Permalänk

Lian Li o11D Evo

Hejsan, hoppas detta hamnar på rätt ställe.

Lyckades plocka hem Ryzen 7 5800x3d och Corsair iCUE H150i ELITE LCD på Inet/Sweclocker rean. Då började planerna flyga iväg om nytt chassi och annat smått och gott. Så nu ska processor, chassi, fläktar, ram bytas ut och en till disk ska in. Det var nu jag började vela mellan chassin och fläktar.

Tänkte först att jag skulle köra på Lian Li o11 mini tills jag såg vad en PSU för det chassit skulle kosta så då började jag kolla på Lian Li o11 air mini som tar fullstort PSU men då märkte jag att den inte tar en 360 AIO så då gick det med bort. Då började jag kolla på Lian Li o11D evo, även om det är lite större en jag behöver så ser det fortfarande bra ut. Men nu kommer min nojighet om fläktar + aio. Hade gärna kört lian li's fläktar då det gör det mycket enklare med kabeldragning. Har tänkte mig 6st utöver aio så blir en hel del kablar. Men funderar på om det ser konstigt ut med corsair fläktar (har tänkt ha min aio som intag på sidan) på aio och lian li fläktar uppe och nere? Har också kollat på corsair fläktar och de som verkar likna fläktarna mest på aio:n ska vara Corsair iCUE ML120 RGB Elite PWM 120mm men verkar nästan omöjligt att hitta i svart 3 pack längre. Vet inte om de fläktarna har utgått från deras sortiment. Även kollat på corsairs andra fläktar men om man kollar luftflöde och lufttryck så verkar lian li's fläktar bättre plus att jag slipper kablarna då.

Ursäkta att jag kanske gjort det hela krångligare än det behöver vara.
Det jag undrar mest är, har Corsair iCUE ML120 RGB Elite PWM 120mm svarta 3-pack utgått?
Tror ni det skulle se konsigt ut att blanda corsair aio med lian li fläktar?

Om någon har tips, är i liknande sits eller har helt andra rekommendationer tar jag gärna emot det.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hej, jag köpte också Corsair iCUE H150i ELITE LCD på Inet rean.

Ville också köpa till Corsair iCUE ML120 RGB Elite PWM 120mm svarta 3-pack. Men såg senare att dem listades som utgått på Inet och andra ställen. Så då beställde jag från amazon.se som har i lager, men dock med längre leveranstid, förväntad leverans står som 13 december på min order.

vet inte varför dem ska utgå från sortimenten, men ser ut som att dem har gjort det i alla fall :/

Tycker med det är svårt att veta hur det ska se ut att blanda olika fläktar. Därför valde jag att beställa samma till alla fläktplatser och kunna styra med icue, kommer ha 4 ML120 RGB Elite i chassit utöver dem 3 på H150i kylaren. (Det var svårt i sig att först förstå hur allt ska kopplas för att kunna styras). (Det ingick 3 fläktar till nya chassit av annan modell som kommer få gå till en annan dator)

Ett annat alternativ kan vara att prova och se hur det ser ut och ev byta ut dem på H150i i efterhand om du inte gillar det? vet dock inte hur bökigt det skulle vara efter att det redan sitter i chassit. blir ju dock också extra kostnad om du byter ut dem till lian li fläktar.

Att köra allt med samma fläktkontrollers / programvara är också en fördel som jag kan se, Lian li har en egen fläkt hub och programvara ser det ut som. och Corsair har en annan egen. Vet inte hur du tänkt koppla allt men det kanske är något att tänka på med.

Permalänk

Använder 9 st QL 120 på lägsta fart och det kyler mer än tillräckligt i mitt Lian Li O11 dynamic PCMR.
Systemet låter väl ca 30db max.
Kör botten och sida insug och top(Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm) utsug.
QL är schyssta iom att de lyser lika både fram o bak.
Kabeldragning är värre men inte så svårt att få snyggt.

Permalänk
Medlem

Wow Lian li fläktarna med infinity mirror ser ut att vara väldigt snygga! till det chassit dessutom

Permalänk
Skrivet av Afra:

Wow Lian li fläktarna med infinity mirror ser ut att vara väldigt snygga! till det chassit dessutom

Ja, har funderat på dem men såg också att Inet släppte dessa idag och ser ännu smidigare ut att kunna daisy-chaina 2x3 fläktar.
https://www.inet.se/produkt/5324204/lian-li-uni-fan-sl120-rgb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellmannn:

Ja, har funderat på dem men såg också att Inet släppte dessa idag och ser ännu smidigare ut att kunna daisy-chaina 2x3 fläktar.
https://www.inet.se/produkt/5324204/lian-li-uni-fan-sl120-rgb...

wow otroligt snygga, blir sugen på att avbeställa mina och köra på dem istället nu ju

Permalänk
Medlem

Är det av intresse så har jag ett Lian-li PC-O11 Dynamic + 360mm Fractal Design Aio till salu för en rimlig peng om du vill testa
Finns även PSU som sitter i chassit om man är intresserad av det.

Permalänk
Medlem

Också lite nyfiken på detta chassi, men kunde inte hitta någon info om det går att vända så att glaset hamnar på höger sida istället för vänster?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FireFox:

Också lite nyfiken på detta chassi, men kunde inte hitta någon info om det går att vända så att glaset hamnar på höger sida istället för vänster?

Det går att invertera chassit, Steve på Gamers Nexus visar hur ungefär 3 minuter in i detta klipp:

https://youtu.be/o0wecnSTdy4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Också lite nyfiken på detta chassi, men kunde inte hitta någon info om det går att vända så att glaset hamnar på höger sida istället för vänster?

Det kan du göra. Du bokstavligen vänder på hela chassit så att du får glaset på höger sida istället med skillnaden att du får en inverterad layout.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Havrefras_:

Är det av intresse så har jag ett Lian-li PC-O11 Dynamic + 360mm Fractal Design Aio till salu för en rimlig peng om du vill testa
Finns även PSU som sitter i chassit om man är intresserad av det.

Har redan en AIO och PSU och är nog Dynamic Evo som är av mest intresse, men tack ändå!