Teams add in i Outlook vill verkligen inte fungera.

Permalänk
Medlem

Teams add in i Outlook vill verkligen inte fungera.

Har en dator där användaren har Teams och senaste Outlook (365).
Som standard finns det en knapp vid bokning av möte, "Nytt Teams-möte" eller liknande.
Den har försvunnit i Outlook.
I startläget (med eposten uppe) så finns dock "Dela i Teams".

Tillägget är aktiverat i Outlook
VBA är aktiverat
Startat om, skapat om profilen för Outlook.
Rensat teams cache
Kört Office Scrub - Installerat Office igen
Installerat om Teams, clean install
LoadBehavior kollat, hittar inget konstigt
Registrerat tillägget med regsvr32

Skype verkar ingå i denna licens, men har inaktiverat det.
Förra veckan var samma problem, men räckte med att inaktivera Skype, nu hjälper det inte.

Inget hjälper, vad kan man göra?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Går det testa för användaren på annan dator, och annan användare på samma dator om samma fel uppstår?

Vi har haft lite spökliga saker där det pekat oss åt rätt håll när vi trott det var app fel när det var kontofel.

Tyvärr ej så insatt i 365 då det inte är ett av mina huvudintressen

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Har du startat programmet Teams i datorn innan du startar Outlook?

Permalänk
Medlem

Märkt exakt samma sak på mitt jobb och ibland så går det inte att lösa utan en komplett ominstallation av datorn enligt min erfarenhet tyvärr.
Skype och teams på samma maskin har också en tendens att krångla mer än vanligt med pluginen så kan du avinstallera skype kan det hjälpa.
Om det blir för omständigt med ominstallation, användaren kanske inte vill detta så brukar vi hänvisa till att använda kalendern i teams och skapa mötet därifrån. Det funkar 100% av gångerna.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem

Jag slår ett slag för Microsoft Support and Recovery Assistant (SaRA)! Det brukar lösa den typen av problem.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av SirMacke:

Har en dator där användaren har Teams och senaste Outlook (365).
Som standard finns det en knapp vid bokning av möte, "Nytt Teams-möte" eller liknande.
Den har försvunnit i Outlook.
I startläget (med eposten uppe) så finns dock "Dela i Teams".

Tillägget är aktiverat i Outlook
VBA är aktiverat
Startat om, skapat om profilen för Outlook.
Rensat teams cache
Kört Office Scrub - Installerat Office igen
Installerat om Teams, clean install
LoadBehavior kollat, hittar inget konstigt
Registrerat tillägget med regsvr32

Skype verkar ingå i denna licens, men har inaktiverat det.
Förra veckan var samma problem, men räckte med att inaktivera Skype, nu hjälper det inte.

Inget hjälper, vad kan man göra?

Min heldesk personal har korrigerat det för slutanvändare genom att
1. göra en clean install utav Teams och Outlook (ta även bort epost-profilen lokalt för användaren).
2. Starta Teams innan Outlook startas
3. Starta Outlook.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Går det testa för användaren på annan dator, och annan användare på samma dator om samma fel uppstår?

Vi har haft lite spökliga saker där det pekat oss åt rätt håll när vi trott det var app fel när det var kontofel.

Tyvärr ej så insatt i 365 då det inte är ett av mina huvudintressen

Skrivet av Telo:

Har du startat programmet Teams i datorn innan du startar Outlook?

Ja, ingen skillnad.

Skrivet av Mrwite:

Märkt exakt samma sak på mitt jobb och ibland så går det inte att lösa utan en komplett ominstallation av datorn enligt min erfarenhet tyvärr.
Skype och teams på samma maskin har också en tendens att krångla mer än vanligt med pluginen så kan du avinstallera skype kan det hjälpa.
Om det blir för omständigt med ominstallation, användaren kanske inte vill detta så brukar vi hänvisa till att använda kalendern i teams och skapa mötet därifrån. Det funkar 100% av gångerna.

Skype verkar ingå i användarens licens, således installeras det med Office.
Man kan klart göra en xml och exkludera Skype kanske.

Skrivet av Jink:

Jag slår ett slag för Microsoft Support and Recovery Assistant (SaRA)! Det brukar lösa den typen av problem.

Nix, hjälpte inte tyvärr.

Skrivet av Xyborg:

Min heldesk personal har korrigerat det för slutanvändare genom att
1. göra en clean install utav Teams och Outlook (ta även bort epost-profilen lokalt för användaren).
2. Starta Teams innan Outlook startas
3. Starta Outlook.

Testat, fungerar inte.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]