Xtrfy M4 Wireless – en fantastisk och anpassningsbar trådlös spelmus

Permalänk
Melding Plague

Xtrfy M4 Wireless – en fantastisk och anpassningsbar trådlös spelmus

Svenska Xtrfy har äntligen klippt kabeln när senaste spelmusen M4 Wireless besöker testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varianten med sladd lämnade jag tillbaka för sladdarna var så hårda att musens vikt blev irrelevant.
Riktigt stel och störande.

Så dessa kan ha potential, passformen är riktigt bra och slipper man sladden så försvinner ju det enda problemet jag hade med dom.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut men upp till 75 timmars batteritid är alldeles för dåligt. Skulle inte orka ladda var femte dag. Min G305 håller månader innan batteriet behöver bytas.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på håltrenden, blir det inte hur äckligt som helst? Tycker det är tillräckligt svårt att rengöra utan hål Det går ju uppenbarligen att bygga lätta möss utan (GPX Superlight). En trend jag verkligen skulle vilja se är att skruvarna inte satt under glidytorna, skulle verkligen underlätta brytarbyte. Mig veterligen är det bara ASUS som har det (i kombination med hotswap) på Gladius-serien.

Skrivet av Scarabeo:

Ser väldigt bra ut men upp till 75 timmars batteritid är alldeles för dåligt. Skulle inte orka ladda var femte dag. Min G305 håller månader innan batteriet behöver bytas.

Förhoppningsvis är det betydligt längre med belysning avslagen.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

15,8ms på Glorious Model O låter VÄLDIGT märkligt.. Både RTINGS och https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-QI7-LY9Ul_DsVE4ZOqBQ... visar på något helt annat.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Vad är det för batteri? Egen special modell eller något standard format? Kan vara bra att veta för oss som har en mus i 15 år. Min förra logitech höll så länge. Köpte en ny trådad men nästa blir nog trådlös och denna kanske man kan hitta i fyndhörnan om några år. Eller beggad med dött batteri.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag är på jakt efter en ny mus efter att min trotjänare börjat glappa i scrollande efter herrejösses massa år. Men, låter som lite väl lite batteritid samt, alla dessa hål, känns ju som att den kommer bli riktigt skitigt efter ett tag

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Har en M4 som jag fått byta ut 2 gånger på 2 för att scrollhjulet sakta men säkert går sönder. Nu har samma fenomen börjat hända på nummer 3. Aldrig haft några större problem med scrollhjul på andra spelmöss genom åren. Blir inga fler M4 för egen del, annars är det en riktigt skön mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Jag förstår mig inte på håltrenden, blir det inte hur äckligt som helst? Tycker det är tillräckligt svårt att rengöra utan hål Det går ju uppenbarligen att bygga lätta möss utan (GPX Superlight). En trend jag verkligen skulle vilja se är att skruvarna inte satt under glidytorna, skulle verkligen underlätta brytarbyte. Mig veterligen är det bara ASUS som har det (i kombination med hotswap) på Gladius-serien.

Förhoppningsvis är det betydligt längre med belysning avslagen.

Jag tänker också: spillolyckor, handsvett, allmänt äckel...

Musen kommer ju vara färdig för tippen på max ett år tänker jag

Permalänk
Medlem

Som vanligt skit tråkigt, no left hand.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag är vänsterhänt och kränkt av denna mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tänker också: spillolyckor, handsvett, allmänt äckel...

Musen kommer ju vara färdig för tippen på max ett år tänker jag

Lite så ja. Ska man sitta med en jäkla bomullspinne och göra rent varenda hål, skruva isär och förstöra gliddynorna var sjätte månad för att göra rent eller hur är det tänkt? Blåsa med tryckluft känns spontant inte som en så bra idé med tanke på att det kan blåsa in skit lite varstans.

Kanske bara jag som är OCD:ig men jag hatar verkligen skitig mus/tangentbord

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Lite så ja. Ska man sitta med en jäkla bomullspinne och göra rent varenda hål, skruva isär och förstöra gliddynorna var sjätte månad för att göra rent eller hur är det tänkt? Blåsa med tryckluft känns spontant inte som en så bra idé med tanke på att det kan blåsa in skit lite varstans.

Kanske bara jag som är OCD:ig men jag hatar verkligen skitig mus/tangentbord

Bada hela musen i isopropanol?

Permalänk
Medlem

Förstår inte syftet med trådlöst om du ändå måste ha en kabel dragen till musen för laddning, om musen använder bytbara batteri är det ju en sak.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Förstår inte syftet med trådlöst om du ändå måste ha en kabel dragen till musen för laddning, om musen använder bytbara batteri är det ju en sak.

men du laddar väl när du inte använder den. eller iaf försöker att göra det.
skulle inte kunna gå tillbaka med den där tunga jobbiga kabeln som drar ner än.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Förstår inte syftet med trådlöst om du ändå måste ha en kabel dragen till musen för laddning, om musen använder bytbara batteri är det ju en sak.

