Starfield listas på Steam inför lansering hösten 2022

Permalänk
Melding Plague

Starfield listas på Steam inför lansering hösten 2022

Med ett knappt år till lansering letar sig Starfield ut på Steam, där tidigare utfästelse om lansering hösten 2022 står fast.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Finns risk för förseningar.

Permalänk
Medlem

Well även om det lanseras 2022 när det är tänkt så är det väl bara att lägga på 1 år till för att få det patchat och lagom spelbart,de är ju inte kända för att ha spel som fungerar bra vid launch, vilken dock typ inga är idag..

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Well även om det lanseras 2022 när det är tänkt så är det väl bara att lägga på 1 år till för att få det patchat och lagom spelbart,de är ju inte kända för att ha spel som fungerar bra vid launch, vilken dock typ inga är idag..

Samt att efter 1år kommer mod-communityn fixat en uppsjö av QoL mods till spelet. Har inte varit såhär taggad på ett spel sedan Subnautica Below Zero!

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Avstängd

Finns väl knappt någon Pre-Alpha Gameplay släppt ännu?

Känns som om det är exakt vad som kommer att "lanseras": Early Pre-Alpha Access med tanke på hur lite som känns till om spelet i dagsläget.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Finns väl knappt någon Pre-Alpha Gameplay släppt ännu?

Känns som om det är exakt vad som kommer att "lanseras": Early Pre-Alpha Access med tanke på hur lite som känns till om spelet i dagsläget.

Exclusive super-early access to intro-pre-alpha test build straight from Github, buyers get ultra super duper mega cool gold-RGB skin and one million in-game currency! Only 199.99 USD! Order now!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Då Skyrim släpptes 11/11/11 så räknar jag med att Starfield släpps 22/22/22.

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

Då Skyrim släpptes 11/11/11 så räknar jag med att Starfield släpps 22/22/22.

Kanske på en annan planet. Såvitt jag vet har inte jorden 22 månader.

Är inte Starfield det spelet där Bethesda även kommer lansera en helt ny motor av Gamebryo eller en helt ny motor där även TES 6 och nästa Fallout spel kommer bygga på?

TES 6 kommer vi nog inte få se förrän tidigast 2025.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Kanske på en annan planet. Såvitt jag vet har inte jorden 22 månader.

Är inte Starfield det spelet där Bethesda även kommer lansera en helt ny motor av Gamebryo eller en helt ny motor där även TES 6 och nästa Fallout spel kommer bygga på?

TES 6 kommer vi nog inte få se förrän tidigast 2025.

Det där med 22/22/22 kan nog Todd Howard ordna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Korgüll:

Det där med 22/22/22 kan nog Todd Howard ordna.

Haha, det får mig att tänka på klassiska låten "It Just Works" från Todd Howard (riktig banger):

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Kanske på en annan planet. Såvitt jag vet har inte jorden 22 månader.

Va, är det sant???

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av dlq84:

Va, är det sant???

The more you know

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Retro stripes är så heta just nu

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Kanske på en annan planet. Såvitt jag vet har inte jorden 22 månader.

Är inte Starfield det spelet där Bethesda även kommer lansera en helt ny motor av Gamebryo eller en helt ny motor där även TES 6 och nästa Fallout spel kommer bygga på?

TES 6 kommer vi nog inte få se förrän tidigast 2025.

Många planeter har inte ens månader, eller så kan dagarna vara längre än åren (Venus till exempel)

Det blir förresten en officiell ’woosh’ på den:

Permalänk
Medlem

Fasen, börjar bli dags att spela skyrim snart!!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Skrivet av medbor:

Många planeter har inte ens månader, eller så kan dagarna vara längre än åren (Venus till exempel)

Det blir förresten en officiell ’woosh’ på den:
https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/018/467/1355331549061.jpg

Nej det är sant. Vilket är ganska häftigt när man tänker på det.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av KorvMos:

Fasen, börjar bli dags att spela skyrim snart!!

