Bra tangentbord för Android, som klarar sammansatta ord?

Permalänk
Hedersmedlem

Bra tangentbord för Android, som klarar sammansatta ord?

Jag har kört SwiftKey i bra många år nu, men börjar bli för irriterad på det med dåliga ordförslag; har sagt till den att sluta föreslå vissa ord, vilket den ignorerar, och den lär sig inte heller nya (som namn på mina bekanta; grannens namn blir oftast "klinik").

Jag skulle vilja ha ett som klarar av sammansatta ord, som ju är väldigt vanliga i svenskan. Finns ord A i ordlistan och ord B i ordlistan bör den kunna använda grammatiska regler för att förstå när AB också är giltigt, och ge det som förslag, även om AB inte står med i ordlistan.

Därtill skriver jag nästan enbart med swipe (SwiftKey kallar det Flow, Gboard "Glide Typing"), så det vill jag inte vara utan.

Jag ser det även i princip som ett krav att den automatiskt förstår när jag vill skriva på svenska och när jag vill skriva på engelska, utan att själv behöva ändra språk (vilket också gör att man kan dra in engelska ord mitt i en mening vid behov).

Finns det något som klarar av detta bättre än SwiftKey?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Följer intresse, eftersom jag menar att tangentborden inte kan svenska, varför det är en ständigt pågående brottningsmatch…

Permalänk

Död tråd, men söker fortfarande efter en lösning på detta.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 5600X @4.3 Motherboard: B550-P PLUS GPU: EVGA 3080
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X