Torrent-client för gammalt OSX (high sierra)

Permalänk

Torrent-client för gammalt OSX (high sierra)

Finns det några? uTorrent funkar inte och Google är inte till stor hjälp.

På förhand tack.

Permalänk
Medlem

Testat qbittorent? Liknande funktionalitet med uTorrent.

Permalänk
Medlem

transmission?

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Skrivet av Larrxi:

Testat qbittorent? Liknande funktionalitet med uTorrent.

Skrivet av Quim:

transmission?

Det är faktiskt till en kompis, som kan ännu mindre än mig. 😇

Länk till lättinstallerad version för high sierra?

Permalänk
Medlem

Folx bör funka annars

Permalänk
Medlem

https://transmissionbt.com/download

Det är alltid lättinstallerat, man laddar ner dmg filen och så drar man över den till applications katalogen som bilden visar efter att man dubbelklickat på dmg filen. transmission e nog den enklaste klienten som finns sen

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

https://sourceforge.net/projects/qbittorrent/files/qbittorren...

Enligt reddit sista versionen som fungerar på High Sierra

Kanske vettigare med Transmission istället för 2 år gammal Qbittorrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

https://sourceforge.net/projects/qbittorrent/files/qbittorren...

Enligt reddit sista versionen som fungerar på High Sierra

Kanske vettigare med Transmission istället för 2 år gammal Qbittorrent.

Hehe de flesta jag känner som kör utorrent kör en typ 10år lr äldre version (2.x ngnting) för att slippa reklam och malware & transmission v3 är nog minst 2år gammal nu.

Sålänge d inte finns nå vulnerabilities så e d chill.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

uTorrent e ju den sämsta klienten. Full med malware o reklam o skit. undvik!

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

uTorrent e ju den sämsta klienten. Full med malware o reklam o skit. undvik!

Inte om man kör en gammal version. Jag kör med 2.2.1 och den har ingen reklam i sig. Sista versionen som inte har reklam i detta program.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Inte om man kör en gammal version. Jag kör med 2.2.1 och den har ingen reklam i sig. Sista versionen som inte har reklam i detta program.

Men ska man hålla reda på att inte uppdatera eller leta efter gammal version? Då är det väl bättre o hålla sig till transsion eller liknande?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Men ska man hålla reda på att inte uppdatera eller leta efter gammal version? Då är det väl bättre o hålla sig till transsion eller liknande?

meh, är så enkelt att hitta 2.2.1 och sen är det bara att stänga av "sök efter uppdateringar" i programmet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Inte om man kör en gammal version. Jag kör med 2.2.1 och den har ingen reklam i sig. Sista versionen som inte har reklam i detta program.

Senast jag körde var förvisso evigheter sedan, men är säker på att jag stängde av reklamen igenom avancerade inställningar innuti programmet

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Senast jag körde var förvisso evigheter sedan, men är säker på att jag stängde av reklamen igenom avancerade inställningar innuti programmet

Då har du haft version 3 eller nyare. 2.2.1 är den sista versionen utan reklam.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Då har du haft version 3 eller nyare. 2.2.1 är den sista versionen utan reklam.

Då är det surt som räven sa. Men qBitorrent är ett utmärkt alternativ. Det är så avancerat eller lättanvänt som man vill ha det

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova