Uppgraderingar inför Windows 11?

Permalänk
Medlem

Hur uppgraderar man från W10 till W 11 Home med lokalt konto och utan att registrera ett MS-konto?

Till W10s senare versioner gällde det att stänga av wifit, men det ska inte vara tillräckligt till W11.
Men jag har hört att det ska gå ändå med en "fix".

Någon som vet vad? Någon som gjort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Hur uppgraderar man från W10 till W 11 Home med lokalt konto och utan att registrera ett MS-konto?

Till W10s senare versioner gällde det att stänga av wifit, men det ska inte vara tillräckligt till W11.
Men jag har hört att det ska gå ändå med en "fix".

Någon som vet vad? Någon som gjort det?

Vad jag läst, iallafall om man installerar Windows 11 utan att göra någon uppgradering så går det inte. Den kommer kräva internet. Läste någonstans att någon försökt gå vidare i startup guiden utan internet men kom inte vidare alls

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv

Bytte ut min nästan fem år gamla Samsung 960 EVO 500GB mot en ny WD Black SN850 på 2TB ikväll och ominstallerat. Kör in Windows 11 imorgon kväll, eller mot helgen beroende på hur det ser ut med tid. Systemet är redo i övrigt.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Man borde ju sluta bli förvånad över hur vissa lyckas att ändra riktning på diskussionerna men ja… 😳

Har raderat ett sidospår

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord