Permalänk
Medlem

Tips till min chef som felstavar konstant

Hej!
Letar efter en 60% tangentbord som är passande till någon som endast skriver alltså ingen gaming . Min chef kör för tillfället barbär data med membrane o misstänker att det kan va faktorn till hans konstanta stavfel(även stress är faktor) Funderade på mekaniska tangentbord men känns overkill? Dom får gärna va tysta då han sitter på Cafe o arbetar som mest. Har ni något tips så dela gärna,jag är trött på att rätta till hans stavfel😅✌️

Permalänk
Skrivet av Pachito:

Hej!
Letar efter en 60% tangentbord som är passande till någon som endast skriver alltså ingen gaming . Min chef kör för tillfället barbär data med membrane o misstänker att det kan va faktorn till hans konstanta stavfel(även stress är faktor) Funderade på mekaniska tangentbord men känns overkill? Dom får gärna va tysta då han sitter på Cafe o arbetar som mest. Har ni något tips så dela gärna,jag är trött på att rätta till hans stavfel😅✌️

Ledsen, men stavar någon fel konstant beror det antingen på att de inte kan stava (exempelvis på grund av bristande kunskap eller dyslexi) eller på att de inte bryr sig om hur de stavar.
Ingetdera löses med hjälp av prylar.

Permalänk

Kanske något gratisprogram såsom grammarly kanske kan hjälpa?

Permalänk

"Hörrdu chefen du skriver som en kratta. Här är en gaming keyboard kanske det hjälper ?" :D:D

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 4080,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios (Ultra 9 275HX, RTX 5070Ti 12Gb, 32Gb DDR5)

Permalänk
Hedersmedlem

*Ohjälpsamma inlägg raderade*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag kan bara tala för mig själv, men att ta med ett separat tangentbord till en laptop jag ska sitta och skriva på från ett café ligger rätt lågt ner på listan över saker jag kan tänka mig att göra. Och som andra har skrivit, jag tror inte du kan kasta pengar på problemet att någon stavar som en kratta. Det finns backspace på laptops också.