Viewsonic px-747. 4k problem (vit/död pixel)

Permalänk

Viewsonic px-747. 4k problem (vit/död pixel)

Hej jag köpte just en ny projektor av en snubbe. Och när jag startar upp peojektorn är det en vit prick som lyser nere i hörnet. Antar det är en död pixel som det nu heter ? Jag har betalat just nu en liten del av projektorn. Har kvar att betala 1500kr han sa det var lungt att kunna betala sen. Nu till frågan och jag vill gärna få svar om detta är ett stort problem kommer det bli värre så projektorn blir helkass och går sönder ? Eller kommer det gå köra på som vanligt för detta är inget stort problem enligt mig det går att annvånda utan problem. Vad tycker ni ? MvH / Linus

Här är en bild

Rubrik förtydligad /mod
Permalänk
Medlem

Om jag förstår dig rätt så har du köpt den av en privatperson? Beroende på hur varan beskrevs av säljaren och problemets storlek har du olika möjligheter att få tillbaka pengarna. Vill du veta mer kan du läsa här.

Om det rör sig om en död pixel så brukar de vanligtvis inte sprida sig, så problemet borde bestå i sin nuvarande form! Kan tyvärr ej se bilden!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Bildexpert 📺

Ser ut som en helt vanlig död pixel, i detta fall troligen en mikrospegel på DMD-chippet som fastnat i ON-läget. Detta sprider sig inte utan kan dessutom vara tillfälligt. Om det inte stör dig kan du lugnt fortsätta utan oro.