Laptop till skolan(archicad, revit, autocad, rhino samt några renderingsprogram)

Permalänk
Medlem

Laptop till skolan(archicad, revit, autocad, rhino samt några renderingsprogram)

Letar efter en laptop och tänkte passa på nu när det är BF.

Vi håller på att lära oss en del ritprogram och några renderingsprogram för visualiseringens skull. Nu undrar jag vad jag ska tänka på och ifall det är någon ni skulle rekommendera?

Jag ser att de flesta ligger på ca 512mb lagringsutrymme. Är det inte för lite?
16gb ram misstänker jag iaf att jag måste ha. Sen är det väl en vettig processor

Budget: 10-14k

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: 13PM/Pixel8Pro(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE, S21U, S10+

Permalänk
Samsung Sverige

https://www.inet.se/produkt/1966597/gigabyte-aorus-15p-15-6-i...

Denna skulle nog fungera bra för dig. Dessutom kan du över tid uppgradera ram-minne och internminnet

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

https://www.inet.se/produkt/1966597/gigabyte-aorus-15p-15-6-i...

Denna skulle nog fungera bra för dig. Dessutom kan du över tid uppgradera ram-minne och internminnet

//Daniel

Jag är väldigt nära att lägga en order på den där. Verkar helt sjuk för priset

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av nmap:

Jag är väldigt nära att lägga en order på den där. Verkar helt sjuk för priset

Ja, det blir nog svårt att hitta någonting mycket bättre

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Ja, det blir nog svårt att hitta någonting mycket bättre

//Daniel

Den är grym! Gick smidigt att fixa till allting o få till win 11. Spelmässigt och programmerings-mässigt noll problem!