Har en logitech g pro superlight. Batteriet varar minst 7 dagar (använder musen 4-8h/dag) innan det behövs laddas så är oftast inget problem.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Qside:

Har en logitech g pro superlight. Batteriet varar minst 7 dagar (använder musen 4-8h/dag) innan det behövs laddas så är oftast inget problem.

Same och jag laddar när jag äter lunch eller går afk.
Har aldrig hänt jag använder den med sladd i.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Jag har denna och jag älskar den!

Att den skulle vara svår att greppa är inget jag har problem med. Det är snarare att detta är den första mus jag kan lyfta utan bekymmer medans tummspetsen ligger över sidoknappen

Permalänk
Medlem

Supernöjd med min. Inget att klaga på annat än att jag kan bli överraskad över att den behöver laddas. Skulle inte säga att batteritiden är ett problem. Har laddat den ett fåtal gånger sen jag köpte den (release).

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

M4 var för mig så liten och när jag istället skaffade Deathadder Elite V2 så har det blivit svårare och ens vilja lämna den.

Större och väger bara 10g mer än M4, så perfekt balans i vikt och storlek.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Lite så ja. Ska man sitta med en jäkla bomullspinne och göra rent varenda hål, skruva isär och förstöra gliddynorna var sjätte månad för att göra rent eller hur är det tänkt? Blåsa med tryckluft känns spontant inte som en så bra idé med tanke på att det kan blåsa in skit lite varstans.

Kanske bara jag som är OCD:ig men jag hatar verkligen skitig mus/tangentbord

Jag har en gwolves sköll som jag brukar slänga in i diskmaskinen. Skulle nog säga att den är lättare att rengöra än traditionella möss.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Har en M4 som jag fått byta ut 2 gånger på 2 för att scrollhjulet sakta men säkert går sönder. Nu har samma fenomen börjat hända på nummer 3. Aldrig haft några större problem med scrollhjul på andra spelmöss genom åren. Blir inga fler M4 för egen del, annars är det en riktigt skön mus.

Säker på att den inte är smutsig? Hade en logitech mus i 15 år. Det man fick göra ibland var att öppna den och göra rent den. Ofta var det scroll hjulet man började märka av när den blev skitig. Damm tar sig in lite överallt och ställer till det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja pröva denna och jämföra med g305, men priset är för mycket för mig iaf för en mus.

Permalänk
Medlem

Ser handsvetten bara droppa ned i kretsarna.

Permalänk
Medlem

Left left behind

Skrivet av aliassund:

Jag är vänsterhänt och kränkt av denna mus.

Finns det någon bra trådlös mus i liknande viktklass för vänsterhänta, true left eller ambidextriös?

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Skrivet av Puttrickio:

Finns det någon bra trådlös mus i liknande viktklass för vänsterhänta, true left eller ambidextriös?

G pro wireless, (inte superlight)

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Mormis:

Förstår inte syftet med trådlöst om du ändå måste ha en kabel dragen till musen för laddning, om musen använder bytbara batteri är det ju en sak.

Jag använder en laddstation, grymt smidigt, laddar en gång i veckan och tar kanske max en timme eller något när man gör något annat

Kommer aldrig kunna gå tillbaka till trådat efter ha upplevt friheten med trådlöst, det är helt omöjligt

https://www.inet.se/produkt/6609964/razer-mouse-dock-chroma

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amiroo:

Jag har en gwolves sköll som jag brukar slänga in i diskmaskinen. Skulle nog säga att den är lättare att rengöra än traditionella möss.

Tar du ut elektroniken först eller åker den in som den är?

Visa signatur

Stationär: 7600XT - Radeon 6800 XT
Bärbar: HP Omen 15 - Ryzen 4800H, RTX 2060
Server: Define R3 - Phenom II X6 - WD 3TB Red x3, Seagate Ironwolf 3TB x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CE71:

Tar du ut elektroniken först eller åker den in som den är?

Åker in som den är, dock med usb anslutningen hängandes utanför maskinen. 30 min cykel, ingen diskmaskinstablett.

Kan funka med någon droppe eller två handdiskmedel.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amiroo:

Åker in som den är, dock med usb anslutningen hängandes utanför maskinen. 30 min cykel, ingen diskmaskinstablett.

Kan funka med någon droppe eller två handdiskmedel.

Hur tar man bort någon annans inlägg?

Menar du det på riktigt? Jag tror verkligen inte manualen nämner något ens nära ’dishwasher safe’, är den ens stänktålig?

Kul att det gått bra för dig, men hoppas jag bara missat skämtet eller något...