Datorn låter som jag har ett traditionell HDD, men icke

Permalänk
Medlem

Datorn låter som jag har ett traditionell HDD, men icke

Hej,

Har ett litet lustigt problem, eller nja. Egentligen knappt det heller. Men min dator låter som det sitter ett mekanisk hårddisk i den, men det har jag inte. Funderar på om ljudet kommer från nätaggregat, eller vart skulle det annars komma ifrån?
Inga kablar som ligger emot fläktar.
CPU, mobo och ram från sommaren 2019 då zen 2 släpptes. Grafikkort från nu i november. SSD dryga året. Och elefanten i rummet, nätaggregat är från 2013.

Låter i Windows miljö men mer påtagligt när jag spelar.

Vad kan det vara? Håller nätaggregat på att ge upp eller vad kan det vara? Inte coilwine heller.

Hittade denna på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=SeahtqeTrGo
Om man tar bort coilwine ljudet, då är det något knastrande ljud, precis det ljudet.

Har inte haft datorn på skrivbordet innan, kanske därför jag hör det först nu.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Japp troligaste är det nätagget...speciellt om ljudet hörs via ej högtalare/lurar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Japp det hörs från datorlådan, har jag lurar på mig hör jag inte det längre. Så inte något jättehögt ljud direkt.
Men frågan är om nätaggregat håller på att ge upp eller bara att jag hör det nu pga att jag flyttat upp datorn på skrivbordet 🤔

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X