Återställde min hue bridge då lamporna inte kunde nås i iPhone-appen. Återställde även hue-appen. Nu när jag försöker länka bridge till hue-kontot så står det ”det finns ingen hue bridge i ditt nätverk”. Men den fungerar i hue-appen och finns där.
Innan jag återställde den så fungerade det att koppla den med kontot. Inget annat har ändrats, samma Wi-Fi. Har en asus-router av hyfsat ny modell. Fiber. All mjukvara/firmware är uppdaterad. Har tagit bort hue-kontot och lagt upp nytt.
Någon som har någon aning om vad problemet kan vara?
Har fått exakt samma problem hemma (android app här) kollat lite och det verkar vara ett problem som finns.
Inte orkat ta mig i tur med det ännu, men återkommer om jag fått det fixat!
Jag lyckades lösa det genom att ta med bridgen till en kompis och koppla in den på det nätverket. Då funkade det och höll även när jag kopplade tillbaka den hemma hos mig.
Jag lyckades lösa det genom att ta med bridgen till en kompis och koppla in den på det nätverket. Då funkade det och höll även när jag kopplade tillbaka den hemma hos mig.
Snyggt! Sent svar, men allt började fungera för mig efter jag slog av routern och lät det stå ett tag. Satt igång den igen och vips så dök bryggan upp på hue account!
(om någon annan har problem)
Ett möjligt knas med Philips hue bridge är att routern ger bryggan ett dynamiskt ip. Appen hittar därför inte bryggan. Min router har inte möjlighet att ge bryggan fast ip, så jag kan ej prova teorin…
Omstart och norsk reset är verkningslöst.
Ska prova ovan metod med att logga på den på annans nätverk.
Frustration…
Visa signatur
"Där hänsyn måste tagas finns ingen gemenskap" Krishnamurti