Permalänk

Koppla 2st routrar ihop

Hej
jag har trådlös router som saknar ethernet port för att köra vanlig nätverkskabel, kan jag koppla in min trådlösa router till en annan trådlös router som har ethernet port men saknar simkort, hur gör jag isåfall? Några inställningar? Dhcp tilldelningar?

Permalänk
Medlem

Jag antar att du vill komma åt internet över mobilnätet i den endast-trådlösa routern och vill av någon anledning använda RJ45-portarna för att koppla på trådad utrustning i router nummer två?

Kan du? Det beror på inställningsmöjligheterna i router nummer två.
Hur göra? Det beror på inställningsmöjligheterna i router nummer två.

(Du glömde alltså att berätta vilken utrustning du har, vad du vill åstadkomma och varför.)

Router nummer två ska i så fall i bästa fall inte agera router längre, även om det också skulle kunna vara en (sämre) möjlighet. Router nummer två måste gå att gå att konfigurera som WiFi-klient till den endast-trådlösa routerns WiFi. Börja där.

Permalänk

inteno d150

jag har inteno d150 som jag vill göra konfigurationen på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerbook:

jag har inteno d150 som jag vill göra konfigurationen på

Vad är det för trådlös router som du har?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

huawei e5577es-932

Permalänk
Medlem

Du vill ha en AP och köra den i client mode som du ansluter till det trådlösa nätverket som du sen kan koppla en switch till.

Permalänk
Skrivet av Powerbook:

huawei e5577es-932

den kan kopplas med usb och många routrar som har en usbport kan ansluta den vägen istället.

hittar dock inget på din inteno d150 router bara D-link N150 som kommer upp när jag söker på modellnamnet

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerbook:

jag har inteno d150 som jag vill göra konfigurationen på

Är det Inteno DG150 som du menar?

Den finns även med vitt hölje, samma i övrigt.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk

Luktar som att vill du få detta att fungera kommer du högst troligt få köpa till hårdvara vilket ganska troligt kommer sluta på ungefär samma pris som att du bara köper en ny router med stöd för trådlöst internet direkt och bara flyttar simkortet.

https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5119667,5811715,5741...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows