läst lite mer nu och det verkar inte vara någon som har någon koll på vilket trader yrke som gör vad. så det bästa vore nog att vänta till någon skrivit en FAQ eller nått. hur som helst. Traders håll koll på det officiella forumet. http://forums.station.sony.com/swg?category.id=careerpaths

Permalänk
Medlem

Efter ca. 2 års spelande har jag lagt ner det för gott. Min tredje paus tog jag för några månader sedan och med de nya ändringarna kan jag verkligen inte se att jag kommer spela igen. RIP. Tsibi.

Visa signatur

|C2D E6400||MSI 975X Platinum PU ed.|2x512 G.skill HZ PC6400|Tagan 500W Dual engine|Connect3D X1800XT|

Permalänk

Jag har också spelat i 2 år och funderar också nästan på att lägga ner det helt. Efter den här stora nya updateringen som dom gjorde idag. Loggade in på min karaktär, som förövrigt är Master Smuggler och 2 boxar ifrån Master Pilot och allt ärju typ väck. Jag inte använda några utav mina vapen som jag har, det står att jag inte har rätt "certificates" eller att jag inte har tillräckligt med "experience". Samma sak med mitt Rymdskepp, jag kan inte använda det för jag har inte tillräckligt med "experience"...Jag har inte varit jätteaktiv de senaste månaderna, men herregud, så himla mkt kan jag inte ha missat. Som jag förstod allt så skulle dom som var master smugglers fortsätta att vara det då det yrket är ett bland dom "iconic" ??? Jag är helt förstörd, hehehe....nämen allvarligt, ska jag behöva börja om så skiter jag i detta idag.

Är det någon här som kan förklara lite mer i detalj vad det är som har hänt egentligen, dom kan ju inte mena att man ska börja om ifrån scratch? eller?...Visst jag har väldigt mycket prylar, vapen, dyrt och bra rymdskepp och en hel drös med pengar, men jag kan ju inte använda det?

Hjälp!

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk

Fan va grym min BH var nu. kickar jedi arsle till höger och vänster. iofs ligger väl alla bh på samma nivå.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riversswe
Jag har också spelat i 2 år och funderar också nästan på att lägga ner det helt. Efter den här stora nya updateringen som dom gjorde idag. Loggade in på min karaktär, som förövrigt är Master Smuggler och 2 boxar ifrån Master Pilot och allt ärju typ väck. Jag inte använda några utav mina vapen som jag har, det står att jag inte har rätt "certificates" eller att jag inte har tillräckligt med "experience". Samma sak med mitt Rymdskepp, jag kan inte använda det för jag har inte tillräckligt med "experience"...Jag har inte varit jätteaktiv de senaste månaderna, men herregud, så himla mkt kan jag inte ha missat. Som jag förstod allt så skulle dom som var master smugglers fortsätta att vara det då det yrket är ett bland dom "iconic" ??? Jag är helt förstörd, hehehe....nämen allvarligt, ska jag behöva börja om så skiter jag i detta idag.

Är det någon här som kan förklara lite mer i detalj vad det är som har hänt egentligen, dom kan ju inte mena att man ska börja om ifrån scratch? eller?...Visst jag har väldigt mycket prylar, vapen, dyrt och bra rymdskepp och en hel drös med pengar, men jag kan ju inte använda det?

Hjälp!

Jag hajar heller inte mycket, vi får helt enkelt vänta på lite välskrivna FAQ:s!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riversswe

Hjälp!

Ska man inte ha fått någon form av respec (10 ggr kan den användas tror jag)?
Jag har inte vågat logga in än jag tänkte jag väntar några dagar på hotfixar som tar bort det värsta av buggarna (hoppas jag iaf).

Permalänk

Nu när jag lugnat ner mig lite efter gårdagens chock och efter ca 2 timmars spelande så är jag inte lika upprörd längre. Jag har fått tillbaks en del xp, men i det officiella forumet så står det att om man var t.e.x. Master Smuggler, så ska man ha Lvl 80 efter upgraderingen. Igår när jag spelade så hade jag typ noll i XP, hehe....Men idag när jag loggade in så var jag Lvl 59 ??? det är ganska skumt tycker jag, fast jag antar att det är en hel del buggar kvar att reda ut. Med tanke på att när jag först kom in igår efter upgraderingen så var min karaktär både naken och flintskallig, haha!!!...

Hoppas det inte tar 2 år för dom att reda ut dessa buggar bara, då känns allt som en upprepning på något sätt!?.

Hur som helst, efter 2 timmars spelande som sagt så måste jag säga att jag tycker om allt det nya ganska mycket faktiskt. Striderna påminner väldigt mycket om striderna i rymden, snabba och intensiva. Jag tycker det är bra för det följer ju filmerna lite bättre, vilket jag också tror är deras mål med detta spelet. Rollspelsmomenten ärju fortfarande kvar bara det att striderna har blivit snabbare, lite jobbigare för musfingret dock men det känns lite roligare. Nu kan det ju vara så att jag tycker det är roligare för att jag har spelat i 2 år och det är skönt med lite nyheter, jag vill inte säga för mycket än utan jag tänker ge spelet 1 månad eller 2 innan jag bestämmer mig. Dom måste ju få en chans att reda ut alla buggar, dom verkar ju ha en god mening med allt det nya iallafall.

Men min uppfattning "so far" är att det känns skapligt bra, vi gamla SWG-rävar känner oss nog lite smått oroliga med allt nytt men det kommer nog smälta in förr eller senare.

Lind78: Jo man har fått respec, fast den gäller bara 9ggr för det försvinner en första gången man loggar in.

Visa signatur

Daniel.G

Permalänk
Hedersmedlem

Precis, vi får ge det hela en chans!

Visa signatur

Permalänk

uhh, tyckte det verkligen var åt helvete om ni ursäktar med allt. Så det blev en cansel direkt och man kan ju säga att jag inte ver den ende till att göra detta.

Jag hoppas fortfarande på nåpgra pre cu servrar, alltså som det var i början, kanske tillbka till patch 8 eller liknande då splet fortfarande var roligt. Men ja det är ju soe så det lär väll aldrig hända =/

Hoppas ni får kul dock i det nya spelet.

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Var ju lite töligt att man inte kunde ta sig ifrån de 2 stationerna i rymden på 10 dagars trail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt.bastard
Var ju lite töligt att man inte kunde ta sig ifrån de 2 stationerna i rymden på 10 dagars trail.

Finns det en trial på SWG igen?
Och den är alltså så idiotisk att man inte kan komma ned på planeterna?

*suck*

Permalänk

http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=swg...

http://www.gamespot.com/pc/rpg/starwarsgalaxiesstarterkit/rev...

Well, såhär tycker communityn om NGE!

Såhär säger devsen om det:

Brekkee: *Zeto-Starsider* Why continue with the NGE even though the overwhelmingly negative response? I personally know of ALOT of people quitting over this.

SWG-TSlothrop: Actually, we have had a pretty positive response to the enhancements.

SWG-TSlothrop: Certainly, many veteran players have had issues with it, but this is really just the nature of change.

SWG-TSlothrop: Most everyone else sees that we are finally delivering on the fantasy of Star Wars

yeah right

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW