konstigt problem, sidan iframe blir för liten

Permalänk
Medlem

konstigt problem, sidan iframe blir för liten

jaha, då vart det dags igen...

hddn krashade, och jag fick göra om hemsidan på nytt, dock har jag stött på ett mkt störande problem...

iframe, som är i mitten på indexsidan visas endast på en liten del av sidan, jag vill att den ska sträcka ut så att det som är under iframe kommer längst ner på sidan...

det fungerade igår, men jag har ju förlorat allt, och kommer inte på vad som är fel

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Broby Trading AB</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link href="stil.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body> <center> <table width="750" heigth="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td height="75" width="750" background="gfx/topbg.gif" align="top"> <p class="lank">            <a href="main.html" target="iframe">Framsida</a> | <a href="produkter.html" target="iframe">Produkter</a> | <a href="foretaget.html" target="iframe">Om oss</a> | <a href="kontakt.html" target="iframe">Kontakta oss</a> </p> </td> </tr> <tr> <td height="*" align="center"> <iframe src="main.html" name="iframe" width="698" height="100%" align="middle" scrolling="auto" frameborder="0"></iframe> </td> </tr> <tr> <td width="750" height="50" background="gfx/bottombg.gif" align="bottom"> <center> <p class="copyright">Copyright ©2003 Broby Trading<br> Webmaster: <a href="Per Edgren" onClick="MyWindow=window.open('per.html','MyWindow','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=300,height=110,top=163,left=168'); return false;">Per Edgren</a> </p> </center> </td> </tr> </table> </center> </body> </html>

Permalänk

Re: konstigt problem, sidan iframe blir för liten

Alltid dessa små skitfel som man inte upptäcker. Jag har gjort de så många gånger att jag faktiskt lärt mig hitta dem rätt snabbt.

Ska vi leka "hitta stavfelet"?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng

<table width="750" heigth="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">

Permalänk

PS.

Det är nog "valign" du är ute efter i top- och bottomcellerna. Inte "align".

DS.

Permalänk
Medlem

hehe... kom just på det

sedan ska jag varken ha align eller valign där, det var bara ett desperat försök att hitta problemet