Permalänk
Medlem

Tips på sidoprojekt C#

Hej på er! Jag pluggar till systemvetare, just nu inne på T4. Skulle vilja starta upp ett sidoprojekt som jag kan sitta och pilla med när tid finns över för det. 100% i utbildningssyfte.

Språkmässigt vill jag använda C#, i samband med någon SQL-baserad databas. IDE tänker jag mig Visual Studio.

Om jag fastnar på något vill jag ha möjlighet att kunna hitta en lösning online.

Vill därmed ha lite tips på vad ni anser vara ett bra projekt för detta ändamål!

Visa signatur

Gigabyte 3070ti Aorus Master | i7 12700kf | Noctua NH-D15 | Asus Z690-P | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz | WD Black SN850X 4TB | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Sånt är skitsvårt att hitta.
Ska du göra det för övningsskull så blir det nästan bara bra om du gör något som du är intresserad av och tycker är roligt.

Annars finns ju klassiker som involverar både c# och db att du gör något spel(enkelt) och sparar scoren i dbn.
Eller kanske en enkel version av ett forum/enrumschatt?

Håll det extremt enkelt är nyckeln

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI -> AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB -> Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> G.Skill 32GB (2x16GB)DDR5 6000MHz CL30 Trident Z Ne -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> 2 x WD BLACK SN850X SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Sånt är skitsvårt att hitta.
Ska du göra det för övningsskull så blir det nästan bara bra om du gör något som du är intresserad av och tycker är roligt.

Annars finns ju klassiker som involverar både c# och db att du gör något spel(enkelt) och sparar scoren i dbn.
Eller kanske en enkel version av ett forum/enrumschatt?

Håll det extremt enkelt är nyckeln

Tack för din input! Ett lite simplare spel låter faktiskt kul, definitivt något jag kan tänka mig hålla på med!

Visa signatur

Gigabyte 3070ti Aorus Master | i7 12700kf | Noctua NH-D15 | Asus Z690-P | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz | WD Black SN850X 4TB | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Kanske labba med en discord bot? Eller göra en SNES (eller liknande) emulator?