StarWars Galaxies!?

Permalänk

joo jag förstår dig men hmm kostar ca 200pix och det är det värt

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
joo jag förstår dig men hmm kostar ca 200pix och det är det värt

Jo, det är sant! Men sen vet jag inte ifall jag har datorkraft så det räcker!
har en bärbar HP NX7010 med 1.6C och 512 ram samt ett ATI Mobility Radeon 9200.

Ifall man köper spelet på tex webhallen, får man med ett konto eller köper man de separat?

Föresten är StarWars Galaxies - An empire devide och Jump to Lightspeed samma?

Permalänk

Hmm kankse kan räcka är inte helt hundra på grafik och sådant. Det du får är ett paket med isntallationcd och en nyckel. Konto skapar du över internet

an empire devided är orginalspelet och jump to lightspeed är expansinpaketet som gör det möjligt att resa runt i rymden och dylikt

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprite
Jo, det är sant! Men sen vet jag inte ifall jag har datorkraft så det räcker!
har en bärbar HP NX7010 med 1.6C och 512 ram samt ett ATI Mobility Radeon 9200.

Ifall man köper spelet på tex webhallen, får man med ett konto eller köper man de separat?

512MB ram kanske är lite för klent
Du köper spelet och skapar konto sedan med hjälp av kreditkortsuppgifter eller gamecard som betalning.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhiteTigeR
512MB ram kanske är lite för klent
Du köper spelet och skapar konto sedan med hjälp av kreditkortsuppgifter eller gamecard som betalning.

Hmm.. Jag har en stationär dator dock.. en AMD TB 1.2 med 256ram men ett Geforce 4TI6800 256DDR, tror du det är bättre?

Permalänk

256 räcker aldrig, tyvärr! tror inte ens du får igång det för mini är 512. JAg körde med 512 ett tag och det gick att spela. Laggade dock lite i stora städer men helt klart spelbart.

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

SWG käkar mest på RAM'et. Men som sagt 512MB minimum. Det är spelbart självklart om man drar ner lite på grafiken. Men själv så hade ja nog föredragit 1GB ram.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04

Permalänk
Medlem
Citat:

SWG käkar mest på RAM'et. Men som sagt 512MB minimum. Det är spelbart självklart om man drar ner lite på grafiken. Men själv så hade ja nog föredragit 1GB ram.

Okey Vad heter minnes modulerna till en bärbar?

Permalänk
Medlem

Ojdå, ja säg det du, jag har faktiskt ingen aning tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprite

An Empire Divided är grundspelet, Jump to Lightspeed är expansionen.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
An Empire Divided är grundspelet, Jump to Lightspeed är expansionen.

Läs innan du skriver så ser du att jag redan svarat på det

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har nästan börjat fundera på att dra igång SWG igen, körde som mest intensivt för nåt år sen. Det är ett bra spel, men jag tröttnade en del på slutet, så har varit borta nu i typ 4 månader.
Tänkte kanske köra igång en ny char på Bria servern, men får se.
En fråga är intressant; Varför låste de FPS-raten till 30? Det flyter på bra och så, men varför gjord de det? Något syfte måste det ha!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Saxat från swg support-forumet:

" Yeah, its capped at 30.. the game runs amazing if you keep your FPS anywhere above 21 FPS. If you did "unlock" the FPS like we could in beta, you would see many more problems when you would run into something you could not see and get stuck. I.e. a rock or building doesnt show up where it should due to collision detection being wrong over 30 FPS."

" it is limited at 30 fps so that tearing will not occur. even if your machine can handle higher than 30, you wont notice a difference anyway. as for disabling the limit, i'm not sure."

moderatorns svar: "Thank you for posting, it is not possible to increase the FPS over 30 as this was something that was hard capped by development."

Annat rätt bra svar:

"i take it that you don't know much about game networking. a frame can't update if it is waiting on the information from the server as to what to update the information to.......

prime example would be quake. you can take the perfect game machine and actually GET over 600 fps with all the detail turned on. if you take that and try and connect it to a server. even on a privat lan, you are going to drop down to almost nothing. that is why most online players actually LIMIT there FPS."

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag har nästan börjat fundera på att dra igång SWG igen, körde som mest intensivt för nåt år sen. Det är ett bra spel, men jag tröttnade en del på slutet, så har varit borta nu i typ 4 månader.
Tänkte kanske köra igång en ny char på Bria servern, men får se.

