StarWars Galaxies!?

Permalänk
Medlem

Har just blivit bounty hunter så jag kommer nog att försöka att döda några jedis.

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt att jag ska ta och testa lite Bounty hunting

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Ska börja spela strax, på Eclipse med en kompis. Tänkte bli bounty hunter. Hur länge höll ni på innan ni blev masters? Veckor? Månader? År?

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universal
Ska börja spela strax, på Eclipse med en kompis. Tänkte bli bounty hunter. Hur länge höll ni på innan ni blev masters? Veckor? Månader? År?

Bounty Hunter tar ett tag. Investigation urk! Vissa yrken kan man mastra på ett fåtal timmar. Inte bounty hunter dock.

Permalänk

Misstänkte det, tänkte samtidigt expa carbine och så

Visa signatur

Permalänk

Hur många här på sweclockers pvpar? Det är mestadels det jag gör i alla fall om jag inte hjälper jedis och hitta krayts och liknade. Henpojk känner jag till för du är ju med i tsa men ni andra? Vad kör ni för guild osv? Jag är med i rDe

mvh jarefjäll

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Tog mig 3 dagar att gå upp till master BH, investigation var drygt värre. Dumpade BH en vecka senare för att byta till master Doc/master teras kasi
Tog 2 dagar för doc, 5 dagar för teras kasi (spelade inte så mycket dom 5 dagarna iofs)

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag fortfarande SWG är rätt kul. Nya ändringar är påväg t.ex. borttagningen av TEF och grupp-looting ändringar bland annat.

Själv kör ja master doc / master rifle / Master medic. En bra kombo... gäller bara att hålla sig borta från melee-folket

Är med i en pvp-guild på FarStar servern.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
Hur många här på sweclockers pvpar? Det är mestadels det jag gör i alla fall om jag inte hjälper jedis och hitta krayts och liknade. Henpojk känner jag till för du är ju med i tsa men ni andra? Vad kör ni för guild osv? Jag är med i rDe

mvh jarefjäll

Kör inte så där överdrivet mycket PvP men det händer ju då och då när man är uttråkad
Spelar förövrigt i JEA.

Permalänk

i JEAalltså fasen då är du ju med i samma som erve starr! hihi han pvpar jag ju varje dag med ju Hmm vad heter du i spelet?

mvh
jarefjäll ign ioiny or-lo

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Avstängd

Är det någon här som har lyckats bli Jediriddare?? Om det finns någon så måste jag fråga, hur slåss man med svärden? Är det som i Knights of the old republic eller är det som i jedi acedemy?

Visa signatur

jag kommer seriöst att köpa det där spelet, med riktiga pengar, var ett tag sen nu. - Freknemuff

Permalänk
Medlem

Jepp Erve är inte lite hardcore PvP
hetter Qryll och L'yrk (fast L'yrk är bara crafter nu mer)

Är inte Jedi själv (än ) men striderna funkar som vilket vanligt combat yrke som helst.

Permalänk

hehe ja han är riktigt skön.. sitter och larvar med honom nu på ventrilo Hmm fasen har för mig jag sett dig nåra gånger, brukar du pvpa?

och till 0koll: jag själv är inte jedi för jag tycker inte det är så värt än men jag har spelat med en kompis jedi ett tag. Det är väll typ som jedi acaremy om man ska jämföra mellan de spelen. Hmm svårt att förklara testa vet jag!

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hehe va synd, alltid lika kul att pvp med svenskar. Åkte dock precis på däng på dant i SmBs stad >< förmånga jedis och 3 cms inte alla kul då

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Det där med för många Jedi och CMs är en av anledningarna till att jag PvP så lite, varje gång jag går overt så slutar det "alltid" att det dyker upp 5 DJK och slaktar hela ens grupp på ett par sekunder :/

Permalänk

Hehe, sant så sant men det beror ju iofs på vad man attackerar. Ridar man fort knox så förlorar man ju oftast ingen men däremot city des dunes och tai city så finns det ju mycket bra folk där och då är det lite svårt Men jag pvpar på strunt samma om man dör eller lever. Jag har alltid lika kul när jag pvpar så jag är rätt nöjd ändå

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Det var bättre förra sommarn när rDe ägde alla imps kvittade vad KDS kom med och vi vann ändå, det var tider det hehe.

Har 4 Chars på Chimeara, Nevyn(Jedi), Avendesora(Master Doc/Master Swordsman), Lan'Fear(Master Ranger/Master Rifleman) och Shai-Tan(Master Artisan/Master Merchant/12point Master Chef).

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk

Jag håller på att expar carbineer nu Det är ett skoj spel, speciellt när man är några stycken...

Visa signatur

Permalänk

oja, alla raider mot luxor. Det var tider det. Men men nu är ju impsen så fega av sig så dom vågar ju aldrig raida mer. Bara GoS som kommer förbi en sväng ibland och det är ju i alla fall riktigt schyssta och bra i pvp med.

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Är det någon som har fått AA och AF att funka?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universal
Är det någon som har fått AA och AF att funka?

ja AA är ju inget svårt men vad menar du med af? allt är ju i princip att föra över cat eller aat över det du vill ha modifierat så fixas allt

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Okey, orkar inte läsa igenom hela tråden! så jag hoppas nån orkar svara!

Är dett som WoW?
Var köper man spelet?
Kan man köra det i sverige?
Kostar det något?(konto) isf hur mycket?
Var betalar man in? (konto)
Vad är systemkraven?
Hur länge hålelr kontot?
// Sprite

Permalänk

swg är mer fps spel och det inte som wow 100 gånger bättre
vanliga spelbutiker finns även på webhallen
oja det kan man det finns olika euorpaservrar
kostar ca 117 kr i månden beroende på vad dollarn ligger på
man kan antingen ha ett gamecard eller så kör man via visakort
minst 512 i ram men 1 gb är inte helt fel. mmorpg går mest på ramet
beror på hur länge du spelar du säger upp kontont när du vill

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
swg är mer fps spel och det inte som wow 100 gånger bättre
vanliga spelbutiker finns även på webhallen
oja det kan man det finns olika euorpaservrar
kostar ca 117 kr i månden beroende på vad dollarn ligger på
man kan antingen ha ett gamecard eller så kör man via visakort
minst 512 i ram men 1 gb är inte helt fel. mmorpg går mest på ramet
beror på hur länge du spelar du säger upp kontont när du vill

Låter bra

Vet du om det finns nån trial konto man kan skaffa, så man provar på det innan man köper?

Permalänk
Medlem

Kan inte direkt hålla med Jarefjäll på att det är mer fps baserat precis...
Snarare tvärtom.

Om du gillat StarWars filmerna och gillar lite mer tekniska vapen och lite mer känsla för detaljer i spelet så kommer du nog gilla SWG rätt starkt.

Själv spelar ja på ungefär lägsta grafikinställningarna på SWG me 1.6GHz AMD XP, 768MB DDR, och geforce4 128MB. Det flyter på rätt stabilt i 1280x960.

Räkna dock inte med några 100 eller 60fps då spelet är satt till max 30fps (Ja det flyter ändå).

Men för riktigt stabilt så borde man nog ha 1GB ram o över 2GHz och kanske geforce 5600 / radeon 9600 och över.

Kan köpas på softwareexpress.se , webhallen.com , gamesmix.com , spelbutiken.se

Edit: Det finns ingen trial öppen för tillfället att testa SWG tyvärr

Visa signatur

Permalänk

men det är ju mer fps än wow måste du ju säga. jag kan heller inte hålla med om att det är fps eftersm det är ett mmorpg som är en genger för sig men om man jämför så är det mer ett fps spel! och dom hade trial för några veckor sen verkar vara borta nu dock =/

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Okey, men om vi säger såhär.. Jag rent av älskade Kotor1 och Kotor2

Permalänk

Hmm om du ser det såhär så kan du ha samma vy som i kotor och ja jag älskar kotor med och jag älskar swg med så ja jag tror nog du kommer gilla det

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

okey känns lite jobbigt bara att köpa det utan att prova på det först!