Nej, vänta. Ultimate-super-duper-epic-lootbox edition kommer nog snart.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt osäker rörande Creation Engine 2. Creation Engine 1 har massiv teknisk skuld och hur bra två är tror jag vilar mycket på om de skrivit om massvis med kod för att minska skulden eller bara byggt på ettan. Är det omskrivningar så kanske de kan få något bra. Är det påbyggnad så förklarar det varför det tar så lång tid och jag har begränsade förhoppningar på spelets kvalité isf. Dessvärre så är det andra oftast vinnande bland företagsledningar, för att prompt sedan följas med en fråga varför det blev så dyrt när den tekniska skulden står i taket.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Jag var först på bollen på både Fallout 4 och Fallout 76. Med facit i hand så var det inte särskilt lyckat med mängder med buggar.

Jag kommer inte göra om samma sak med Star Field. Vill dessutom se gameplay innan jag gör något. Om det är för likt Outer Worlds blir det inget köp i första läget. En youtube-kanal som följer skvaller kring Star Field är Skullzi och hans gräv av vad spelet kommer innehålla har än så länge inte varit särskilt imponerande för min del.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Nej, vänta. Ultimate-super-duper-epic-lootbox edition kommer nog snart.

Nej, nej, Definitive Edition av Grove Street Games släpps inom kort.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Hedersmedlem

Starfield är en titel som Bethesda verkligen inte får misslyckas med, för då blir jag mycket ledsen i ögat...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hjälpsam

Jag är nog lite sugen trotts allt.

Off Topic;
När släpps Star Citizien då, någon som vet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av philipborg:

Jag är väldigt osäker rörande Creation Engine 2. Creation Engine 1 har massiv teknisk skuld och hur bra två är tror jag vilar mycket på om de skrivit om massvis med kod för att minska skulden eller bara byggt på ettan. Är det omskrivningar så kanske de kan få något bra. Är det påbyggnad så förklarar det varför det tar så lång tid och jag har begränsade förhoppningar på spelets kvalité isf. Dessvärre så är det andra oftast vinnande bland företagsledningar, för att prompt sedan följas med en fråga varför det blev så dyrt när den tekniska skulden står i taket.

Skönt ändå att det pratas om teknisk skuld, begreppet fanns nästan inte för ett par år sedan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Skönt ändå att det pratas om teknisk skuld, begreppet fanns nästan inte för ett par år sedan.

Kanske inte i bredare kretsar, men inom mjukvaruutveckling har det ju varit ett etablerat begrepp i flera decennier. Det är en naturlig del av programmering, och alla som varit inblandade i lite större projekt har troligtvis erfarenhet av att det inte bara går att plåstra över problem hela tiden.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av perost:

Kanske inte i bredare kretsar, men inom mjukvaruutveckling har det ju varit ett etablerat begrepp i flera decennier. Det är en naturlig del av programmering, och alla som varit inblandade i lite större projekt har troligtvis erfarenhet av att det inte bara går att plåstra över problem hela tiden.

Själv varit involverad i programmering och detta var inget jag hörde uppifrån innan för ca fem år sedan.
Att det fanns en teknisk skuld var för oss givetvis självklart, men vi pratade mer om ryggsäck.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jodå, Starfield är nog enda spelet jag är riktigt hypad på av allt som är utannonserat framgent och vid denna tidpunkt. Apropå moddar så har jag inte följt med kring Fallout 4 efter att jag klarade av det. Köpte och spelade det på lanseringsdagen och tyckte det var kul, men på mod-sidan hann jag aldrig märka av att det kom nära Skyrim i termer of QoL-moddar och annat. Vet inte status på nyare utgåvor, men original-Skyrim är ju bra mycket sämre utan t.ex. SkyUI och Unofficial patches. Återstår att se lite mer spelsekvenser i trailers nästa år, men ser bara det bra ut så lär jag nog förboka Starfield.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Det bästa med Starfield är att man är närmare ES 6. Bonus om spelet i sig är bra.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Köp inte förräns det är skarp release och ni sett hur det spelas, tar väl 1 dag max innan det dyker upp på youtube.
Banka inte pengar till spelbolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Köp inte förräns det är skarp release och ni sett hur det spelas, tar väl 1 dag max innan det dyker upp på youtube.
Banka inte pengar till spelbolag.

bara vänta på att moddare fixar spelen as per usual. tar väl iaf ett halvår innan skepp slutar flyga baklänges och karaktärer slutar falla igenom rymdskeppen