Dra igånge en på chimaera istället och gå rebell

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Eller FarStar

Visa signatur

Permalänk

Eller eclipse

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Saxat från swg support-forumet:

" Yeah, its capped at 30.. the game runs amazing if you keep your FPS anywhere above 21 FPS. If you did "unlock" the FPS like we could in beta, you would see many more problems when you would run into something you could not see and get stuck. I.e. a rock or building doesnt show up where it should due to collision detection being wrong over 30 FPS."

" it is limited at 30 fps so that tearing will not occur. even if your machine can handle higher than 30, you wont notice a difference anyway. as for disabling the limit, i'm not sure."

moderatorns svar: "Thank you for posting, it is not possible to increase the FPS over 30 as this was something that was hard capped by development."

Annat rätt bra svar:

"i take it that you don't know much about game networking. a frame can't update if it is waiting on the information from the server as to what to update the information to.......

prime example would be quake. you can take the perfect game machine and actually GET over 600 fps with all the detail turned on. if you take that and try and connect it to a server. even on a privat lan, you are going to drop down to almost nothing. that is why most online players actually LIMIT there FPS."

Tack för det, mycket intressant! Då har man en liten annan förståelse av fenomentet!

Visa signatur

Permalänk

Ahh, tackar tackar Undrade lite vad det var för fel på mitt GT

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Hedersmedlem

Då var man igång igen då på Chimaera servern, var ett tag sen jag var inne nu! Det gille jag var med i verkar ha gått upp i atomer (läs: WoW). En bra ide kan ju vara att lämna gillet, men jag kommer inte ihåg kommandot man skrev för att göra det.
Det var något med /leaveguild eller nåt, men kommer ej ihåg, ngn som gör det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Möjligt att det är /remove-någonting, men jag minns inte riktigt... Kolla knowledgebasen (Ctrl+H och Customer Service) och sök efter "leave pa". Där står det garanterat.

Permalänk

Det är ingen här som spelar på Sunrunner mer än mig ?

Visa signatur

It's all out there

Permalänk

/guildremove är det du skriver!
Jag lämnade precis mitt pve template och gick till pvp only men jag är gjärna med på lite pve om man är 3-4 st Inte så våldigt lätt att panga ner en krayt tex med master combat medic/ master doc ><

och riseagainst ser det ut som en sunrunner tråd?

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Järefjäll, ber så hemskt mycket om ursäkt!
We are not worthy!

Visa signatur

It's all out there

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RiseAgainst
Järefjäll, ber så hemskt mycket om ursäkt!
We are not worthy!

Skapa en ny tråd med frågan om det inte redan finns en dvs då får du nog fler resultat och psst minus ett "ä" så blir jag jätteglad

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Tråden är väl ändå till för att besvara alla frågor som har med SWG att göra? Ser inte problemet i att undra över om någon fler spelar på samma server som en själv.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan om vilka servrar folk har varit inne på har dykt upp förut i denna tråd, gör inget om den gör det igen...
Btw: Chimaera

Visa signatur

Permalänk

chimaera

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

chim här med, tror det har varigt uppe "ett par" gånger innan

Sen när man bor på tatooine så tycker jag att den nya patchen som la till "lite" fler Krayt spaws har gått överstyr. Tanken är väll att tatoine skall vara lite av en noob planet och man skall kuna vandra omkring utan att riskera bli döda av några über mobs. Bara idag så har jag nästan dött två gånger tack vare dom där förbanade mobsen. Först så steg jag av shuttlen i Fort Knox för att lämna lite loot till en vendor, och vad fan står inte mitt framför shuttle porten... Sen gorde jag Jabbas theme park och även där borta var dom sabla kraytsen och skull paja för mig :/

Permalänk
Medlem

Krayts är fina grejer
Fort know dog död på i princip all krayt spawn, kul att se dem igen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
chim här med, tror det har varigt uppe "ett par" gånger innan

Sen när man bor på tatooine så tycker jag att den nya patchen som la till "lite" fler Krayt spaws har gått överstyr. Tanken är väll att tatoine skall vara lite av en noob planet och man skall kuna vandra omkring utan att riskera bli döda av några über mobs. Bara idag så har jag nästan dött två gånger tack vare dom där förbanade mobsen. Först så steg jag av shuttlen i Fort Knox för att lämna lite loot till en vendor, och vad fan står inte mitt framför shuttle porten... Sen gorde jag Jabbas theme park och även där borta var dom sabla kraytsen och skull paja för mig :/

Hahaha! Det där kunde jag inte låta bli att skratta åt! Men å andra sidan ligger det något i vad du säger, spelar ju dock ingen roll om du är uber buffad, solo klarar ingen av en krayt!
Men stod det en i Fort Knox alltså? Vart ligger Fort Knox?

Visa signatur