Permalänk
Medlem

Raspberry Pi Zero 2 W

Läste på Hacker News (1/2) att en ny Zero är på G. Enligt denna recension så presterar den betydligt bättre än föregångaren och ungefär i paritet med en RPI3.

• Broadcom BCM2710A1, quad-core 64-bit SoC (Arm Cortex-A53 @ 1GHz)

• 512MB LPDDR2 SDRAM

• 2.4GHz IEEE 802.11b/g/n wireless LAN, Bluetooth 4.2, BLE

• 1 × USB 2.0 interface with OTG

• HAT-compatible 40 pin I/O header footprint

• MicroSD card slot

• Mini HDMI port

• Composite video and reset pin solder points

• CSI-2 camera connector

• H.264, MPEG-4 decode (1080p30); H.264 encode (1080p30)

• OpenGL ES 1.1, 2.0 graphics

On sale now at $15: https://www.raspberrypi.com/products/raspberry-pi-zero-2-w/#f...
Announcement: https://www.raspberrypi.com/news/new-raspberry-pi-zero-2-w-2/

Permalänk
Medlem

Äntligen en ny Z, det var på tiden Hade väldigt gärna sett en version med 1GB RAM för några kronor extra dock. Ändå ett enormt steg upp i prestanda så lär bli mycket mer intressant för emulering, lättare Kodi-användning m.m. Lär väl dock bli smått omöjligt att få tag på en

Dykt upp ett par till recensioner från ExplainingComputers och Jeff Geerling:

Permalänk
Medlem

https://www.electrokit.com/produkt/raspberry-pi-zero-2-w/
180 kr och 108 st i lager.
Blir nog ett byte i övervakningskamerorna.

Permalänk
Medlem

Helt rätt gjort! Bara uppdaterat specsen och inte ändrat på layout för portar eller pins

Permalänk
Medlem

2 st beställda.
Nu bara 15 i lager.

Permalänk
Medlem

Och nu har electrokit slut i lager...

Permalänk
Medlem

Jahopp.. Slut i lager

Permalänk
Medlem

Aha, det var därför de fick in en laddning med Pi Zero W härom veckan, lagerrensning hos leverantören inför lansering... Surt för mig som väntat länge på en sådan och äntligen fick tag på en då men åas skall jag bara ha den som gateway till min väderstation så jag behöver inte mer prestanda (det är iaf vad jag försöker intala mig...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Och nu har electrokit slut i lager...

Skrivet av jompenleet:

Jahopp.. Slut i lager

Varför satt jag och sölade några minuter ... Tog slut medan jag knappade in mina uppgifter, nu lär man väl inte få se några i lager på ett bra tag.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur mycket ström behöver den här för att köra? De skriver om en ny adapter på 2,5 ampere men att det är overkill för raspberry pi zero 2.
Så vad är minimumkravet för strömförsörjningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hur mycket ström behöver den här för att köra? De skriver om en ny adapter på 2,5 ampere men att det är overkill för raspberry pi zero 2.
Så vad är minimumkravet för strömförsörjningen?

Jeff Geerling testade förbrukning i sin review: 410mA "Stress + WiFi". Så utan överklockning eller något anslutet bör den gå att köra på 500mA även om det kan bli tajt.

Permalänk
Medlem

Tack gode gud att jag fick electrokits nyhetsbrev och kunde gå in direkt och köpa en + stiftlist.
När jag kom in på sidan (var nog nästan helt överbelastad precis i början) fanns det 652 i lager, när jag hade lagt till den och letat upp stiftlisten och gjort betalningen så var saldot nere i 450st.
Nu är de som sagt slut i lagret.
Jag har varit valet och kvalet på att köpa en till gen 1 så detta kom helt perfekt i tid!

Permalänk
Medlem

Finns 33st Essentials kit i lager hos Electrokit i skrivande stund för 349kr. Knep ett sådant eftersom jag ändå ville ha låda till min gamla Zero 1 och HDMI-adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Finns 33st Essentials kit i lager hos Electrokit i skrivande stund för 349kr. Knep ett sådant eftersom jag ändå ville ha låda till min gamla Zero 1 och HDMI-adapter.

Ah, surt, när jag beställde i morse fanns den SKU:n inte i lager, men nu gör det det. Nåja, det är vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Ah, surt, när jag beställde i morse fanns den SKU:n inte i lager, men nu gör det det. Nåja, det är vad det är.

Nej såg av en slump när jag uppdaterade sidan att det kitet plötsligt fanns i lager. Måste ha dykt upp några timmar senare, lite mysko. Finns några enstaka kvar nu.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Högg den sista av dessa

Permalänk
Medlem

Finns på Thepihut fortfarande, max en per kund. https://thepihut.com/products/raspberry-pi-zero-2
Beställde en idag tillsammans med lite annat. Så nu är det bara att vänta 3 dagar på frakten och 3 veckor på Postnords förtullning så kan jag köra igång sen!

Permalänk
Medlem

Som tur var så hade electrokit ingen begränsning på att man bara fick köpa en, så jag tog två som får ersätta mina gamla Zero W.